הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ: "בצבא מתקדם כמו שלנו, יכולת התיקשוב הינה נדבך עיקרי בתפקוד"

"אין תחום בצה"ל שבו אנו לא מרגישים את התיקשוב", אמר הרמטכ"ל גנץ, שהשתתף הבוקר בשני הטקסים שנערכו לרגל מינויו של האלוף עוזי מוסקוביץ' לראש אגף התיקשוב במקומו של האלוף עמי שפרן, הפורש מצה"ל בתום 40 שנות שירות ● שר הביטחון, אהוד ברק: "היכולות התיקשוביות מאפשרות להפיק פרודוקטיביות עצומה של הפעולה הצבאית ברגע שהיא מתרחשת ● האלוף שפרן: "הפוטנציאל הגלום במערכות המידע רחוק מלהיות ממוצה" ● האלוף מוסקוביץ': "אנו פועלים בתקופה שהמאפיין העיקרי שלה הוא חוסר ודאות"

"התיקשוב נוגע בכולנו כל הזמן. אין תחום בצה"ל שבו אנו לא מרגישים אותו. בצבא מתקדם כמו זה שלנו, יכולת התיקשוב הינה נדבך עיקרי בתפקוד", כך אמר הבוקר (ג') הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ. הרמטכ"ל אמר את הדברים בטקס שנערך לרגל כניסתו של האלוף עוזי מוסקוביץ' לתפקיד ראש אגף התיקשוב. מוסקוביץ' החליף את האלוף עמי שפרן, שפורש מצה"ל לאחר 40 שנות שירות. הרמטכ"ל השתתף בשני הטקסים שנערכו לרגל חילופי המפקדים – האחד בלשכת שר הביטחון בקריה שבתל אביב, והשני במחנה "גדעונים" בצריפין.

רא"ל גנץ הודה בדבריו לראש אגף התיקשוב היוצא על עשייתו רבת השנים, ואמר בפנייה לאלוף שפרן, כי "הבאת יכולת מקצועית וטכנולוגית גבוהה מאוד לצד צניעות ודרך ארץ". הרמטכ"ל ציין, כי האלוף שפרן שנכנס לתפקידו לפני חמש שנים, קיבל אגף שאחד מתפקידיו היה ליישם את לקחי מלחמת לבנון השנייה. "הבאת לאגף 40 שנות ניסיון, שאת חלקן עשית בחיל הקשר והאלקטרוניקה, שעל בסיסו קם אגף התיקשוב. הייתה לך הזכות לראות כיצד טכנולוגיית התקשורת הצבאית, שהחלה לפני 63 שנים באמצעות יוני דואר, הפכה להיות נדבך מרכזי בבניין הכוח – הן בשדה הקרב והן בפעילות השוטפת של הצבא".

אגף התיקשוב, אמר הרמטכ"ל גנץ, "נוגע בארבעה יסודות עיקריים שעליהם בנוי הצבא: פיקוד, שו"ב, תקשורת ומנהיגות. אלו הן המשימות שיעמדו גם בפני ראש אגף התיקשוב החדש. האלוף מוסקוביץ' מגיע מהשטח ויודע היטב מהי חשיבותה של הטכנולוגיה, ובאילו משימות עליו לעמוד".

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בטקס כי "היכולות התיקשוביות מאפשרות להפיק פרודוקטיביות עצומה של הפעולה הצבאית ברגע שהיא מתרחשת. כל אלו יוצרים תפקיד מיוחד במינו לתיקשוב, שעליו תהיה מופקד בשנים הקרובות" אמר ברק לאלוף מוסקוביץ'. "מהמקום שאליו עמי שפרן הביא את המערכת הזאת, אנחנו מצפים ממך להוביל אותה הלאה".

"אני מקבל לידיי אגף שאחראי על תפקידים רבים, בתקופה שהמאפיין העיקרי שלה הוא חוסר ודאות", אמר האלוף עוזי מוסקוביץ'. "המשמעות של כל האירועים שקורים סביבנו בתקופה האחרונה היא שצה"ל חייב להיות ברמת מוכנות מקסימלית עם יכולת תגובה והסתגלות מהירה לכל שינוי. אני רואה את האגף כמי שמוביל תהליכים ולא רק משתלב בהם".

האלוף מוסקוביץ' הודה לשר הביטחון ולרמטכ"ל על האמון שנתנו בו ואמר, כי "מבחינתי זהו יום של תודות. אבקש להודות לפקודיי בעבר, שאם עשיתי טוב, עשיתי טוב בזכותם וכן לפקודיי בעתיד. בהיבט הצהרת הכוונות, אני מקווה לקחת את האגף קדימה, לתעל את המאמצים למקומות המבצעיים הנכונים ולמקד את התהליכים המבצעיים וסדרי העדיפויות".

ראש האגף היוצא, האלוף שפרן, הודה למברכים וציין, כי את מרבית שנות שירותו בצה"ל עשה במסגרת חיל הקשר והתיקשוב. "כאשר חזרתי לכאן, גיליתי שהכל השתנה ושאין גבול לדמיון וליכולת הפיתוח של האנשים המשרתים באגף. אני מסיים את תפקידי בתחושה שאותה ביטאתי פעמים רבות, לפיה הפוטנציאל הגלום במערכות המידע רחוק מאוד מלהיות ממוצה".

בטקס שנערך בצריפין נכחו ראשי חיל הקשר לשעבר, ותיקי אגף התיקשוב, מפקדי הזרועות השונים, בני משפחותיהם של האלופים שפרן ומוסקוביץ', נציגי משפחות שכולות ונציגי חברות ספקיות העובדות עם צה"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים