מפתחים: אפל פוגעת ביודעין במהירות פעולתם של יישומי רשת

ממבדקים שערך אתר The Register עולה, כי מערכת ההפעלה iOS של אפל מריצה יישומי רשת במהירויות נמוכות בהרבה כאשר הם מופעלים ממסך הבית של ה-iPhone או ה-iPad, בניגוד למהירויות שבהן הם פועלים מתוך דפדפן ספארי של אפל ● "אפל משתמשת בפגמים ערמומיים כדי לגרום לכך שיישומי רשת ייראו באיכות ירודה - גם כאשר הם מתוכננים ב-HTML5 ואפל מצהירה שהם נתמכים לחלוטין בפלטפורמה שלה", ציין מפתח של יישומי רשת שביקש לשמור על עילום שם

מערכת ההפעלה iOS של אפל (Apple) מריצה יישומי רשת במהירויות נמוכות בהרבה כאשר הם מופעלים ממסך הבית של ה-iPhone או ה-iPad, בניגוד למהירויות שבהן הם פועלים מתוך דפדפן ספארי של אפל. הסיבה: מערכת ההפעלה מאטה את פעולתם. זו המסקנה שמפרסם אתר The Register בעקבות מבדקים שערך יחד עם מפתחים.

"ביסודו של דבר, אפל משתמשת בפגמים ערמומיים כדי לגרום לכך שיישומי רשת ייראו באיכות ירודה – גם כאשר הם מתוכננים ב-HTML5 ואפל מצהירה שהם נתמכים לחלוטין בפלטפורמה שלה", ציין מפתח של יישומי רשת שביקש לשמור על עילום שם.

לפי בדיקות שערך The Register, יישומים שמופעלים ממסך הבית של ה-iPhone או ה-iPad פועלים פי 2 עד 2.5 לאט יותר לעומת מהירות פעולתם באמצעות הספארי. נראה שבעוד שאפל עדכנה את דפדפן הספארי בגירסת 4.3 של מערכת ההפעלה באמצעות מה שהיא מכנה מנוע Nitro לג'אווה-סקריפט – מערכת ההפעלה לא משתמשת במנוע ה-Nitro כאשר היישום מופעל ממסך הבית.

מפתח נוסף של יישומי סלולר, אלקס קסינגר, מצוטט כמי שאומר, כי אפל "לא משתמשת במנוע ג'אווה-סקריפט החדש עם יישומים שמופעלים ממסך הבית".

יתרה מכך, יישומי רשת כאלה המופעלים ממסך הבית לא יכולים גם להשתמש במערכות מטמון, כולל ביישום מטמון של HTML5. משמעות הדבר היא שאי אפשר להריץ אותם בצורה לא מקוונת. הם לא משתמשים במצב האסינכרוני החדש של אפל, והם פועלים במצב הסינכרוני הישן, שגורם להם לפעול פחות טוב.

לדברי האתר, לא ברור האם אלה באגים מקריים או עניין שאפל גורמת לו ביודעין ובכוונה, אך התוצאה הסופית היא שלפחות בכמה דרכים, פלטפורמת iOS מאטה את פעולתם של יישומים באמצעות הרשת לעומת מהירות פעולתם של היישומים הטבעיים המופצים בחנות App Store, שאפל נהנית מ-30% מההכנסות ממכירתם. הואיל ויישומים טבעיים יכולים לפעול רק על מערכת ההפעלה של אפל, יישומי רשת – המתוכננים עם טכנולוגיות סטנדרטיות כמו HTML, CSS או ג'אווה-סקריפט – יכולים בפוטנציה לפעול על כל מכשיר ובכל מערכת הפעלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים