ההתנגחות נמשכת: סמסונג תובעת את אפל בהולנד

סמסונג הגישה ארבע תביעות נגד אפל, בכוונה לאסור על החברה למכור בהולנד מכשירי iPhone ו-iPad ● בחברה התובעת טוענים, כי היא תקשיח את העמדות שלה בקרבות המשפטיים שהיא מנהלת ברחבי העולם מול אפל

דומה שהקרב המשפטי הטעון בין אפל (Apple) לסמסונג (Samsung) צומח ומתעצם עם כל יום שחולף. באחרונה ביצעה סמסונג עוד מהלך בקרב זה: החברה הגישה ארבע תביעות משפטיות נוספות בהולנד, שמצטרפות לערימה התופחת של התביעות בין שתי ענקיות הטכנולוגיה. על הפרק עומדת השליטה בשווקי הטלפונים החכמים והטאבלטים.

המטרה של התביעות החדשות של סמסונג היא למנוע מאפל את מכירת ה-iPhone 4 ,iPhone 3GS ,iPad 1 ו-iPad 2 בהולנד. בתביעתה דורשת סמסונג צו מניעה זמני, ותלונותיה יישמעו בבית המשפט מחר (ב'). "אנחנו נמשיך לתבוע את זכויותינו בדרך תוקפנית יותר מעתה והלאה", אמר לי יונגהי, מנהל השיווק הגלובלי של תקשורת סלולרית בחברה, בראיון לסוכנויות הידיעות.

תביעה זו מתרכזת בשימוש בתקנים יסודיים של טכנולוגיית 3G במוצרי אפל. פטנטים או טכנולוגיה של תקנים יסודיים בדרך כלל מוסכמים ברחבי האולם ומקובלים כתקנים. יצוין, כי גם נוקיה (Nokia) תבעה את אפל בגין הפרת פטנט בנושא.

אפל כבר זכתה בצו מניעה זמני נגד סמסונג בהולנד, עם הרחבה למדינות אירופיות נוספות. הצו מונע מסמסונג לייבא את הטלפונים החכמים מבוססי האנדרואיד (Android) מסוג גלאקסי (Galaxy). בנוסף, סמסונג לא יכולה לייבא ולמכור את מחשבי הטאבלט שלה, גלאקסי טאב (Galaxy Tab), בגרמניה.

שתי החברות לא התייחסו בפומבי לסיבוב התביעות האחרון, אולם יונגהי אמר שסמסונג עומדת לנקוט עמדה קשוחה יותר. "התנהגנו בצורה מכובדת ואולי פסיבית במידת מה. מכל מקום, לא היינו צריכים לנהוג כך. לא עוד".

יצוין, כי בשבוע שעבר התבטא אחד המנהלים הבכירים בסמסונג ואמר שהחברה מתכננת לתבוע את אפל בדרום קוריאה בקשר ל-iPhone 5, ברגע שיושק. לדבריו, "כל זמן שאפל לא תפסיק להשתמש בפונקציות של תקשורת סלולרית, יהיה זה בלתי אפשרי למכור את מוצריה הממותגים מבלי להשתמש בפטנטים שלנו". גם הוא ציין, כי "נדבוק בגישה קשוחה יותר נגד אפל בקרבות המשפטיים".

שתי החברות מתנגחות בנושא פטנטים לטלפונים חכמים ולמחשבי טאבלט ובסוגיות עיצוב בכל רחבי העולם. אפל החלה את מלחמת הפטנטים כאשר הגישה תביעה נגד סמסונג בארצות הברית באפריל השנה. סמסונג הגיבה, ובימים אלה נלחמות שתי הענקיות ראש בראש בהולנד, בגרמניה, בבריטניה, בדרום קוריאה, ביפן ובאוסטרליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים