הערכה: יו-טיוב יפסיד עד סוף השנה 470 מיליון דולרים

על אף העלייה במספר המשתמשים, מצליח אתר הווידיאו הפופולרי למכור פרסומות רק ב-3% מהעמודים שבו ● אנליסט מחברת קרדיט סוויס העמיד את ערך המניה של גוגל, שרכשה את יו-טיוב, על 4.68 דולרים, לעומת הערכות קודמות של 4.83 דולרים ● ספנסר וואנג, אנליסט בקרדיט סוויס: "לאור המיתון בשוק הפרסום, החברה מקצצת גם בתקציבים שאותם היא מייעדת למחקר ולניסוי"

יו-טיוב בצרות: אנליסט מחברת קרדיט סוויס העריך, כי אתר הווידיאו עתיד להפסיד ב-2009 כ-470 מיליון דולרים – סכום די מפתיע בהתחשב בעובדה שמדובר באחד האתרים הפופולריים ברשת, ובשל העובדה, כי מספר המשתמשים שלו רק הולך ועולה. ההסבר לכך הוא שיו-טיוב מוכר פרסומות רק ב-3% מן העמודים באתר.

במכתב ששלח ללקוחות כתב האנלסיט, ספנסר וואנג, כי שווי הרווח למניה של גוגל, החברה שמחזיקה בבעלות על יו-טיוב, עתיד לעמוד על 4.68 דולרים. זאת לעומת הערכות קודמות שהעריכו את הרווח ממניות החברה ב-4.83 דולרים לכל אחת.

מניות גוגל רשמו בוול-סטריט ירידה של למעלה משליש ממאי 2008 – הן כתוצאה מהמשבר הכלכלי והן כתוצאה מהעלייה האיטית בשוק הפרסום און ליין.

וונג כתב, כי "על אף העלייה במספר המשתמשים ביו-טיוב, יש ראיות מעטות שלפיהן גוגל יכולה להפוך את העלייה הזאת לרווחים כלכליים. לאור המיתון בשוק הפרסום, החברה מקצצת גם בתקציבים שאותם היא מייעדת למחקר ולניסוי".

הוא העריך, כי החברה עשויה להוציא ב-2009 סך של 360.4 מיליון דולרים על הרחבת רוחב הפס שלה ועוד 252.9 מיליון כתשלום לבעלי זכויות על שימוש בחומרים שלהם באתר.

ארון זמוסט, דובר מטעם גוגל, סירב להגיב לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים