הסטארט-אפ היומי: Earnix – ללחוש לחברת הביטוח כמה לדרוש מכם
מסתבר שחברות הביטוח מסתמכות על חישובים מתמטיים ומודולים סטטיסטיים מורכבים, כדי לקבוע את הרווח הפוטנציאלי מכל לקוח ולקוח ● Earnix מרמת גן מציעה לאותן החברות שילוב בין ניתוח סטטיסטי של נתוני העבר עם יכולות כריית מידע עכשווי ממסדי הנתונים של הארגון
מכירים את חמש השאלות האישיות ששואלים אתכם כאשר אתם רוצים לקנות ביטוח חדש לרכב או עבור תכולת הדירה שלכם? מסתבר, כי חברת הביטוח יכולה לבנות אסטרטגיה שלמה בהתאם לתשובות שלכם, להריץ מודולים סטטיסטיים אודות סך ההכנסות העתידיות שהיא יכולה להפיק מכם ומבני משפחתכם במהלך השנים הבאות, ובהתאם לניתוח מתמטי – יכול איש המכירות של חברת הביטוח להציע לכם את התנאים שישכנעו אתכם לקנות את פוליסת הביטוח דווקא אצלם ולא אצל המתחרים, וכך "לרכוש" אתכם ואת בני משפחתם כלקוחות לשנים רבות.
את היכולת להציע לכם את ההצעה שתתאים לכם בדיוק, מנסות להשיג חברות הביטוח או מוסדות פיננסים על ידי שימוש ב-Predictive Analytics – תחום מחקר מתמטי בו מתמחה חברת הסטארט-אפ Earnix מרמת גן, המשלב ניתוח סטטיסטי של נתוני העבר עם יכולות כריית מידע עכשווי ממסדי הנתונים של הארגון.
"ביטוח רכב הוא משהו מאוד אלמנטרי שמיושם כבר עשרות שנים, וחברות הביטוח למדו לתמחר היטב את הסיכון שלהן", אומר דיויד שפירא, מנכ"ל Earnix. לדבריו, האתגר האמיתי של חברת הביטוח הוא היכולת להציע לכל לקוח את החבילה המתאימה לו ביותר. "אני, למשל, מעדיף לרכוש את פוליסת הביטוח שלי מסוכן מקצועי שימכור לי ביטוח לכל כלי הרכב שיש לי בבית וגם ביטוח לדירה. ייתכן שגם אקח ממנו ביטוח לגלשן הרוח שלי, אם הוא יציע לי מחיר טוב", הוא מסביר. "אבל אדם אחר ירצה לשלם את המחיר הנמוך ביותר, עבור רכב אחד, ולא לשלם שום עמלת סוכן, ואין טעם להציע לו משהו אחר".
שפירא מצהיר, כי בזכות התוכנה של Earnix, שמתחברת למערכת ה-CRM ולמערכת הצעות המחיר של חברת הביטוח, עשויים הרווחים העתידיים של חברת הביטוח לגדול ב-10% עד 20%.
Earnix, שנוסדה על ידי סמי קריקלר, היום ה-CTO של החברה, גייסה השקעה מקרנות הון הסיכון JVP, פורמולה ונצ'רס ופלנוס. לחברה מרכז פיתוח ברמת גן, ומשרדים בפרנקפורט, לונדון וניו יורק. לדברי שפירא, ב-12 החודשים האחרונים הכפילה החברה את הכנסותיה ואת כמות הלקוחות שלה והיא עובדת כיום עם גופי היישום הגדולים ביותר בעולם הביטוח, וביניהם דלויט, ארנסט אנד יאנג ומקינזי.
"כבר יש לנו מעל 25 לקוחות בעולם, והבעיה הפיננסית שהתפרצה בעולם היא דווקא הזדמנות גדולה עבורנו", הוא אומר. "חברות הביטוח והפיננסים עשו בעבר את הרווח שלהן מהשקעות – הן לקחו פרמיות מהלקוחות ואז השתמשו בכסף להשקעות פיננסיות. התקופה הזו הסתיימה, והיום חברות הביטוח חוזרות למשימה הבסיסית שלהן – לעשות כסף מעבודה נכונה עם לקוחות. כדי להצליח בזה, וכדי להבין מה שוויו העתידי של כל לקוח עבור חברת הביטוח, הם צריכים את האלגוריתמים שלנו ואת התוכנה שלנו".
הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.
תגובות
(0)