עוד אקזיט: EMC רכשה את זטה-פוינט הישראלית תמורת כמה מיליוני דולרים

החברה הנרכשת מספקת מיטוב של בסיסי נתונים, במטרה להפחית באופן דרמטי את העלות בעלות כוללת של אחסון הנתונים, לטובת מיטוב הביצועים של היישומים ● את זטה-פוינט הקים חיים קופנס ב-2008, היא מונה 15 עובדים, המנכ"לים שלה הם ניר סלע ועדי הירשטיין, וקרן ההון-סיכון הירושלמית JVP של אראל מרגלית השקיעה בה בעבר ● לא ברור כמה מעובדי החברה בארץ יפוטרו וכמה יעברו לעבוד ב-EMC

עוד אקזיט לחברה ישראלית: ימים אחדים אחרי שאינטל (Intel) הודיעה כי רכשה את טלמאפ (Telmap) הישראלית, רכשה EMC את הסטארט-אפ הישראלי זטה-פוינט (Zettapoint). היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים המקורבים לעסקה העריכו בפני אנשים ומחשבים כי המדובר במיליונים בודדים של דולרים.

החברה הנרכשת מספקת מיטוב של בסיסי נתונים, במטרה להפחית באופן דרמטי את העלות בעלות כוללת, ה-TCO, של אחסון הנתונים, לטובת מיטוב הביצועים של היישומים. פתרונות התוכנה של זטה-פוינט מסייעים לניהול מחזור חיי מידע (ILM) ולהגדרת אסטרטגיה יעילה לניהול, ולהורדת עלויות הניהול של המידע בסביבות בסיסי נתונים גדולים. זטה-פוינט פיתחה את DB*Classify, המאפשר לנהל את מחזור החיים של המידע האגור בבסיסי נתונים גדולים במיוחד, ולהוריד את עלויות הניהול הגדולות המעורבות באותם בסיסי נתונים. המוצר מנתח את השימוש בפועל בבסיס הנתונים ומזהה פעילות או חוסר פעילות במימדים שונים של בסיס הנתונים. הפתרון ויישומו שקופים ליישומים ולמשתמשים, ואינו דורש שינויים במערכות התוכנה המתבססות על בסיסי הנתונים המנוהלים על ידי התוכנה.

לא ברור כמה מעובדי החברה בארץ יפוטרו וכמה יעברו לעבוד ב-EMC. את זטה-פוינט הקים חיים קופנס ב-2008, היא מונה 15 עובדים, המנכ"לים שלה הם ניר סלע ועדי הירשטיין, וקרן ההון-סיכון הירושלמית JVP של אראל מרגלית השקיעה בה בעבר.

כבר בעבר התקיים שיתוף פעולה טכנולוגי בין ענקית תשתיות ניהול המידע ובין חברת ההזנק הישראלית. עובדי זטה-פוינט יצטרפו למרכז המצויינות של EMC בארץ, בראשות ד"ר ארנה ברי, לשעבר המדען הראשי במשרד התמ"ת וכיום סגן נשיא ב-EMC העולמית ומנכ"לית מרכז המצויינות.

היסטוריה של רכישות בארץ

ל-EMC יש היסטוריה של רכישות ישראליות, וזו לה הרכישה השישית בארץ.

כך, רכשה ענקית תשתיות המידע את קאשיה (Kashya) הישראלית תמורת 153 מיליון דולרים במזומן, במאי 2006. קאשיה טיפלה בעולם הגנת הנתונים ובהכפלתם. ביוני 2006 רכשה EMC את פרואקטיביטי (ProActivity) הישראלית תמורת 30 מיליון דולרים ואת אן-ליירס (nLayers) בעבור 50 מיליון דולרים. אן-ליירס פיתחה תוכנה המבצעת זיהוי ומיפוי אוטומטיים של היישומים השונים הרצים על גבי מערכות ה-IT בארגון.

ב-2007, לאחר שנה שקטה יחסית, חזרה ענקית תשתיות המידע לבצע השקעות בישראל, ורכשה את הקניין הרוחני (IP) של חברת הסטארט-אפ הישראלית אילומינייטור (Illuminator) תמורת עשרה מיליון דולרים. אילומינייטור הוקמה ב-2004, כספין-אוף של חברת אינטגריטי. אינטגריטי וחברת MBI מוזגו עם גלאסהאוס העולמית, והפכו לגלאסהאוס ישראל.

EMC גם השקיעה בכמה חברות ישראליות, שהיחידה מהן שנחשפה לתקשורת הייתה בסטארט-אפ לנושא אבטחת המידע בשם Varonis. החברה השקיעה בו, כחלק מסיבוב גיוס, 15 מיליון דולרים. השקעה זו הושלמה בשלהי 2008. הקשר בין Varonis ל-EMC נוצר מספר שנים קודם לכן, כאשר החברה הישראלית מכרה ל-EMC את מוצר אבטחת המידע שלה, והאחרונה אף הפכה בהמשך למפיצה של המוצר ללקוחותיה.

הסטארט-אפ הישראלי סאיוטה הוקם ב-2001, ופעל באבטחת בנקאות מקוונת. את הדחיפה הרצינית קיבלה סאיוטה ב-2006, כשרשות התקינה הפיננסית בארצות הברית, FFIC, קבעה שמגזר הבנקאות יחויב לעמוד ברגולציות עוד באותה השנה. מייד לאחר מכן נרכשה סאיוטה על ידי RSA, שבעצמה נרכשה ב-2006 על ידי EMC.

מ-EMC נמסר בתגובה: "EMC מאשרת כי רכשה כמה מנכסי חברת זטה-פוינט ושכרה כמה מעובדיה. מהלך זה נעשה במסגרת גישתה המתמשכת של EMC להשקיע או לרכוש טכנולוגיות מעניינות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים