HP השלימה רכישת אוטונומי – תמורת 10.3 מיליארד דולרים

החברה הודיעה לרשויות בארצות הברית, כי השיגה את תמיכתם של 87% מבעלי המניות של אוטונומי ברכישה, בערך של 25.5 דולרים למניה ● לאחר השלמת הרכישה תמשיך אוטונומי לפעול כיחידה עסקית בתוך HP תחת המייסד והמנכ"ל המכהן שלה, מייק לינץ', שידווח ישירות למנכ"לית HP החדשה, מג וויטמן

כחודש וחצי אחרי שהודיעה על רכישת אוטונומי (Autonomy), השלימה HP את העסקה: ענקית ה-IT הצליחה להשיג רוב גדול בין בעלי המניות של אוטונומי, ובכך צלחה עוד שלב בדרך לביצועה הסופי של הרכישה.

HP הודיעה על הרכישה באוגוסט, יחד עם הודעה דרמטית שפרסמה על שורה של צעדים מרחיקי לכת, ובראשם היציאה מתחום המיחשוב האישי והטאבלטים. אתמול (ג') מסרה החברה לרשות האמריקנית לניירות ערך, כי 87% מבעלי המניות של אוטונומי הסכימו לרכישה, בערך של 25.5 דולרים למניה. נתון זה משקף שווי עסקה של 10.3 מיליארד דולרים.

מהלך הרכישה הענקית, שנבלע בשל החשיבות הרבה יותר של היציאה מעסקי המיחשוב האישי, הובל על ידי ליאו אפותקר, מנכ"ל HP שפוטר מתפקידו לא מכבר. מחליפתו, מג וויטמן, הודיעה שלא תבטל את העסקה ותמשיך במהלכים להשלמתה.

עד רכישתה, הייתה אוטונומי ספק ה-IT העצמאי השני בגודלו בבריטניה. היא מעסיקה כ-2,700 עובדים, ולאחר סיום מהלכי העסקה היא תמשיך לפעול כיחידה עסקית בתוך HP, תחת המייסד והמנכ"ל המכהן שלה, מייק לינץ'. זה ידווח ישירות לוויטמן.

אוטונומי הוקמה ב-1996 ומציעה קו רחב של תוכנות ניהול, ביניהן מוצרי חיפוש ארגוניים, לרבות כאלה המסייעים בהלימה לרגולציות, כלי ניהול תוכן, ניתוח מידע ובקרת תוכנה. היא משרתת יותר מ-25 אלף ארגונים, ביניהם BAE, בואינג (Bowing), סיטי גרופ (City Group), קוקה קולה (Coca Cola), נסטלה (Nestle), פדקס (FedEx), פורד (Ford), בורסת ניו-יורק, של (Shell), טסקו (Tesco), טי-מובייל (T-Mobile) והמשרד האמריקני לביטחון פנים. יצוין, כי גם חברות תוכנה מציעות ללקוחותיהן את תוכנות אוטונומי, כחלק מהיצע המוצרים שלהן. בין אותן חברות מצויות סיטריקס (Citrix), אורקל (Oracle), סייבייס (Sybase), שנרכשה על ידי סאפ (SAP), סימנטק (Symantec), טיבקו (Tibco) ו-HP עצמה.

החברה הנרכשת מציעה בנוסף ענן ציבורי המאחסן פטה-בייטים של מידע ארגוני. מוקדם יותר השנה קבעה IDC, כי אוטונומי היא מהחברות הפועלות בעולם חיפוש התוכן הארגוני הצומחות במהירות רבה ביותר.

מ-HP נמסר, כי העסקה תעצים את כוחה בעולמות ניתוח הנתונים, מיחשוב הענן וניהול תהליכי העבודה. כמו כן, לפי ענקית ה-IT, הרכישה תסייע ללקוחותיה לנהל את נתוניהם הארגוניים הצומחים במהירות.

מדובר ברכישה השלישית בגודלה ש-HP מבצעת, אחרי שרכשה ב-2008 את EDS תמורת 14 מיליארד דולרים ואת קומפאק (Compaq) ב-2002 תמורת 25 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים