שר ההגנה המיועד של ארצות הברית: "פרל-הרבור הבאה תהיה מתקפה קיברנטית"

"ארצות הברית ניצבת בפני שלל איומים - כולל מתקפות קיברנטיות - ועל מדינות העולם להתאחד למניעתן", אמר ליאון פאנטה, המשמש כיום כראש ה-CIA, בסנאט האמריקני ● הוא הוסיף, כי ממשלים בעולם לא משקיעים מספיק תקציבים למלחמה בטרור הקיברנטי ● דבריו ספגו ביקורת מצד מומחי אבטחת מידע שאמרו, כי הסבירות למתקפה שכזו מצד גורם מדינתי נמוכה

"יש להיערך לקראת מתקפת הפתע הבאה, בסגנון זו שניחתה עלינו בפרל-הרבור. זו תהיה מתקפת פתע קיברנטית", כך אמר ליאון פאנטה, שר ההגנה המיועד של ארצות הברית וכיום ראש ה-CIA, בדברו בפני ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט האמריקני. הוא הוסיף, כי ארצות הברית ניצבת בפני שלל אתגרים במישור הביטחון הלאומי, ביניהם טרור, כוחות חדשים שצומחים ומאיימים על ביטחון המדינה, אומות השרויות בהפיכות ובמהפכות – ומתקפות קיברנטיות.

לדברי פאנטה, "על מדינות העולם להתאחד בפעילותן למניעת מתקפות שונות, ביניהן אלה הקיברנטיות". הוא ציין, כי ממשלים שונים בעולם אינם משקיעים מספיק תקציבים למניעת מתקפות קיברנטיות ואמר, כי על המגזר הממשלתי-ביטחוני האמריקני להדק עוד יותר את שיתוף הפעולה עם המגזר התעשייתי בתחום. שיתוף פעולה שכזה, אמר פאנטה, צריך לכלול פעולות מניעה ומגננה מחד ומתקפות מאידך. "המטרה שלנו היא ליצור מדיניות לחימה בטרור הקיברנטי ברמה הגלובלית", אמר.

פאנטה אף חשף בפני חברי הוועדה את ראייתו הביטחונית הגלובלית ואת האופן שבו, לדעתו, צריכה ארצות הברית להתמודד בחזיתות השונות, ביניהן בעיראק ובאפגניסטן ומול החיזבאללה ואל-קעידה.

דברי פאנטה על כך שפרל-הרבור הבאה תהיה מתקפה קיברנטית זכו לביקורת מצד מומחי אבטחת מידע. הם אמרו, כי הסבירות למתקפה שכזו מצד גורם מדינתי היא נמוכה וכי מה שנדרש לעשות הוא לצמצם את היקף הפעילות הפלילית ברשת, שממשיכה לגדול ללא הפסקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים