פורבס: המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים שוב העשיר בעולם; גייטס מסתפק במקום השני

הונו של סלים, שרכש בעבר מממשלת מקסיקו את מערך הטלקום במדינה, עומד על 74 מיליארד דולרים ● לו לא היה מעביר ביל גייטס 28 מיליארד דולרים מהונו לצדקה, היה הוא העשיר בעולם ● במקום השלישי מדורג וורן באפט ואילו במקום החמישי - לארי אליסון ● מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, דורג מעל סטיב ג'ובס - מנכ"ל וממייסדי אפל

המיליארדר ואיש התקשורת המקסיקני, קרלוס סלים הלו, הוא שוב האיש העשיר בעולם – כך על פי המגזין פורבס (Forbes). סלים הדיח כבר בשנה שעברה את מייסד מיקרוסופט (Microsoft), ביל גייטס, מתואר האיש העשיר ביותר בעולם ונראה שגם הפעם לא הצליח גייטס "להתאושש". הונו של סלים, שרכש בעבר מממשלת מקסיקו את מערך הטלקום במדינה, עומד על 74 מיליארד דולרים. גייטס מדורג גם השנה במקום השני, עם הון בשווי 56 מיליארד דולרים. לו לא היה מעביר גייטס 28 מיליארד דולרים מהונו לצדקה, היה הוא העשיר בעולם.

במקום השלישי מדורג וורן באפט – חברו הטוב של גייטס ובעליו של תאגיד הענק ברקשייר-הת'וואי (Berkshire Hathaway). הונו של באפט מוערך ב-50 מיליארד דולרים. לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle), הגיע חמישי ברשימה, כאשר הונו גדל מ-28 מיליארד דולרים בשנה שעברה ל-39.5 מיליארד השנה. במקום ה-16 מדורג המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, איל ההימורים וחברו של בנימין נתניהו, ראש הממשלה. לאדלסון יש 23.3 מיליארד דולרים.

במקום ה-24 מדורגים סרגיי ברין ולארי פייג', מייסדי גוגל (Google), כשלכל אחד מהם 19.8 מיליארד דולרים. במקום ה-52 מצוי מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק (Facebook), ולו הון מוערך של 13.5 מיליארד דולרים. בשנה שעברה עמד הונו על 4 מיליארד דולרים, ולפני שנתיים – על פחות ממיליארד. הוא מקדים את סטיב ג'ובס, מנכ"ל וממייסדי אפל (Apple), המדורג במקום ה-110 עם 8.3 מיליארד דולרים "בלבד".

לפורבס נכנסו השנה גם 16 ישראלים. העשיר ביותר הוא סמי עופר, שדורג במקום ה-79, והונו עומד על 10.3 מיליארד דולרים. גיל שווייד, מייסד צ'ק פוינט (Check Point) דורג במקום ה-782, עם הון מוערך של 1.6 מיליארד דולרים. מריוס נכט, מייסד משותף בצ'ק פוינט, דורג במקום ה-1,140, עם הון של מיליארד דולרים.

הונם של 1,210 המיליארדרים שברשימה הסתכם ב-4.5 טריליון דולרים – יותר מהתוצר המקומי הגולמי של גרמניה, למשל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים