חדש ביו-טיוב: תכנים של סוני, CBS ו-MGM
אתר הווידיאו יציג תכנים של תחנות טלוויזיה ואולפני סרטים פופולריים, בערוצים במתכונת שתזכיר את אתר Hulu ● בשלב ראשון יוצגו התכנים רק בארצות הברית, אך בכוונת יו-טיוב להציע אותם במדינות נוספות "בהקדם האפשרי" ● בנוסף, מתכוון האתר להרחיב את שילוב הפרסומות בסרטונים המוצגים בו
מנהלי יו-טיוב מסרו בסוף השבוע, כי אתר הווידיאו יחל לשלב במסגרתו תכנים של תחנות טלוויזיה ואולפני סרטים, בהם סוני, CBS, MGM, Lions Gate Entertainment ו-Liberty Media (שערוץ הסרטים Starz נמצא בבעלותה). בשלב ראשון יוצגו התכנים רק בארצות הברית, אך בכוונת יו-טיוב להציע אותם במדינות נוספות "בהקדם האפשרי".
עד כה ידעו היחסים של אתר יו-טיוב עם אולפני הסרטים ותחנות הטלוויזיה עליות ומורדות. חברות התוכן טענו, כי מנהלי יו-טיוב אינם עושים די כדי למנוע ממשתמשים להעלות, בניגוד לחוק, תכנים שמוגנים בזכויות יוצרים – דוגמת קטעים מסרטים, שירים וקליפים. המדיניות של יו-טיוב קובעת, כי תכנים מוסרים רק בעקבות בקשה רשמית שמגישים בעלי זכויות היוצרים. לפי הודעה שפורסמה בבלוג של אתר הווידיאו, ההסכמים שנחתמו עשויים להעיד על שיפור ביחסים בין יו-טיוב לחברות התוכן.
התכנים החדשים יצטרפו לאלה של חברת וולט דיסני, שהחלה כבר בתחילת החודש להציג באתר תוכניות מהרשתות ABC ו-ESPN. במקביל, החל יו-טיוב בשיתוף פעולה עם UMG (ר"ת Universal Media Group) להקמת אתר בידור חדש בשם Vevo, שבו יוצגו סרטונים של UMG.
לאחרונה אף הכריז יו-טיוב על הרחבת השילוב של פרסומות בסרטונים המוצגים באתר. הצופים לא יוכלו לדלג על הפרסומות, אשר נועדו לממן את התכנים שמקורם בתחנות הטלוויזיה ואולפני הסרטים.
יו-טיוב הוא אתר הווידיאו הפופולרי ביותר באינטרנט, ובחודש ינואר חצה מספר המשתמשים בארצות הברית לראשונה את הרף של מאה מיליון – על פי נתונים שפרסמה חברת המדידה ComScore. אולם, למרות שיתופי הפעולה והמספר הגדול של המשתמשים, יו-טיוב עדיין מניב לגוגל הפסדים כבדים. על פי נתונים של קרדיט סוויס, הסתכמו הוצאות התפעול של האתר בכ-711 מיליון דולרים, לעומת הכנסות של 240 מיליון דולרים מפרסום.
תגובות
(0)