כבר ביום הראשון נרשמו 95 אלף הזמנות למחשבי קינדל פייר

מחשבי הלוח החדשים של אמזון נהנים מביקוש ראשוני נאה, על אף שהפצתם תחל רק ב-15 בנובמבר ● בעקבות ההשקה, מיהרו בחנויות בסט-ביי בארצות הברית להוריד את מחיריהם של מחשבי הלוח מדגמי RIM PlayBook

מנהלים את הבית. אמזון

אמזון (Amazon) קיבלה 95 אלף הזמנות למחשבי קינדל פייר (Kindle Fire) ב-24 השעות הראשונות שלאחר ההשקה, שנערכה ביום ד' – כך מעריכים בחברת המחקר eDataSource. נתון זה נמוך אמנם מ-300 אלף היחידות של מחשבי iPad שמכרה אפל (Apple) ביום הראשון שבו הם הוצעו למכירה, אולם מדובר בהחלט בהתחלה נאה, במיוחד אם לוקחים בחשבון שאספקת מחשבי הלוח של אמזון תחל רק ב-15 בנובמבר.

ההערכות של eDataSource מבוססות על מעקב אחר היקפי תעבורה של דואר אלקטרוני, הודעות ברשתות חברתיות ומדדים נוספים של תקשורת מקוונת. בחברה מעריכים, כי היקף המכירות של שאר דגמי קינדל (Kindle) שהציג בשבוע שעבר ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון – מכשירי Kindle Wi-Fi שאינם כוללים צג מגע ועולים 79 דולרים, מכשירי Kindle Touch שעולים 99 דולרים ומכשירי Kindle Touch 3G שעולים 149 דולרים – הסתכמו בסך הכול ב-25 אלף יחידות.

"למרות המחיר הגבוה יותר, היה היקף המכירות של מחשבי קינדל פייר גבוה בהרבה מהיקף המכירות הכולל של שאר שלושת הדגמים יחדיו",  נכתב בהודעה שפרסמה eDataSource.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאמזון ביחס להיקף המכירות של מחשבי קינדל פייר. יצוין, כי בזוס העריך שהוא יסתכם ב-"מיליוני יחידות".

למהלך של אמזון, שהחליטה למכור את מחשבי קינדל פייר במחיר נמוך יחסית – 199 דולרים – יהיו השלכות לא רק על אפל. רשת בסט-ביי (Best Buy) בארצות הברית הורידה השבוע את המחירים של מחשבי הלוח מדגמי BlackBerry PlayBook של RIM: עם זיכרון בנפח של 64 ג'יגה-בייט יעמוד מעתה המחיר שלהם על 499 דולרים במקום 699; עם זיכרון בנפח של 32 ג'יגה-בייט – על 399 דולרים במקום 599; ועם זיכרון בנפח של 16 ג'יגה-בייט – על 299 דולרים במקום 499.

אנליסטים מעריכים, כי גם רשת ברנס & נובל (Barnes & Noble) תיאלץ להוריד את המחיר של מכשירי Nook לקריאה של ספרים אלקטרוניים, שעולים כיום 250 דולרים – יותר ממחירם של מחשבי הלוח החדשים של אמזון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים