יד ושם העלה את כל משפט אייכמן ליו-טיוב

במסגרת ציון 50 שנים לפתיחתו של המשפט, הועלו לאתר יותר מ-400 שעות של סרטונים - בעברית ועם תרגום סימולטני לאנגלית ● העלאת הסרטונים היא תוצאה של שיתוף פעולה בין יד ושם, גנזך המדינה וגוגל ● מיכאל ליבר, מנמ"ר יד ושם, אמר ש-"הפרויקט מהווה נדבך נוסף בהנגשת אוספי יד ושם לציבור הרחב באמצעות האינטרנט"

לציון 50 שנים לפתיחת משפטו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן, השיק יד ושם שני ערוצי יו-טיוב (YouTube), המכילים את התיעוד המצולם של המשפט באיכות גבוהה. התיעוד כולל יותר מ-400 שעות של סרטונים. אחד הערוצים כולל את הפסקול המקורי של המשפט, בעברית, ובשני הוא מובא עם תרגום סימולטני לאנגלית.

העלאת הסרטונים היא תוצאה של שיתוף פעולה בין יד ושם, גנזך המדינה, שבו שמורים הסרטונים עד היום, וגוגל (Google). נוסף על סרטוני המשפט, הועלו לרשת מידע על המשפט ותיאור הישיבות בעברית ובאנגלית.

יחד עם ערוצי היו-טיוב, השיק יד ושם מיני-אתר המכיל רקע היסטורי, הרצאות וידיאו קצרות וסרט בשם "תיעוד חי", הנגישים באתר יד ושם. מידע נוסף ניתן למצוא באתר גנזך המדינה.

העלאת הסרטונים ליו-טיוב בוצעה במסגרת האירועים לציון יובל לפתיחתו של משפט אייכמן. כמו כן, מוצגת בימים אלה ביד ושם תערוכה חדשה בשם "עימדי ניצבים כאן שישה מיליון קטיגורים" – המשפט המפורסם שאמר היועץ המשפטי לממשלה דאז, גדעון האוזנר, שהיה התובע במשפט, בנאום הפתיחה שלו.

מיכאל ליבר, מנהל אגף מערכות מידע ביד ושם, ציין, כי "הפרויקט הוא פרי המשך שיתוף הפעולה עם גופים אחרים שעוסקים במחקר ובהנחלת מורשת השואה. כמו כן, הוא מהווה נדבך נוסף בהנגשת אוספי יד ושם לציבור הרחב באמצעות האינטרנט".

אבנר שלו, יושב ראש יד ושם, אמר ש-"העלאת הסרטונים ממשפט אייכמן לרגל יובל למשפט, שהיה לציון דרך, מעניקה לבני הדור הצעיר את ההזדמנות לחזות באחד האירועים המשמעותיים בהיסטוריוגרפיה של השואה ומאפשרת להם לשמוע עדויות של ניצולים ממקור ראשון".

"אין ספק שזו אבן דרך משמעותית בהעלאת ההיסטוריה של העולם לרשת ובהנגשת עדויות וחומר היסטורי מצולם לקהלים חדשים ברחבי העולם", אמר פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים