גוגל רכשה חברה שפיתחה מנוע להמלצות על מסעדות

החברה הנרכשת, Clever Sense, פיתחה את יישום Alfred, שמבוסס על טכנולוגיה של למידה ממוכנת ויודע להמליץ על מסעדות, ברים ומועדונים בהתאם לקריטריונים שונים ● הטכנולוגיה שלה עשויה להבשיל בסופו של דבר למערכת שמזכירה את הסייען האישי Siri של אפל

גוגל (Google) השלימה אתמול (ג') רכישה של חברה שנייה שעוסקת בסקירות של מסעדות, לאחר שבספטמבר רכשה את Zagat. כעת רכשה החברה את Clever Sense, שפיתחה מנוע להמלצה על מסעדות. סכום העסקה לא פורסם.

Clever Sense הציגה את גרסת האנדרואיד (Android) של היישום שלה, המכונה Alfred, אך בשבוע שעבר. גרסאות iPhone ו-iPad של היישום הושקו במהלך הקיץ האחרון. יישום Alfred מבוסס על טכנולוגיה של למידה ממוכנת ויודע להמליץ על מסעדות, ברים ומועדונים בהתאם להעדפות שמגדירים המשתמשים במכשירים הניידים, המיקום שלהם, ההקשר והבחירות שעשו בעבר. ככל שמרבים להשתמש ביישום כן אמורות ההמלצות להיות רלוונטיות יותר, והיישום גם יודע להסביר מדוע בחר להמליץ למשתמש המסוים דווקא על מסעדה זו ולא אחרת, למשל.

מבחינות רבות מזכיר יישום Alfred את יישום Siri, הסייען הקולי של אפל (Apple), שנכלל במכשירי iPhone 4S החדשים. עם זאת, בעוד שמקורות המידע של Siri רבים ומגוונים, וכוללים, למשל, תחזיות מזג אוויר, הרי ש-Alfred מתמחה בעיקר בתחום המזון. ייתכן בהחלט שגוגל מתכוונת להרחיב את תחומי ההתמחות של Alfred ולהציע בעתיד, על סמך הטכנולוגיה של Clever Sense, סייען אישי מקיף דוגמת Siri.

"אנשי Clever Sense ניצבים בחזית הטכנולוגיה של מנועי ההמלצות, אשר מחברים בין העולם הפיזי והעולם המקוון, ומציעים למשתמשים מידע מותאם אישית ברמה גבוהה של תחכום – ברגע הנכון, במקום הנכון ובהקשר הנכון", מסר דובר גוגל. "השילוב בין הטכנולוגיה והמומחיות לאנשים ולמוצרים שלנו יאפשר להציע למספר רב עוד יותר של אנשים המלצות מותאמות אישית על מקומות שכדאי לסעוד בהם, לבקר בהם או לגלות אותם".

בגוגל סירבו, עם זאת, לציין כיצד ישולב Alfred בשירותי האינטרנט שלה. רמז באשר לכיווני ההתפתחות אפשר למצוא, אולי, בהודעה שפרסם מנכ"ל Clever Sense, בבק פהלבן, באתר האינטרנט של החברה ובה ציין, כי אנשיה שמחים להצטרף לגוגל ולפתוח פרק חדש שבו "נאצור את העולם… גוגל מסייעת לבתי עסק מקומיים ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים, והנוכחות הנרחבת שלה ברחבי העולם תאפשר להציע את הטכנולוגיה של Clever Sense לקהל יעד גדול הרבה יותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלעד

    הם קונים בלי הפסקה, בעיקר כדי שאחרים לא יקנו… כמות הכסף שיש היום לחברות המחשבים/אינטרנט הגדולות, הוא פשוט בלתי נתפס… הקניה הבאה של פייסבוק - בוגיטו. http://www.boogito.com

אירועים קרובים