בדיקה: באיזו חברת סלולר תשלמו יותר כשתיסעו לחו"ל

טסים לחו"ל? הגיע הזמן להוציא את המחשבונים ולנסות להעריך כמה תשלמו עבור שיחות הטלפון הנכנסות והיוצאות ● אז מי הכי זולה? תלוי כמה תדברו, כמה תיסעו ואפילו מתי תיסעו ● קראו, השוו והחליטו איזו חברה מציעה את התעריפים הטובים ביותר עבורכם

לקראת הקיץ ועונת הנסיעות, שמתחילה כבר בפסח, פרסמו חברות הסלולר הישראליות תוכניות של שיחות מוזלות מחו"ל לישראל ללקוחות פרטיים ועסקיים. החלטנו להיכנס לקרביים של כל ההצעות ולבדוק אחת ולתמיד, ולעומק, באיזו חברה סלולרית הכי משתלם לדבר מחו"ל לישראל, ולהיפך. התוצאות לפניכם.

פלאפון

תוכנית "Global Pass" שהוכרזה על ידי פלאפון היא תוכנית מסובכת ומפותלת, שבדיקתה דורשת חישובים ארוכים ומרגיזים, וכדאיותה מותנית במספר הנסיעות לשנה ובאורך השיחה. לא התעצלנו – שינסנו מותניים והכנו עבורכם טבלאות מפורטות שיחסכו את תרגילי החשבון המפרכים.

התוכנית של פלאפון משתנה בין לקוח פרטי ועסקי. לפי הודעת החברה, עלות לדקה בשיחה מחו"ל לישראל תהיה 59 אג' לדקה ללקוח פרטי, ו-49 אג' לדקה ללקוח עסקי (כן, הלקוחות העסקיים זוכים לאפליה מתקנת), אבל יש להוסיף לעלות זו עוד 4 שקלים (3.5 שקלים ללקוח עסקי) על "הקמת שיחה" – לכל שיחה. בנוסף, המחירים הללו כרוכים בהתחייבות של שנה לתוכנית חודשית, שעלותה 9.90 שקלים לאזורי אירופה וצפון אמריקה (7.5 שקלים ללקוח עסקי), ו-19.9 לכל העולם (16.5 שקלים ללקוח עסקי). החיוב בפלאפון נעשה לפי דקה שלמה, כלומר שיחה של 70 שניות תחויב בשתי דקות שלמות. עלות הודעת SMS יוצאת בפלאפון מחו"ל לישראל היא של 1.85 שקלים.

ממחקרים שערכה פלאפון ערב השקת הרשת החדשה באמצעות מכון Market Watch בקרב 800 אנשים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה בישראל, עולה כי בשנה החולפת 37% מהציבור טסו באופן פרטי לחו"ל ו-48% מהציבור טסו לחו"ל במסגרת עסקית. מהסקר עולה עוד, כי 72% מהלקוחות הפרטיים נוסעים עם מכשיר סלולרי לחו"ל ו-84% מהלקוחות העסקיים.

עוד מתברר מהסקר, כי 33% מהטסים לחו"ל הם שכירים, 21% בתפקידים ניהוליים ו-11% הם סטודנטים. לגבי אורך השהות בחו"ל, הסקר מראה, כי במגזר הפרטי 41% מהנוסעים טסים לשבוע, 32% לשבועיים-שלושה ו-14% למשך פחות משבוע. בקרב לקוחות עסקיים: 43% טסים לשבוע, 25% טסים לשבועיים-שלושה, ו-25% טסים למשך פחות משבוע.

סלקום

סלקום, לעומתה, מציעה הן ללקוחות הפרטיים והן ללקוחות העסקיים חבילות של דקות בשיחות Call Back, כשמחציתן לשיחות נכנסות ומחציתן לשיחות יוצאות, כשעלות לדקת שיחה היא בין 1.50 ל-1.58 שקלים לדקה, בהתאם לתוכנית, וחיוב השיחה נעשה לפי חיוב המפעילה שעל רשתה רוכבת השיחה, וברוב המקרים מדובר בחיוב על פי דקות שלמות (יש כמה מפעילות בודדות, "צדיקות בסדום", שמחייבות בקפיצות של חצי דקה, אך הן בטלות בשישים). בסלקום בדקו ומצאו, שזמן שיחה ממוצע מחו"ל לישראל הוא 2.5 דקות. סלקום מציעה גם חבילות של הודעות SMS מחו"ל לישראל, כשעלות ההודעות היא 1.31 עד 1.45 שקלים, בהתאם לחבילה הנרכשת, כשהמחיר הזול הוא לחבילה של 500 הודעות. מסלקום נמסר גם, שהתוכניות הללו יהיו ניתנות לרכישה לכל אורך השנה והן אינן בגדר מבצע זמני.

באשר לשיחות נכנסות, רק בסלקום יש אפשרות ליהנות מהמחיר המוזל גם בשיחה נכנסת, וזהו יתרונן הגדול של החבילות של סלקום. בשירות הלקוחות של החברה מבטיחים לשלוח הודעת SMS ללקוח ברגע שניצל 70% מבנק הדקות שעומד לרשותו, וגם ברגע שהגיע לניצול של 100% של כל אחד מחלקי החבילה – הן שיחות נכנסות והן שיחות יוצאות, מה שמקנה את האפשרות לקבל שיחות נכנסות בשקט נפשי ובלי להיכנס לחרדה בשל החשבון שיחכה בסוף החודש.

בנוסף, בסלקום מאפשרים לשנות ולהגדיל את את החבילה תוך כדי שהייה בחו"ל (באמצעות חיוג חינם לשירות הלקוחות), אם מגלים שמספר הדקות שנקנו אינו מספק. בכל מקרה, חריגה מבנק הדקות תחויב בעלות רגילה של שיחה נכנסת או בעלות של שיחה יוצאת לפי תעריפי Call Back של החברה.

פרטנר

פרטנר, מצדה, יצאה במבצע של מחיר אחיד לשיחה יוצאת מחו"ל לישראל: 1.50 שקלים לדקה, מכל יעד בעולם, לפי צריכה, בלי התניה בחבילה ובבנק דקות, ובחיוב לפי קפיצות של 10 שניות – הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות עסקיים. עלות הודעת SMS יוצאת מחו"ל לישראל היא 1.85 שקלים. ראוי לציין, כי המחירים האלה הם מחירי מבצע, התקפים רק בין ה-30 במרץ ל-20 באפריל.

בפלאפון ובפרטנר עלות השיחה הנכנסת היא תלוית מדינה ונעה מ-2.10 שקלים בערך באנגליה, ועד תאילנד היקרה (7.88 שקלים באורנג', 7.5 שקלים בסלקום ו-7.0 שקלים בפלאפון). השיחות הנכנסות מחויבות לפי מדיניות המפעילות המקומיות שעל רשתותיהן "רוכבת" השיחה, ובדרך כלל מדובר בחיוב לפי דקות שלמות. כלומר, אם נכנסת שיחה של 65 שניות – היא תחויב לפי שתי דקות שלמות.

מירס

גם מירס הודיעה על מבצע של שיחות מחו"ל בתעריף מוזל של 1.99 שקלים לדקה מכל היעדים, למעט ארה"ב, בשיחות Call Back – ללא התחייבות ולפי צריכה, בלי הכרח לקנות קבילת דקות. השיחות מארה"ב יעלו 2.99 שקלים לדקה. החיוב במירס נעשה לפי דקות שלמות. מירס גם מציעה חבילה של 1,000 הודעות SMS יוצאות מחו"ל לישראל במחיר של 39 שקלים. תוקף המבצע: בכל חודש אפריל בלבד.
טבלת ההשוואה: באיזו חברת סלולר תשלמו יותר כשתיסעו לחו"ל

סיכום

בגדול – ככל שהשיחות קצרות יותר, וככל שאתם נוסעים לחו"ל פחות פעמים בשנה – בפרטנר ובסלקום השיחות היוצאות זולות יותר, אפילו ממחירי פלאפון ללקוחות עסקיים. התוכנית של פלאפון מתחילה להיות משתלמת עבור לקוחות פרטיים בשיחות של 10 דקות ויותר לממעטים לנסוע, בשיחות של 7 דקות ויותר למי שנוסעים לפחות ארבע פעמים בשנה, ובשיחות של 5 דקות ויותר למי שנוסעים מדי חודש ומשתמשים לפחות ב-120 דקות של שיחה בינלאומית.

ללקוחות עסקיים זה קצת משתנה, מה שתואם גם את ממצאי המחקר שערכה פלאפון, ומהם אפשר להבין שפלאפון מעוניינת יותר בלקוחות העסקיים, שמרבים יותר לנסוע לחו"ל: למי שנוסעים פעמיים בשנה, התוכנית של פלאפון משתלמת לשיחות שמשכן יותר מ-7 דקות, ולמי שנוסעים ארבע פעמים ויותר – רק אחרי חמש דקות של שיחה העלות תהיה הזולה ביותר יחסית לסלקום ולפרטנר.

החיסרון הגדול בתוכנית שמציעה פלאפון הוא, שהיא בשום מקרה אינה משתלמת למי שמקיימים שיחות קצרות, של עד חמש דקות, גם למי שמרבים לנסוע לחו"ל. מנגד, גם למי שרוצה להאריך בשיחה יותר מ-15 דקות, עלות השיחה הופכת יקרה בפלאפון.

חיסרון כואב בתוכניות של פלאפון ופרטנר הוא גם חוסר ההתייחסות לשיחות נכנסות, שעלותן יקרה ומאלצת את השוהים בחו"ל לחשוב טוב אם לענות לשיחה נכנסת, מפני שבמקרים רבים מספר הטלפון שממנו מתקבלת השיחה אינו מזוהה, כי הוא עובר דרך מרכזיות של מפעילות בינלאומיות.

כדאי גם להזכיר לפלאפון ולפרטנר, שלקוחות עסקיים הם לאו דווקא העובדים בחברות הגדולות, שהחברה משלמת את הוצאות הסלולר שלהם בחו"ל (ובדרך כלל משיגים עסקאות משתלמות בהרבה, כמו בשיחות מקומיות), אלא לקוחות עסקיים קטנים, שכוח המיקוח שלהם מוגבל ואף אחד לא משלם להם עבור השיחות. על הבעיה הזאת רק סלקום עונה, בחבילה שמתייחסת גם לשיחות נכנסות.

החיסרון בתוכניות שמציעה סלקום הוא ההכרח לרכוש "בנק דקות", שאם לא כולן נוצלו – העלות לדקה משתנה, כמובן, והופכת יקרה יותר. הדבר נכון גם לגבי חבילת הודעות ה-SMS, שאם לא נוצלה במלואה – עלות כל הודעה הופכת ליקרה יותר.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא, שהחיוב בפרטנר נעשה לפי קפיצות של 10 שניות, לעומת פלאפון וסלקום, שאצלן החיוב הוא לפי דקות שלמות – מה שמייקר מאוד את השיחות, במיוחד אלה הקצרות, ומומלץ לשבת מול סטופר…

החיסרון הגדול של ההצעה של פרטנר הוא, שהיא מוגבלת ל-20 יום בלבד, ועד שתסיימו לעשות את החישובים הכלכליים – המחירים כבר לא יהיו בתוקף.

נסיעה טובה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי פליסקין

    אם הייתה תשתית wimx ,, ו "ציפ" בכל הטלפונים , היו מדברים דרך האינטרנת בחינם . ללא צורך בספקי הסלולר .

אירועים קרובים