איקו חסון מונה לסגן בכיר לתיקשוב ולמודיעין במנהל הרכש של משרד הביטחון

במסגרת תפקידו החדש, אחראי חסון על רכישה של ציוד ומערכות ICT בשווי של מיליארדי שקלים בשנה ● בין השאר, הוא יטפל ברכישת ציוד לפרויקט צי"ד, הנעשה בשיתוף בין מז"י ואלביט, ברכישת ציוד ללוחמה קיברנטית וציוד להגנה ולמניעת מתקפות קיברנטיות, ברכישת מערכות לטובת הפעלה של אגף התיקשוב בצה"ל ועוד

אליעזר (איקו) חסון, סגן בכיר לראש מנהל הרכש לתיקשוב ולמודיעין במשרד הביטחון. צילום: פלי הנמר

אליעזר (איקו) חסון מונה לתפקיד סגן בכיר לתיקשוב ולמודיעין במנהל הרכש במשרד הביטחון. במסגרת תפקידו יהיה אחראי על ביצוע רכש של ציוד ומערכות ICT בכלל צה"ל, לרבות אגף התיקשוב, ומחלקות ה-IT בחילות השונים. אף שהנתון אינו מפורסם, לאנשים ומחשבים נודע, כי במסגרת תפקידו החדש אחראי חסון על רכישה של ציוד ומערכות ICT במיליארדי שקלים בשנה. בין השאר, הוא יטפל ברכישת ציוד לפרויקט צי"ד (צבא יבשה דיגיטלי) הנעשה בשיתוף בין מפקדת זרוע היבשה (מז"י) לאלביט, ברכישת ציוד ללוחמה קיברנטית וציוד להגנה ולמניעת מתקפות קיברנטיות, ברכישת מערכות לטובת הפעלה של אגף התיקשוב בצה"ל ועוד.

חסון החל את עבודתו במשרד הביטחון ב-1978. בשנים 1987-1992 עבד חסון במשלחת הישראלית של מנהל הרכש בניו-יורק, כראש חטיבת אלקטרוניקה במשלחת הישראלית בניו-יורק. לאחר כמה שנים במנהל הרכש בארץ, שב חסון לארה"ב, הפעם כאחראי על ביצוע רכש עבור אגפי המודיעין וגופי המיחשוב בצה"ל ובמשרד הביטחון. ב-2002 שב חסון ארצה, ומונה להיות אחראי על הרכש של כלל ציוד המיחשוב במגזר הביטחוני.

ב-2003 מונה לאחראי במנה"ר על היחידה המטפלת על רכישת ציוד עבור אגף המודיעין, מכ"מים ומערכות לוחמה אלקטרונית. ב-2007 מונה חסון כאחראי על ביצוע הרכש עבור אגף המודיעין וחיל האוויר. בימים האחרונים הוא מונה כסגן בכיר לרכש ציוד עבור C4I, ראשי תיבות של פיקוד, שליטה, תקשורת, מיחשוב ומודיעין. במסגרת תפקידו זה, אחראי חסון על ביצוע רכש, בין השאר, עבור שניים מהגופים המתוחכמים והטכנולוגיים בצבא – חיל האוויר ואגף המודיעין. מינויו האחרון של חסון בא בעקבות ארגון מחדש שנעשה במנהל הרכש.

החל מ-2007 חסון משמש יו"ר ועד העובדים במשרד הביטחון. ב-2008 צורף לפורום הבכיר של המשרד, והפך למעשה לחבר הנהלת המשרד. הוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני מנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת פארלי דיקינסון. הוא נשוי, אב לשלושה  וסב לשישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים