הממשלה: המקור לנפילת האתרים – רכיב איחסון של יבמ

אחרי קרוב ליממה, שבו ועלו הבוקר (ב') לאוויר אתרי הממשלה, בהם אלה של גופים ביטחוניים כמו צה"ל, המוסד והשב"כ ● ארגון אנונימוס טען, כי מקורה של הנפילה במתקפה קיברנטית שביצע בעקבות השתלטות חיל הים על המשט לעזה, אולם מהממשלה נמסר שמדובר בתקלה ● על פי ממשל זמין, אנשיו עבדו יחד עם אנשי יבמ במשך כל הלילה על מנת להשיב את האתרים לאוויר ● הממשלה עתידה לערוך בשבועות הקרובים תחקיר, על מנת שמקרים כאלה לא יקרו שוב

אתרי הממשלה, בהם כאלה של גופים ביטחוניים כמו צה"ל, המוסד והשב"כ, שבו הבוקר (ב') לפעול, לאחר שלא ניתן היה לגלוש בהם במשך קרוב ליממה. ארגון אנונימוס (Anonymous) טען, כי תקף קיברנטית את האתרים במחאה על כך שחיל הים עצר בשבוע שעבר משט לעזה, אולם לפי הממשלה, מדובר בתקלה.

מממשל זמין נמסר, כי אנשיו עורכים בשעות אלה סדרת בדיקות על מנת לוודא שכלל השירותים פועלים כסדרם. על פי הממשלה, מבדיקה מעמיקה שנערכה והובילה לתיקון התברר שמקור התקלה הוא ברכיב איחסון מתוצרת יבמ (IBM). במהלך הלילה עבדו אנשי ממשל זמין עם אלה של הענק הכחול על מנת להשיב את הרכיב לפעולה תקינה ומשהצליחו – חזרו האתרים לזמינות.

היום ובשבועות הקרובים ייערך תחקיר מעמיק בממשל זמין בכל הקשור לתקלה, לתפעולה ולסוגיות שונות של חוסר זמינות בשרתים, על מנת למנוע ככל הניתן הישנות מקרים דומים בעתיד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים