אורקל תובעת מגוגל מיליארדי דולרים על הפרת זכויות בפטנטים

לטענת אורקל, יש באנדרואיד משום הפרת זכויות בפטנטים שלה בשפת ג'אווה ● העובדה שגוגל שכרה מתכנתי ג'אווה שעבדו בעבר בסאן אינה עומדת לזכותה במקרה זה ● גוגל ביקשה מבית המשפט להתעלם מדרישתה של אורקל

אורקל (Oracle) דורשת מגוגל (Google) פיצויים בגובה של מיליארדי דולרים, משום שלטענתה, יש באנדרואיד (Android), מערכת ההפעלה לטלפונים חכמים של גוגל, משום הפרת זכויות בפטנטים בשפת ג'אווה (Java). פטנטים אלה נמצאים כיום בבעלותה של אורקל, לאחר שרכשה את סאן (Sun) בינואר 2010. אורקל הגישה את התביעה נגד גוגל באוגוסט 2010.

תוכנת אנדרואיד מבוססת אמנם על לינוקס (Linux), מערכת ההפעלה בעלת הקוד הפתוח, אך משולב בה גם קוד בשפת ג'אווה. לטענת אורקל, גוגל הפרה ביודעין חלקים משבעה פטנטים שונים בשפה זו שנמצאים כיום בבעלותה של אורקל. העובדה שגוגל שכרה מתכנתי ג'אווה שעבדו בעבר בסאן אינה עומדת לזכותה במקרה זה.

כשהוגשה התביעה דרשה אורקל צו מניעה שיאסור על גוגל להוסיף ולפתח, או להפיץ, מכשירי אנדרואיד, וכן פיצויים בסכום שלא צוין. כעת דורשת אורקל פיצויים במיליארדי דולרים, כאשר לטענתה, הסכום חושב בהתאם להצלחה לה זוכים מכשירי אנדרואיד, ובהתאם לגורמים נוספים.

בתגובה ביקשה גוגל מבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו להתעלם מחישוב הפיצויים של אורקל, בטענה שהוא "אינו אמין ונועד להשיג תוצאות מסוימות". כן עתרה החברה להוצאת צו איסור פרסום על סכום הפיצויים, אך אורקל אינה שותפה לדרישה זו ואינה רואה מניעה לפרסם את גובה הפיצויים שהיא דורשת.

אם החברות לא יגיעו לפשרה על סכום מוסכם של פיצויים ייפתח המשפט בנובמבר.

על פי הנתונים של גוגל, מדי יום מופעלים 400 אלף מכשירי Android חדשים ויותר מעשרה מיליון מכשירים עם מערכת ההפעלה שלה נמכרים מדי חודש. במקרה שייקבע, כי על גוגל לשלם לאורקל פיצויים לפי מספר המכשירים, היא עלולה להיקלע לבעיה של ממש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים