על ג'וקים, קופסאות ועננים
האם הקרב המילולי בין מארק בניוף ללארי אליסון מבשר את תחילתו של קרב עקוב מדם, שבסופו תיפול Salesforce.com לחיקה של אורקל, או שמא מדובר בטקטיקה מבריקה של אליסון, שנועדה להעצים את הסיקור התקשורתי סביב כניסתה של אורקל לענן?
כניסתה הרשמית של אורקל (Oracle) לתחום מיחשוב הענן, לוותה במטח כבד של התקפות לעבר המתחרים. על הכוונת, בין היתר: מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל Salesforce.com. זה החל ברמיזה עוקצנית של בניוף, שאמר כי "עננים אינם באים בקופסאות", בעקבות הכרזתה של אורקל על כניסה לענן. זה נמשך בתשובה חריפה של לארי אליסון – מייסד ומנכ"ל אורקל, הבוס לשעבר של בניוף, שאמר כי "הפלטפורמה של Salesforce.com היא מוטל זנוח עם ג'וקים".
השאלה ששואלים עצמם מומחים היא, האם הקרב המילולי הזה מבשר את תחילתו של קרב עקוב מדם, שבסופו תיפול Salesforce.com לחיקו של אליסון, או שמא מדובר בטקטיקה מבריקה של אליסון, שנועדה להעצים את הסיקור התקשורתי סביב כניסתה של אורקל לענן. גם אליסון הרי יודע שעגלת הענן עמוסה מאוד. עם זאת, Salesforce.com נחשבת לאחת החברות היחידות שמציעות מוצר ענן שעובד בענן.
העיתונאית אריקה מרפי מ-E-Commerce Times, מצטטת אנליסטים שנכחו ב-Oracle OpenWorld, המנסים להעריך מה יהיה הקרב הבא במלחמה על העננים. הם כולם תמימי דעים, כי שתי החברות לא יוכלו לשחק על במה אחת: שתיהן פועלות באותו שוק ומכוונות לאותו יעד, כאשר כל אחת מגיעה מכיוון אחר. מדובר, על פי אותם אנליסטים, בהתנגשות בלתי נמנעת.
המהלומות המילוליות שהטיחו שני המנכ"לים זה בזה, היו חלק ממסע השפלה שעבר בניוף בדרך להופעתו על במת כנס הענק של אורקל. הוא רצה מאוד להופיע במליאה המרכזית, אבל אליסון שלח אותו לאולמות הנחשבים פחות. למרות זאת, האולם היה מלא מפה לפה וכאשר בניוף עלה לבמה, חיכו כולם לסיבוב הבא בקרב האגרופים בין השניים.
כאשר פונים האנליסטים לניתוח פתרונות הענן של שתי החברות, הם מגיעים לכמה תובנות. ראשית, חשוב לציין שהענן הציבורי של אורקל נמצא עדיין בחיתוליו וכמו לגבי כל גרסה ראשונה, יש הרבה סיבות להרבה לקוחות להמתין קצת. כך, המוצר של אורקל טעון הוכחה, בעוד שהמוצר של Salesforce.com, כידוע, מגיע עם קבלות.
הענן הציבורי, כפי שהציג אותו אליסון, יאפשר לארגונים גישה לתווכת ה-Fusion ויחד עם בסיס הנתונים של החברה, הם יפעלו כולם יחד בניהול ואירוח של אורקל. בנוסף, היצע הענן כולל גם את פלטפורמת ה-CRM, הרשתות החברתיות, ג'אווה (Java) ועוד. כך, אורקל מבקשת לתת מענה ללקוחות Salesforce.com, שטוענים שהיא לוקה בתחום אפליקציות השירות.
לזכותה של Salesforce.com יאמר, כי היא הייתה הראשונה שנכנסה בהצלחה לתחום הענן הארגוני לפני כמה שנים, כאשר אף אחד עוד לא חשב על המושג ענן בהיקפים שמדברים עליו כיום. בנוסף, במשך השנים בנתה לעצמה החברה תדמית שוק חיובית למדי ומאגר לקוחות מרשים.
אורקל, כך נראה, הולכת חזק על המודל ההיברידי שלה, שנועד להזיז את המנמ"רים שעדיין לא החליטו ללכת על ענן, מאחר והוא מאפשר להם ללכת עם ולהרגיש בלי. כמו כן, אומרים האנליסטים, אי אפשר לזלזל בחוזק ובבסיס הלקוחות האדיר שיש לאורקל בשוק הארגוני.
השאלה הנשאלת היא מי ירוויח ומי יפסיד מכל הסיפור הזה. המרוויחים העיקריים יהיו כמובן הלקוחות, שתמיד אוהבים לראות תחרות בשוק. אבל רבים מסכימים שיש מנצח נוסף: מארק בניוף. למרות ההתקפות שספג ולמרות ההשפלות שעבר, לא יכול היה בניוף לחלום על הכרה טובה וחזקה יותר מאשר זו שקיבל ב-Oracle OpenWorld. אליסון עוד לא הגיש לבניוף חשבונית על השירות שביצע עבורו, אבל כל מי שמכיר את אליסון יודע שהאמרה "אין ארוחות חינם" חביבה עליו במיוחד. ההמשך עוד לפנינו.
תגובות
(0)