יבמ רוכשת את חברת האבטחה Q1 Labs

החברה הנרכשת מספקת פתרונות שמסייעים לנתח ולגלות סיכוני אבטחה ברשתות ארגוניות ● היקפה הכספי של העסקה לא נמסר ● במקביל הודיעה יבמ על הקמת חטיבת מערכות אבטחה חדשה

יבמ (IBM) רוכשת את Q1 Labs – חברת אבטחת מידע שמספקת פתרונות שמסייעים לנתח ולגלות סיכוני אבטחה ברשתות ארגוניות. הרכישה נעשית במקביל להקמתה של IBM Security Systems – חטיבה חדשה בענק הכחול. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום.

על פי יבמ, הרכישה והקמת החטיבה החדשה נועדו לנצל יותר הזדמנויות בשוק של תוכנות האבטחה והשירותים, שהיקפו מוערך ב-94 מיליארד דולרים. Q1 Labs תשולב בחטיבה מערכות האבטחה החדשה, וברנדן הניגן, מנכ"ל החברה, יעמוד בראש החטיבה החדשה לאחר שהעסקה תושלם.

המטה של החברה הנרכשת ממוקם בוולתאם, מסצ'וסטס. היא מפתחת ומספקת תוכנת מודיעין ואבטחה על בסיס כלים אנליטיים. כמו כן, היא מציעה יכולות של ניתוח והשוואה לגילוי אוטומטי וסימון של פעילות חשודה ברחבי הארגון, דוגמת פעילות שחורגת מהמדיניות שהוגדרה. Q1 Labs, שנוסדה בארצות הברית ב-2001, משרתת כיום יותר מ-1,800 לקוחות בכל העולם, ובכלל זה ספקי שירותי בריאות, חברות אנרגיה, גופי מסחר קמעונאי, חברות תשתית, מוסדות פיננסיים, גופי ממשל, מוסדות השכלה גבוהה וספקי תקשורת סלולרית. עובדיה בארצות הברית, קנדה וצפון אירלנד ישולבו ביבמ.

התוכנה שפיתחה Q1 Labs אוספת ומנתחת נתונים ממאות מקורות בארגון, דוגמת רשת התקשורת, יישומים, פעילות משתמשים, נקודות קצה ניידות ומכשירי אבטחה פיזיים, כגון קוראי תגי זיהוי. היא פועלת הן מול מערכות מבוססות מיחשוב ענן והן מול כאלה שמותקנות בארגון עצמו, ומאשרת מעקב וניטור כולל של אירועי אבטחה מכל סוג.

"הגנה היקפית, במתכונת המסופקת על ידי מוצרי פיירוול או אנטי וירוס, למשל, שוב אינה מספיקה על מנת לעמוד באיומים", אמר הניגן. "מאחר שהגנה היקפית בלבד אינה מספיקה עוד, יבמ מבקשת להסתייע במעמדה המבוסס כדי להוביל גישה משולבת של חיזוי". לדבריו, "טכנולוגיית הניתוח של Q1 Labs תציע תובנות רבות יותר שיעניקו ליבמ בידול ביחס למתחרות. פתרונות הניתוח שלנו ישולבו בכל מערך המוצרים וישמשו כפלטפורמת אבטחה משותפת לתוכנות של יבמ, למוצרי החומרה שלה, לצד השירותים והמחקר. הכלים האנליטיים שלנו ישמשו בתחומים דוגמת ניהול זהויות וניהול גישה, אבטחת בסיסי נתונים, אבטחת יישומים, ניהול סיכונים ברמה כלל ארגונית, מניעת פריצה למערכות, ניהול נקודות קצה ואבטחת רשת".

יבמ רכשה בחמש השנים האחרונות יותר מ-10 חברות אבטחה

מאז 2006 רכשה יבמ יותר מ-50 חברות תוכנה – למעלה מ-10 מהן עוסקות בתחום האבטחה. האחרונה שבהן היא i2, שעוסקת בניתוח של נתוני אבטחה. הרכישה של Q1 Labs, נמסר מהענק הכחול, מיועדת להאיץ את פעילותה של יבמ בתחום מערכות האבטחה החכמות, בעזרת שילוב כלים אנליטיים המנתחים מידע מתחומי אבטחה שונים, על מנת להציג לוחות מחווני אבטחה המציעים תמונה כלל-ארגונית.

בראיון שהעניק השבוע לסוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) רמז סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת התוכנה ומערכות ביבמ, שבענק הכחול מבקשים לחדש את תנופת הרכישות.

על פי נתוני יבמ, שוק תוכנות האבטחה והשירותים, שהיקפו מוערך, כאמור, ב-94 מיליארד דולרים, צפוי לצמוח בקצב שנתי של 12%. בחטיבה החדשה של הענק הכחול ישולבו פתרונות סביבת פיתוח של רשיונל (Rational), כלי ניהול ושליטה של טיבולי (Tivoli) ותוכנות לניהול מידע, לצד התקנים, מעבדות ושירותים.

לדברי רוברט לה-בלנק, סגן נשיא בכיר לתוכנות תווכה ביבמ, "המהלך יסייע לנו להגביר את המודעות של הלקוחות לאיומי האבטחה. איחוד תחומי ההתמחות שלנו ברחבי העולם יאפשר להעניק ללקוחות יבמ גישה לתמונה מקיפה, תובנות ונתוני אבטחה לגבי אנשים, נתונים ותשתיות". הוא הוסיף, כי "הכלים האנליטיים המתקדמים של Q1 Labs, כמו גם יכולות איתור המיתאם בין מקורות מידע ונתונים אודות איומים שונים, פותחים את הדרך לזיהוי ולהתראה מוקדמת בכל רחבי הארגון אודות כל סטייה ממדיניות האבטחה". כך, אמר, "אפשר למנוע הפרות מדיניות, דוגמת גישה בלתי מורשית של עובד למידע שאינו מיועד לשימושו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים