סיסקו תפטר 6,500 עובדים – ותחסוך מיליארד דולרים

בכוונת החברה להפחית את מספר עובדיה ברחבי העולם ב- 9% ● 5,000 עובדים נוספים יופחתו ממצבת החברה בעקבות מכירת מפעל לייצור ממירי כבלים במכסיקו לחברת פוקסקון ● בסיסקו הסבירו כי המכירה נובעת מהשאיפה לפשט את הפעילות העסקית הכוללת של החברה

סיסקו (Cisco) הודיעה אמש (ב') על כוונתה לקצץ את מספר העובדים ב- 6,500 במחצית הראשונה של חודש אוגוסט, במסגרת מהלך שנועד להתאים את הפעילות לתחרות הגוברת בשוק המתגים והנתבים.

כחלק מהמהלך בחרו 2,100 עובדים לצאת לפרישה מוקדמת ו- 4,400 עובדים נוספים יפוטרו. עוד ציינה סיסקו, כי מספרם של המנהלים בחברה, מדרגת סגן נשיא ומעלה, יקוצץ ב- 15% ומספרם של העובדים הזוטרים במשרה מלאה יקוצץ ב-9%. המפוטרים בארצות הברית וקנדה יקבלו את המכתבים בשבוע הראשון של חודש אוגוסט, והמפוטרים במדינות אחרות יקבלו את מכתבי הפיטורין בהתאם לחוקי העבודה של כל מדינה.

בחברה מקווים להפחית את הוצאות התפעול במיליארד דולרים, באמצעות הקיצוצים בכוח האדם ומהלכים נוספים. בסיסקו ניסו בעבר להרחיב את מספר השווקים של מוצרי הצריכה שבהם היא פועלת, מתוך שאיפה להגדיל את שווי השוק. כעת חייבת סיסקו לקצץ את מספר היוזמות העסקיות שהתגלו כפחות רווחיות מכפי שסברו בתחילה.

סיסקו תמכור מפעל שלה לייצור ממירי כבלים בחוארז שבמכסיקו לחברת פוקסקון (Foxconn). בעקבות המכירה יעברו 5,000 מעובדי המפעל לפוקסקון החל מהרבעון הראשון של שנת הכספים 2012. המכירה אינה כרוכה בפיטורין אך בעקבותיה יפחת המספר הכולל של עובדי סיסקו ב-5,000 עובדים נוספים, ובסך הכל יפחת מספרם של עובדי סיסקו ב-11,500 (כולל 6,500 המשרות שקוצצו כמפורט לעיל). נציגי סיסקו הסבירו, כי המכירה נובעת מהשאיפה לפשט את הפעילות העסקית הכוללת של החברה.

סיסקו החלה לפעול בשנים האחרונות במספר שווקים שהמוצרים שבהם מיועדים לצרכנים פרטיים, דוגמת ממירי כבלים וכן מצלמות וידיאו – בעקבות הרכישה של חברת Flip בשנת 2009 תמורת 590 מיליון דולרים. הפעילות של Flip הופסקה בתחילת השנה.

הקיצוצים בכוח האדם והפסקת הייצור של ממירי הכבלים ומצלמות הווידיאו עשויים להעיד על כך שבסיסקו הגיעו למסקנה שהחברה אינה יכולה עוד לקדם מכירות של נתבים ומתגים לארגונים באמצעות הוספה של מוצרים נוספים, על מנת להפחית במידה מסוימת את הנטל של ההוצאה הכבדה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים