משתמשים מתלוננים על חיי סוללה קצרים מדי של iPhone 4S

כמו בפרשיית "האנטנה" של iPhone 4, גם ההשקה של iPhone 4S מלווה בצלילים צורמים - והפעם בשל תלונות על סוללות שנפרקות מהר מדי ● כדי למנוע נזק תדמיתי כפי שאירע בפרשיית האנטנה, אפל חייבת לפעול במהירות ולפתור את הבעיה

אם מיד לאחר ההשקה של מכשירי iPhone 4 צצו תלונות על בעיית אנטנה – בעיה שבסופו של דבר התברר שנבעה משגיאת תכנות – הרי שכעת נראה, כי מכשירי iPhone 4S, שזכו להצלחה גדולה עוד יותר מקודמיהם, סובלים גם כן משגיאת תכנות. הפעם, גורמת השגיאה לביצועים ירודים של הסוללה.

היקף הבעיה אינו ידוע עדיין. באפל (Apple) לא ממהרים לספק מידע בקשר לטענות על סוללות שנפרקות מהר מדי. נכון ליום ו', כלל השרשור של ההודעות על חיי סוללה קצרים של מכשירי iPhone 4S בפורום של אפל 1,384 תגובות וזכה ליותר מ-100 אלף צפיות. אפשר להסיק מכך שיותר מקומץ משתמשים לא מרוצים מחיי הסוללה של המכשירים החדשים.

משתמשים ב-iPhone 4s מדווחים, כי לאחר שמשאירים את המכשיר ללא שימוש במשך הלילה, שיעור הטעינה של הסוללה בבוקר נמוך ב-20% מכפי שהיה בערב. בתום 15 דקות של שימוש בשירות iMessage בתקשורת Wi-Fi, שיעור הטעינה של הסוללה יורד ב-10%, ולאחר שלוש שעות ללא שימוש – הוא נמוך ב-50%.

על פי ידיעה שהופיעה באתר הגרדיאן (The Guardian) פנו מהנדסי אפל לכמה משתמשים במכשירי iPhone 4S וביקשו מהם להתקין תוכנה לניטור ביצועים. מערכת ההפעלה iOS 5 כוללת מנגנון שמאפשר לשלוח לאפל מידע שמסייע לאבחון תקלות, בהסכמת המשתמשים. מהעובדה שהיה צורך בתוכנה מיוחדת אפשר להסיק שבמידע הסטנדרטי שאוסף המנגנון אין די כדי לסייע למהנדסי אפל לאבחן את התקלה המסוימת הזו.

חלק מהמשתמשים מדווחים שבאמצעות ניתוק של חלק מתפקודי הרשת הם הצליחו להאריך את חיי הסוללה הקצרים של מכשירי iPhone 4S. יש בכך מן ההיגיון, משום שידוע שכל פעולה שמתבצעת ברשת צורכת יותר אנרגיה מפעולות מקומיות.

כך או כך, כדי למנוע נזק תדמיתי כפי שאירע בפרשיית האנטנה, אפל חייבת לפעול במהירות ולפתור את הבעיה. ייתכן בהחלט שיהיה זה המקרה הראשון שבו ניתן יהיה להיווכח אם המנכ"ל החדש, טים קוק, פועל אחרת מקודמו האגדי, סטיב ג'ובס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים