אורקל שילמה למארק הארד שני מיליון דולרים כדי ליישב את התביעה של HP נגדו

הנהלת החברה החליטה לתת להארד את הסכום מאחר שלדבריה, "לו היה המשפט מתנהל, הוא היה מהווה מטרד והפרעה משמעותיים להנהלת אורקל" ● הסכום ניתן להארד, שיחד עם צפרא כץ משמש נשיא אורקל, לצד משכורתו ה-"צנועה", שעומדת על 950 אלף דולרים לשנה

כאשר אורקל (Oracle) שכרה את שירותיו של מארק הארד, מנכ"ל HP המודח, לשמש כנשיא משותף בחברה, היא שילמה לו שני מיליון דולרים בונוס "יוצא מגדר הרגיל", לצד משכורתו ה-"צנועה", בת 950 אלף הדולרים לשנה – כך עולה ממסמכים שהגישה אורקל לרשויות בארצות הברית. הבונוס נועד כדי ליישב את התביעה ש-HP הגישה נגדו.

הארד הודח בשנה שעברה מתפקידו ב-HP, לאחר שהואשם על ידי הנהלת החברה בהטרדה מינית של ג'ודי פישר, עובדת קבלן לתחום השיווק שלה, ובדיווח כוזב על הוצאות אישיות. התביעה נגד הארד הוגשה פחות מיממה לאחר ההודעה על מינויו כנשיא משותף באורקל. פחות משבועיים לאחר מכן הודיעה HP, כי הגיעה עמו לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. בהודעה שמסרה לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) כתבה החברה, כי פרטי ההסכם נותרו חסויים.

"הארד נענה לתביעתנו לקיים את מחויבותו כלפינו ולהגן על סודותיה המסחריים במהלך עבודתו כנשיא משותף באורקל", ציינה HP. עוד מסרה ענקית ה-IT, כי המנכ"ל שלה לשעבר הסכים להשיב לה חלק מהמניות שקיבל לפני שעזב אותה. מומחים משפטיים ציינו, כי מרוח התביעה עולה שהחברה לא באמת ניסתה למנוע מהארד לעבור באורקל, אלא רצתה יותר שהוא יחזיר חלק מכספי הפיצויים שקיבל בעת הדחתו מהתפקיד – סכום שעמד על 40 מיליון דולרים.

"הוועדה שהחליטה על התגמול בסך שני מיליון דולרים לא מאשרת כאלה סכומים כדבר שבשגרה", מסרה אורקל בסוף השבוע. "אולם, היא הייתה נחושה בדעתה שהבונוס ראוי, בשל ההכרה ביכולתו של הארד, ואחרים, לסיים וליישב את התביעה של HP נגדו. לו היה המשפט מתנהל, הוא היה מהווה מטרד והפרעה משמעותיים להנהלת אורקל".

הארד בן ה-54 וצפרא כץ בת ה-49, שני הנשיאים המשותפים של אורקל, קיבלו כל אחד שכר שנתי של 950 אלף דולרים, בשנה הכספית של החברה, שהסתיימה במאי. שניהם נחשבים מחליפים ראויים ללארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל בן ה-67, אלא שזה לא מראה כל סימן שהוא מתכוון לעזוב.

לעומת שני הנשיאים המשיך אליסון, אחד האנשים העשירים ביותר העולם, לקבל מאורקל שכר סמלי של דולר אחד לשנה. על פי המסמכים שהגישה אורקל, אליסון "המליץ בחום" על התשלום הנוסף להארד, "ולהמלצת אליסון היה משקל ראוי בוועדת אישור התגמולים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים