לראשונה זה 15 שנים: יבמ עברה את מיקרוסופט בשווי השוק שלה

שווי השוק של הענק הכחול עמד על 208 מיליארד דולרים, בעוד זה של הענקית מרדמונד עמד על מאה מיליון דולרים פחות - 207.9 מיליארד ● שתי החברות מפגרות אחרי אפל, שעומדת במקום הראשון בין חברות הטכנולוגיה, עם שווי שוק של 311 מיליארד ● מדובר בשינוי לעומת לפני שני עשורים, אז מיקרוסופט הובילה ומעמדה לא ניתן היה לערעור, בעוד שיבמ הייתה תלויה על בלימה והיה חשש, כי היא תיעלם

איך שגלגל מתהפך: לראשונה זה 15 שנים עברה יבמ (IBM) את מיקרוסופט (Microsoft) בשווי השוק שלה. שווי השוק של הענק הכחול עמד בסוף השבוע על 208 מיליארד דולרים, בעוד שזה של הענקית מרדמונד עמד על מאה מיליון דולרים פחות – 207.9 מיליארד.

השווי של יבמ צמח במהלך השנה החולפת בהתמדה, בעוד שזה של מיקרוסופט נשאר לעיתים שטוח ואף ירד לפרקים. שתי החברות מפגרות אחרי אפל (Apple), שעומדת במקום הראשון בין חברות הטכנולוגיה, עם שווי שוק של 311 מיליארד דולרים.

דירוגה של מיקרוסופט במקום השלישי מגיע שנה לאחר שאפל עברה אותה בשווי השוק – 222 מיליארד דולרים לעומת 219 מיליארד. בעוד שהשווי של אפל המשיך לצמוח, ציינו האנליסטים שמאז תחילת שנות ה-2000 צנח שוויה של מניית מיקרוסופט ב-58%. שווייה של יבמ צמח בעשור האחרון ב-57%.

למרות תנודתיות אפשרית בשוק המניות, שיכולה להביא לכך שמיקרוסופט תשוב להיות מדורגת במקום השני, המעבר של יבמ את מיקרוסופט מהווה תזכורת על מצבן של שתי החברות: לפני שני עשורים הובילה הענקית מרדמונד את השוק בפער בלתי ניתן להשגה ובלא עוררין, בעוד שחייו של הענק הכחול היו תלויים על בלימה, עד כדי כך שהיה חשש שהוא עומד להיעלם. זאת, לאחר שבמשך עשרות שנים הייתה יבמ חברת ה-IT הגדולה בעולם, בהיבט מחזור המכירות השנתי. רק בשלוש השנים האחרונות HP עקפה אותה, עם מחזור של כ-125 מיליארד דולרים לעומת כ-100 מיליארד של יבמ. לעומת זאת, שווי השוק של יבמ יותר מכפול מזה של HP – כ-208 מיליארד דולרים לעומת פחות מ-100 מיליארד.

עוד יצוין, כי חברת ה-IT בעלת ערך השוק הגבוה ביותר בשנים האחרונות הייתה מיקרוסופט, עד כדי כך שלפני כמה שנים הוא נסק והגיע לכ-350 מיליארד דולרים. עתה מכנים אותה האנליסטים "משמידת ערך סדרתית", מאחר שהכנסותיה ורווחיה ממשיכים לצמוח מדי רבעון ומדי שנה, ובכל זאת – ערכה הבורסאי הולך ופוחת. הסיבה לכך היא שמה שקובע אצל המשקיעים הן הציפיות. מיקרוסופט כבר לא מספקת חלומות, כבעבר, וכאשר המשקיעים ממשיכים לחפש חלומות, העיניים שלהם נשואות לאפל. אמנם, גם יבמ לא מספקת חלומות, אולם היא מקיימת את הבטחותיה למשקיעים שלפיהן היא תמשיך להוביל את המיחשוב הארגוני גם ב-100 השנים הבאות, בעידן מיחשוב הענן – ולכן ערכה עולה.

הענק הכחול יחגוג בחודש הבא את יום הולדתו ה-100, אולם החגיגות הרשמיות צפויות בספטמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים