יבמ רוכשת את אלגוריתמיקס ב-387 מיליון דולרים

אלגוריתמיקס מצויה בבעלות של חברת האחזקות הצרפתית Fitch Group, והיא מפתחת ומספקת תוכנות לניתוח ולניהול סיכונים, ניתוח תוכן ושירותי ייעוץ לתחום ● תוכנת הדגל של החברה עורכת ניתוח של סיכוני אשראי, סיכוני הון, וכן ניתוח של סיכוני שוק

יבמ (IBM) הודיעה היום (ה') כי תרכוש את אלגוריתמיקס (Algorithmics), חברה הפועלת בעולם ניהול וניתוח סיכונים, תמורת 387 מיליון דולרים. הרכישה מותנית באישורים רגולטורים.

מטה הנרכשת נמצא בטורונטו, קנדה, ולה 900 עובדים. בסיום העסקה הם יעברו לקבוצת התוכנה של הענק הכחול. אלגוריתמיקס מצויה בבעלות של חברת האחזקות הצרפתית Fitch Group, והיא מפתחת ומספקת תוכנות לניתוח ולניהול סיכונים, ניתוח תוכן ושירותי ייעוץ לתחום. תוכנת הדגל של החברה עורכת ניתוח של סיכוני אשראי, סיכוני הון, וכן ניתוח של סיכוני שוק.

לקוחותיה של אלגוריתמיקס מצויים בעולמות הבנקאות, ההשקעות והביטוח, והיא מאפשרת להם לבצע הערכת סיכונים, מענה טוב יותר להלימה לרגולציות ולטייב את קבלת ההחלטות העסקיות על בסיס תובנות מבוססות נתונים. לנרכשת 350 לקוחות, לרבות 25 מ-30 הבנקים הגדולים בעולם, ביניהם HSBC ו-Nedbank, חברות ביטוח כגון Societe Generale, ו-Allianz Group, וחברות השקעות כגון  Scotia Capital.

על פי יבמ, "שילוב מוצרי ואנשי אנליטיקס בחטיבת הבינה העסקית, הוא חלק מהרחבת העיסוק של החברה בניתוח צופה פני עתיד (predictive analytics), והוא יאפשר לנו להרחיב את ההיצע שלנו בתחום בינה עסקית".

"השילוב של יכולות אלגוריתמיקס עם ההיצע הנרחב שיש לנו בעולם הניתוח והבינה העסקית יאפשר ללקוחות לקבל גישה כוללת לתחום ניהול הסיכונים ולהגיב לשינויים כלכליים לכל אורך הארגון", אמר רוב אש, מנכ"ל חטיבת הבינה העסקית ביבמ. אש היה מנכ"ל קוגנוס (Cognos), שנרכשה בעבר על ידי הענק הכחול, והחטיבה שבראשותו מונה 8,000 עובדים. על פי הענק הכחול, שינויים ברגולציות שנערכו בעקבות המשבר הכלכלי ב-2008, הביאו לעלייה בדרישה לתוכנות בתחום.

"שילוב אלגוריתמיקס ביבמ, הרואה בתחום חשיבות מרובה, יסייע ללקוחות לשפר את ביצועיהם העסקיים, תוך התייחסות מעמיקה יותר לתחום ניהול מושכל של סיכונים", אמר מייקל זרבס, מנהל התפעול ונשיא אלגוריתמיקס.

הענק הכחול השקיע ברכישות בתחום ה-BI כ-24 מיליארד דולרים בחמש השנים האחרונות. זו הרכישה השניה השבוע של יבמ: אתמול (ד') היא הודיעה על רכישת i2, חברה בריטית המפתחת תוכנה לניהול מערכות אבטחה לטובת ארגוני צבא ומשטרה.

"עובדים במגזר הפיננסי נדרשים לבצע החלטות בשבריר שניה", נמסר מיבמ, "אנו מספקים להם יכולות ניתוח אקטיביות". באחרונה פרסמה יבמ מחקר הקובע כי מחצית מסמנכ"לי הכספים בארגונים חשים כי צוותיהם אינם עושים מספיק בעולמות איסוף הנתונים לצורך ניהול סיכונים.

הרכישה של יבמ באה ימים אחדים אחרי הודעתה של HP על כוונתה לרכוש את חברת התוכנה הבריטית אוטונומי (Autonomy) תמורת 10.25 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים