ניק ווטסון, סגן נשיא ב-HP: "לא ירחק היום בו נעבור את סיסקו ונוביל את שוק התקשורת"

"העובדה שהם מובילים אין משמעותה שזו התשובה הנכונה, אלא שהם היו זמן רב מדי היחידים בתחום", קבע ווטסון - סגן נשיא EMEA ומנהל תחום התקשורת ב-HP, בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT ● אריק יפה, מנהל חטיבת המוצרים העסקיים ב-HP ישראל: "בשנתיים האחרונות החלפנו את כל ציוד התקשורת של סיסקו בזה של HP ולא הייתה לנו ולו נפילת מערכות אחת"

"הייתי בסיסקו (Cisco) שנים רבות ואני שמח שעברתי ל-HP. כבר כיום אנו מספר שתיים בעולם הרישות והתקשורת, ולא רחוק היום בו נוביל את התחום. העובדה שהם מובילים אין משמעותה שזו התשובה הנכונה, אלא שהם היו זמן רב מדי היחידים בתחום", כך אמר ניק ווטסון – סגן נשיא EMEA ומנהל תחום התקשורת ב-HP.

ווטסון היה דובר המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT היום (ד') במלון שרתון תל אביב. לכנס, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-200 אנשי תקשורת ומנהלי רשתות. את הכנס הנחה מירון ברקן, יועץ בכיר ב-HP ישראל.

לדברי ווטסון, המנמ"רים ניצבים כיום בפני כמה אתגרים, שבחלקם קשורים לשפל הכלכלי אותו חווה העולם בשנים 2009-2008. האחד, ציין, הוא מורכבות מערכות ה-IT הארגוניות, ובתוכן סיבוכיות רשתות התקשורת וריבוי השכבות שלהן. השני, הוא צמצום התקציבים של ה-IT לצד הצורך לספק יותר יישומים ושירותים. מצב זה, ציין, מקשה על המנמ"רים לפתח אסטרטגיות מיחשוב ותקשורת ולסייע לארגון בהיבט העסקי שלו, כיוון שרוב המשאבים שלהם מופנים לתחזוקת ולתיקון הקיים.

"הדרישות ממוצרי התקשורת ומהרשתות רבות מבעבר", אמר ווטסון, "עליהן להיות שרידות ברמה גבוהה, לספק תעבורת נתונים נרחבת, לקשר הרבה יותר משתמשים ומערכות, ולהוות תשתית אמינה". הוא ציין כי לתפיסתה של HP, הרשת היא רכיב תשתיתי מכלל מערך ה-IT, לצד מערכות האחסון, השרתים והיישומים. "שנים רבות אנו דוגלים בתפיסה לפיה אין להטמיע מוצרים 'סתם', אלא אנו מממשים ארכיטקטורה, שבה רכיבי התקשורת והרשת הם חלק ממנה".


צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

לדברי ווטסון, "פתרונות התקשורת של HP הם פתוחים, ובכך אנו מבדלים עצמנו מול המתחרה המובילה. היות המערכות תקשורת שלנו בפרוטוקול פתוח מאפשר לנו לשלב את הפתרונות שלנו עם כלל הפתרונות האחרים בשוק, ועבור הלקוח הארגוני הדבר מספק יכולת בחירה ואפשרות להוזלת עלויות. לקוחות ארגוניים בוחנים ללא הרף את שילוב קו המוצרים הרחב של HP כחלק מהחיפוש אחר פתרון תקשורת. המוצרים שלנו מספקים מענה כולל, של אבטחה, אלחוט, WAN ו-LAN. השילוב של עסקי התקשורת לחטיבת המוצרים והשירותים שלנו הוא חלק מהמהלך להגדלת החשיפה לשוק וממחיש את החשיבות הרבה ש-HP מעניקה לנושא הרישות והקישוריות".

ווטסון סיכם בציינו, כי "התקשורת לא עומדת בפני עצמה – היא לתפיסתנו מהווה את התשתית הנדרשת עבור בניית מיחשוב הענן לסוגיו, פרטי, ציבורי ובן כלאיים. אנו מספקים ללקוחות הארגונים בכל הגדלים לקבל רשת פשוטה, אמינה ושטוחה, המהווה את התשתית התקשורתית לענן, תוך צמצום משמעותי בעלויות".

אריק יפה, מנהל חטיבת המוצרים העסקיים ב-HP ישראל. צילום: ניב קנטוראת הכנס פתח אריק יפה, מנהל חטיבת המוצרים העסקיים ב-HP ישראל, שאמר כי "אנו מהווים חלופה מכובדת, עם היצע מוצרים נרחב בתחום". לדבריו, לחברה יש 24,000 לקוחות ארגוניים בעולם התקשורת, כאשר קצב הגידול השנתי בתחום עומד על 227%. הוא ציטט את המחקר של גרטנר (Gartner) שפורסם באחרונה, לפיו בריבוע הקסם נמצאות סיסקו ו-HP, והפער בין השתיים הולך ומצטמצם. "יש פער משמעותי בין נתח השוק שלנו בתחום המבואות (פורטים), העומד על 34%", אמר יפה בחיוך, "לעומת הרווח, העומד על 13%. זה אומר שאנו מוכרים במחיר שגוי, או נמוך מדי".

יפה ציין, כי 38% מהחברות בפורצ'ן 1,000 הם לקוחות של HP בעולם התקשורת, וכי הנתון הולך וגדל. "אנו מאמינים בפתרונות פתוחים כי מוצר קנייני קושר את הלקוח באופן שקשה לו להתנתק", אמר, "כיום HP היא חברה 'נטולת סיסקו'. בשנתיים האחרונות החלפנו את כל ציוד התקשורת של סיסקו בזה של HP ולא הייתה לנו ולו נפילת מערכות אחת".הוא ציין כמה מלקוחות החברה בעולם, ביניהם קוקה-קולה (Coca Cola) ואדידס (Adidas), ובארץ ציין כי "עשרות ארגונים ומשרדים ממשלתיים הם לקוחות של מוצרי התקשורת של HP, ארגונים המגזר הביטחוני, ECI ותנובה – הן בין מאות מלקוחותינו".

לסיסקו, אמר יפה, יש 40 מערכות ניהול שונות, "ואילו לנו יש מערכת ניהול אחת, המנהלת את המוצרים שלנו ושל האחרות. ניהול פשוט וקוהרנטי מניב חסכון משמעותי במשאבים, לרבות כוח האדם הדרוש לניהול". יפה ציטט מאמר של גרטנר, המסביר מדוע ארגונים שיש להם ציוד תקשורת משני ספקים, מעלות בעלות כוללת (TCO) נמוכה יותר.

הוא סיכם בציינו, כי "מוצרי HP מצוינים וחלקם עולים בביצועיהם על אלה של סיסקו, עם יעילות וניצול אנרגטי טובים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים