כבר לא קופסא עם מעבד

שוק השרתים הרדום התעורר עם ההכרזות החדשות של HP ● מה יאמרו המתחרים, כיצד יגיבו הלקוחות ואיך תתבצע החדירה לשוק שמצוי בירידה?

גל ההכרזות החדשות ש-HP מפרסמת בימים אלה בכל העולם מסמל שינוי מסוים בשוק השרתים, שדומה היה כי עבר מהעולם, וכי דבר חדש כבר לא יהיה בו. הגדיר זאת יפה ד"ר אמיר עציוני, מנהל אגף מוצרים עסקיים ב-HP ישראל. עציוני השתתף במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול (ב') בבית אנשים ומחשבים, ואמר: "מי שחושב שלשים מעבד חדש בתוך קופסת מחשב ולקרוא לו שרת, זה חידוש – טועה. זה כבר לא קיים היום". ואכן 11 השרתים החדשים של HP מסדרת ProLiant, כוללים אמנם בתוכם מעבד חדש ממשפחת המעבדים של אינטל, שכמובן פותח בעזרת המעבדות בישראל, אבל ראשי HP ישראל שבו והסבירו במסיבת העיתונאים, כי לא זו הנקודה.

התחרות בין חברות החומרה היא כמה השרתים בחדר המחשב, יקטינו את חשבון החשמל החודשי. הנתון הזה משקף את המהפך שעברה HP בתפיסת העולם שלה. היא בנתה יחידות מיחשוב חכמות, בתצורות שונות של שרתים, שמותאמות לצורכי הלקוח, המנמ"ר.

באחד השקפים שאותם הראה עציוני נראה מנהל מיחשוב במרכז, כשמסביבו ים של אייקונים. אלו מסמלים את האתגרים איתם מתמודד ה-IT היום. רוב האתגרים לא קשורים כלל לטכנולוגיה, אלא למציאות העסקית של הארגון. תחרות, יוזמות עסקיות שדורשות משאבי מיחשוב יקרים, לצד הצורך להתיישר עם הקו של ייעול וחיסכון.

נראה כי HP נטלה על עצמה את התפקיד של יוצרת התשתית לחיסכון. זה יביא לכך שחברת החשמל תקבל פחות כסף מאיתנו בסופו של דבר, אבל תצטרך לספק לנו יותר ביקושים. לראשונה, מנהלי ארגונים יצטרכו לעמוד בפני הדילמה: האם כדאי לי להוסיף עוד כמה עשרות דולרים לתקציב רכש ה-IT שלי, על מנת שבסופו של יום עלויות האנרגיה יקטנו?

אם הייתם מדברים על כך עם מנמ"רים לפני שנתיים או שלוש שנים, מן הסתם הייתם מקבלים מבט של פיהוק וחוסר הבנה. היום, בשיאו של מיתון והאטה בשוק, כל רכיב שמאפשר לנהל טוב יותר את חדרי המיחשוב – מתקבל מייד בברכה ובתשומת לב מירבית.

עיתוי ההכרזה של אינטל אינו מקרי

חלק גדול מהשרתים החדשים בסדרה מכילים תוכנות ורכיבים של ניהול עצמי, שביחד מביאים סל ייעול וחיסכון רציניים ללקוחות. בחלק מהשרתים יש חיישנים שיודעים לקלוט את האקלים בחדר המיחשוב ולנווט את צריכת השרת, בהתאם לרמת הצריכה הנדרשת. הם מסוגלים להאט במעט את קצב פעולת השרת ובכך להביא לחיסכון. הם יודעים לשלוט על כל האקלים של חדר המחשב ולהתייחס לרכיבים אחרים בו.

עיתוי ההכרזה של HP אינו מקרי, גם אם אנשי החברה לא יודו בכך. הוא קרה זמן קצר לאחר ההכרזה הדרמטית של סיסקו, אשר הודיעה על כניסתה לשוק השרתים הארגוניים. אומנם הפערים הטכנולוגיים עדיין קיימים, אבל כל החברות הגדולות בשוק, כמו גם הלקוחות, אינם יכולים להישאר אדישים למה שקורה בשוק.

ואיך מסתדרת ההכרזה הזו עם ההאטה בשוק? עציוני לא משלה את עצמו שהשוק מחכה לו עם זרי פרחים. כמו כולם, הוא קרא את הדו"חות של IDC ואת התחזיות של STKI, הקובעות במפורש ששוק השרתים יספוג מכה קשה ב-2009. אבל HP אומרת, כי גם שוק בירידה הוא שוק, וצריך לשאוף להוביל בו – וזה מה שהיא הולכת לעשות בחודשים הקרובים.

לדברי עציוני, עד אוגוסט הקרוב יעברו כל לקוחות HP החדשים לדור החדש. זו אמירה המעוררת עניין רב והיא בהחלט שאפתנית. בהמשך ייעשו מאמצים לשכנע לקוחות קיימים וגם לקוחות שאינם של HP – לבצע את ההגירה לדור החדש. HP משוכנעת ביכולתה לתת מענה לנושא החם ביותר כיום, חיסכון בחשמל, והיא הולכת לשטוף את השוק במסע שיווקי אגרסיבי. הוא לא יותיר ספק אצל מתחריה, כי משהו מתחיל לקרות בשוק השרתים הרדום, וכי מזמן אין מדובר בקופסאות עם מעבדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים