והזוכים הם…

נימוקי השופטים לפרויקטים הזוכים בתחרות מצטייני המיחשוב 2011

יותר מ-200 פרויקטים מארגונים מכל מגזרי המשק השתתפו בתחרות מצטייני המיחשוב המיחשוב, ITAwards 2011. טקס הכרזת הזוכים בתחרות, שהתקיים הבוקר (ה'), נערך זו השנה התשיעית בהפקת אנשים ומחשבים.

הטקס התקיים כחלק מוועידת Closing The Year, שנערכה במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ. את האירוע הנחה פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים.

להלן נימוקי חבר השופטים לפרויקטים שזכו בתחרות.

BI אנליטי

הפרויקט: פורטל מנהלים אקטיבי, שירותי בריאות כללית
תיאור הפרויקט: "הפרויקט מסייע למנהלים לתרגם את האסטרטגיה לניהול שוטף, באמצעות מידע שוטף ועדכני, המלצה על  תחומים לשיפור, ועד לתהליכים תפעוליים. זאת, תוך בקרה שוטפת של התהליך כולו".

הפרויקט: סימולציה של חיזוי צריכת זיכרון, אינטל
תיאור הפרויקט: "בשל הפרויקט, מתקבל שיפור התפוקה במעבר לענן, על ידי חיזוי מדויק של צריכת הזיכרון הנדרש לפעולות שוטפות של המשתמשים. כתוצאה מכך, מתקבלת הקצאה יעילה של משאבים, המייתרת את הצורך ברכישת שרתים חדשים. השימוש במערכת מבטיח חיסכון שנתי מוערך ללקוח של 10 מיליון דולרים".

הפרויקט: Real Time DWH, סלקום
תיאור הפרויקט: "הפרויקט מאפשר שימוש בלוג של בסיס הנתונים לטובת לכידת נתונים מהמערכות התפעוליות והעברתם בזמן אמת. הפעילות מתבצעת 24X7 ממספר מערכות מקור ובסיסי נתונים  (אורקל ו-SQL Server) ללא שינויים באפליקציית המקור. כתוצאה מכך מושג צמצום של זמני תהליכי אצווה בחלון הלילה של ה-DWH".

Call Center, Help Desk, CRM

הפרויקט: CRM ארגוני לבתי עסק, לאומי קארד
תיאור הפרויקט: "החלפת מערכת ה-CRM ונטיב שהגיעה לסוף דרכה בתום 13 שנים, בד בבד עם החלפה ושדרוג כל מערכות השירות התומכות, לרבות ניהול ידע. הפרויקט חוצה חברה, ומטפל בקשרים רב-ערוציים מול הלקוח. הוא מימש את יעדיו העסקיים: הגברת הפוטנציאל העסקי של הלקוחות, שיפור שביעות רצון הלקוח בכל מגע עם החברה, נוחות ויעילות עבודת המשתמשים".

הפרויקט: העלאת רמת השירות לאזרח בערוץ הטלפוני, עיריית תל אביב-יפו
תיאור הפרויקט: "הפרויקט הוא חוצה ארגון, שנועד להעלות את רמת השירות הניתנת  לאזרח בערוץ הטלפוני של העירייה. זאת, באמצעות  הקמה ושדרוג של 18 מוקדי שירות חדשים, בפריסה גיאוגרפית רחבה. במהלכו בוצע יישום של שני מדדי שירות במיקוד עירוני: זמינות ונגישות השירות, וזמני טיפול ומענה אפקטיביים".

הפרויקט: בניית פורטל CRM לשיפור השירות ללקוח, 013-נטוויז'ן
תיאור הפרויקט: "בפרויקט הוחלפה מערכת ישנה, CCF, המותקנת על עמדת העבודה של הנציג ודורשת תחזוקה. המערכת החדשה הביאה לשיפור שיפור זמן הטיפול בלקוחות בכ-30 שניות לשיחה, תוך מתן מענה מהיר ב'יד ראשונה' ללקוח, שיפור יכולות המכירה, זמינות משופרת ופיתוח יכולות עסקיות חדשות בלוח זמנים מהיר".

הפרויקט: מערכת למדידת רייטינג, יס (yes)
תיאור הפרויקט: "הפרויקט נועד לתת מענה לתופעה של התרחבות צפייה בתוכן טלוויזיה מוקלט, שאינה באה לידי ביטוי במערכות למדדי רייטינג הקיימות  כיום. המערכת שפותחה ב-יס מעבירה מידע ותובנות על העדפות תכנים והרגלי צפייה, ברזולוציית זמן של עד דקה, ובפילוחים שונים. בגרסתה החדשה, המערכת כוללת גם את נתוני הצפייה בשידור חי וגם את נתוני הצפייה בהקלטה של תוכניות".

ניהול ידע, מידע ותוכן

הפרויקט: מערכת Qflow – מניהול תור לניהול מידע, שירותי בריאות כללית
תיאור הפרויקט: "הפרויקט כלל שילוב של המערכת עם מערכות זימוני התורים ותיקים רפואיים. במסגרתו, מבוצעת גזירת נתונים למערכות BI ארגוניות ונעשית הגדרת פרמטרים מדידים לבקרה וניהול לטובת הצוות הניהולי ובכללם הרופאים. יש שילוב של מערכות מדיה דיגיטלית ומערכות צגי מגע, מערכות כריזה והדפסה אוטומטית, כחלק מממשק לקוח ולטובת שיפור השירות  למבוטחים".

הפרויקט: פורטל תכנית למידה מקוונת, עיריית תל אביב-יפו
תיאור הפרויקט: "הפרויקט כלל פריסת תשתית תיקשוב הנגישה לתלמידים ולצוות החינוכי-ניהולי, שתספק סביבת עבודה להוראה, ללמידה, לניהול ולהערכה, בהתאמה לעידן הדיגיטלי במאה ה-21. המדובר בהטמעת טכנולוגיה חדשנית בתכנון הלימודים, שתאפשר הוראה-למידה-הערכה מקוונות בפדגוגיה שיתופית, להעצמת התלמידים ולהכנתם לעולם העבודה ולאתגרים העתידיים. במסגרת הפרויקט, בית הספר יתחבר לפורטל חינוכי, שיאגד את כל הפעילות הפדגוגית, המנהלתית והקהילתית".

פרויקטים מיוחדים

הפרויקט: תנופ"ה: תכנון, ניהול ובקרה של פרקליטות המדינה, משרד המשפטים, ממשלת ישראל

תיאור הפרויקט: "תנופ"ה הנו פרויקט בעל חשיבות לאומית. הצלחתו תורמת ישירות לאזרח, לחברה בישראל ולתקציב המדינה. המערכת נועדה להיות הכלי התפעולי המרכזי באמצעותו מתבצעת עבודת  הפרקליטות במחוזות השונים. התועלת הגדולה היא מעבר מדורג לעבודה עם תיקים 'וירטואליים' שמאפשרים חיסכון בדפים, שיתוף ידע ומידע. המערכת מסייעת לספק שירות טוב יותר לאזרח הנזקק למערכת המשפט, ומביאה לייעול ושיפור עבודת הפרקליטות ולחיסכון בכסף ובמשאבים".

הפרויקט: Business from Every where with Mobile Device ב-ECI
תיאור הפרויקט: "הפרויקט נחשב לחדשני בישראל ברמה טכנולוגית ומקשר בין רכיבים שלא נועדו לתקשר זה עם זה. הפרויקט מאפשר לכל חברי הנהלת ECI גישה ישירה ומלאה כמעט מכל התקן נייד למערכות העסקיות של הארגון– מכל מקום ובכל שעה. זאת, בצורה מאובטחת וחסכונית, תוך קבלת מיילים מוצפנים".

הפרויקט: הטמעת מערכת ERP של סאפ, ביטוח ישיר
תיאור הפרויקט: "הטמעת מודולים של מערכת ה-ERP של סאפ, שנועדו לשיפור התהליכים, הבקרה ואיכות הנתונים בכל הקשור לניהול פיננסי, לוגיסטי ומשאבי אנוש. זאת, בהתאם לידע הנצבר ולצרכים הנדרשים במגזר הביטוח. הפרויקט הביא ליישום מהיר של חבילת תוכנה מתקדמת, תוך התבססות על הניסיון והידע שנצבר בתעשיית הביטוח והיצמדות, ככל הניתן, ל-best practices ולתהליכים הנתמכים על ידי חבילת התוכנה".

הפרויקט: מיחשוב יחידת המשך טיפול, שירותי בריאות כללית
תיאור הפרויקט: "זו מערכת מרכזית שממחשבת את התיקים הרפואיים ביחידות להמשך טיפול של שירותי בריאות כללית ברחבי הארץ. הפרויקט הביא ליכולת של העברת דיווח ממוחשב לרופא מטפל, הקצאת מחשבים ניידים לכל מטפל וכן בבתי המטופלים. כך, מתאפשר מעקב מרחוק על ידי מימוש טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת לניהול מאובטח של תקשורת אלחוטית. המערכת משרתת כבר כיום כאלף רופאים ואחיות הפזורים ב-19 יחידות המשך של שירותי  הבריאות".

הפרויקט: שדרוג מערכות הליבה, החברה  לאוטומציה
תיאור הפרויקט: "מדובר בהסבת מערכות הליבה מסביבות יוניקס-מיינפריים לסביבה מבוססת שרתי WINTEL. זהו פרויקט ייחודי בעולם, הכולל המרת הקוד הקיים, NATURAL לסביבת ג'אווה. הפרויקט בוצע בזמן הגעה מהיר לשוק: במהלך שנתיים נדרש להסב את כל מערכות הליבה, מערכות החיוב, מערכות פיננסיות, שכר ומשאבי אנוש. המערכות כוללות עשרות מיליונים של שורות קוד שנכתבו בטכנולוגיה ישנה במהלך 30 השנים אחרונות".

הפרויקט: ה-PACS הארגוני, שירותי בריאות כללית
תיאור הפרויקט: "בפרויקט הוקמה מערכת מידע אחת לניהול כל המידע הדימותי בכללית. הפרויקט מספק תצורה מרכזית מבוזרת עם שרידות ויתירות, לניהול יותר מ-4.5 מיליון בדיקות בשנה, בנפח של יותר מ-250 טרה-בייט. הפרויקט מספק נגישות מיידית למידע הדימותי, בצורה מרוכזת, עם תיק דימותי אחד הבא ממקור אחד והיוצר אמת אחת. הפרויקט הביא לצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה, והוא משרת יותר מ-10,000 משתמשים מהסגל הרפואי בכללית, תוך שילוב ושיתוף מידע בין 14 בתי חולים, מאות מרפאות ומכוני דימות".

שו"ב וניטור אפליקטיבי, ITIL

הפרויקט: ניהול בקצות האצבעות – שיפור מוטת הניהול והשליטה במשאבי המיחשוב, שירותי בריאות כללית
תיאור הפרויקט: "הפרויקט הביא לניהול מושכל של משאבי המיחשוב ורישוי התוכנה, להקטנת עלויות ולייעול משמעותי של מערך ה-IT. זאת, תוך שיפור זמן ההגעה לשוק של השירותים המסופקים על ידי ה-IT. במסגרתו פותח ממשק ניהול מבוסס פורטל ווב, המותאם למבנה הארגוני של שירותי בריאות כללית, סופקו למנהלים לוחות מחוונים המפיקים בעזרתם עשרות דו"חות מובנים ברמת ארגון, מוסד ועד לרזולוציה של מחשב בודד".

הפרויקט: ניתוב ובקרה מ' – מפעל מלמ, התעשייה האווירית
תיאור הפרויקט: "הפרויקט נועד להקים מערכת שו"ב מלאה למתקן לניהול מצבי חירום, ובכללו, ניטור שירותים עסקיים, BSM, ומתן תמונת מצב למפקדים ולמנהלים, עם אינטגרטיביות גבוהה ביותר, תוך עמידה באילוצים של ביטחון מידע. הפרויקט יישם תפיסת ITIL כוללת גם בתחומים שאינם IT ברחבי הארגון, תוך התבססות על מוצרי מדף קיימים".

אבטחת מידע

הפרויקט: הסמכה לתקן ISO27001 להגנת מידע, שירותי בריאות כללית
תיאור הפרויקט: "הכללית יזמה הסמכה לתקן לכל 32 מוסדותיה, להגנת המידע בתחום הבריאות. הפרויקט כלל הסמכה לתקן, במסגרתו 30 מנהלי מיחשוב בכללית הוכשרו ועברו קורס הגנת מידע במתקנים שלהם, לצד צוותים רפואיים שעברו אף הם הדרכה. בנוסף, בוצעו תהליכים של הקשחת שרתים, ונרכשה בכללית מערכת לניהול סיכוני מידע וכן הוקם מרכז  בקרה, SOC. באוגוסט 2011 הוסמך לראשונה לתקן זה בית חולים כרמל בחיפה".

הפרויקט: PCI, עמידה בתקן כרטיסי אשראי, בזק בינלאומי
תיאור הפרויקט: "מטרת הפרויקט הייתה להוציא את כרטיסי האשראי ממערכות הליבה של החברה לשירות מבוסס ענן, ולעמוד בתקן  המחמיר PCI של  חברות האשראי בעולם. הפתרון שנבחר מבוסס על  הקצאת אסימון (Token) חד-חד ערכי לכרטיס האשראי, המאפשר שמירת מידע חיוני לצורך אבטחת תשלום בתוך הארגון, מבלי לחרוג מנהלי שמירה על הפרטיות. בדיעבד, לאחר שנבחר הפתרון, הודיעה מועצת תקן PCI כי הבחירה בפתרון היא האידיאלית להעברת שירותים בתחום האשראי לענן".

EAI ,ESB , BPM ,SOA

הפרויקט: ניהול ממוכן וחכם של זרימת המידע בארגון, שירותי בריאות כללית
תיאור הפרויקט: "הפרויקט כלל מיחשוב מערכות טפסים של עובדים שמגישים הצעות ייעול למערכות השונות בכללית. עד היום, הטפסים מולאו ונשלחו ידנית. הפרויקט בוצע  על בסיס מערכת Nintex, והביא לייעול תהליכי עבודה פנימיים, שבדרך כלל לא זוכים לעדיפות בהקצאת משאבים בעת תכנון הפרויקטים בארגון".

הפרויקט: הקמת מרכז תפעולי בנקאי, בנק הפועלים.
תיאור הפרויקט: "הפרויקט יצר מהפכה בניהול ומיכון תהליכי BO ומרכז תפעולי בנקאי, תוך מימוש ייחודי במינו, של פלטפורמה אחידה. זו משולבת עם מנוע לניהול תהליכים, המתחברים יחד לקו ייצור אחיד של תהליכים ממוכנים. בשל הפרויקט, הבנק קיבל כמה יתרונות: גמישות בניהול כוח אדם, ראייה מערכתית של כלל המשימות וחלוקה אפקטיבית ביניהם".

הפרויקט: ניהול מכירות מבוסס אורקל-דימנטרה, הזרע ג'נטיקס
תיאור הפרויקט: "המדובר בפתרון תשתיתי לתהליך תקציב המכירות בחברת זרעים הולנדית הממוזגת בחברה, המשלב אנשי מכירות, מנהלי חברות  בנות, מנהלי מוצר, וסמנכ"ל המכירות. המערכת מאפשרת לנהל נכון את תחזית המכירות, ניהול מחסורים והתראות מלאי, עדכון דו-שנתי של תקציב המכירות. החברות פועלות תחת הנהלה אחת, אך עובדות במערכות ERP שונות".

הפרויקט: ניהול תהליכים מורכב, פרטנר תקשורת
תיאור הפרויקט: "הפרויקט כלל החלפת תשתית טכנולוגית במערכת CEP חדשנית והטמעת  פלטפורמה מבוססת מוצר של טיבקו (Tibco). בשל הפרויקט הושגו כמה תועלות, ביניהן: שיפור והתייעלות בעולם התפעול, שליטה ובקרה טובים יותר, מיקסום ביצועי מערכת והחלפת מוצר קיים מדור מיושן. הפרויקט הצליח להביא לסינרגיה מלאה בין התשתיות ליישומים".

ממשל IT

הפרויקט: התייעלות  ושקיפות בניהול ספקים, שירותי בריאות כללית
תיאור הפרויקט: "המדובר במימוש אמיתי של המשטר העסקי בארגון לתוך מסגרת אחת. במסגרת הפרויקט נעשתה בקרה הדוקה ומלאה של התעבורה מול הספקים. תועלת נוספת באה מכיוון השמירה על הסביבה – במסגרת 'כללית ירוקה', נוצר חיסכון של יותר מ-30 מליון דפי A4 בשנה, לצד חסכון בטונרים ומתכלים".

הפרויקט: דיסקונט ITG, בנק דיסקונט
תיאור הפרויקט: "הפרויקט הביא ליישור אסטרטגי בין פעילות ה-IT לבין היעדים העסקיים, לשיפור מהירות התגובה לשינויים בסביבה העסקית, לייעול מפעל התוכנה של הארגון ולחסכון בעלויות. מערכת ניהול הדרישות הוטמעה בהצלחה תוך ארבעה חודשים בקרב מאות משתמשים בארגון, תוך מיצוי מלא של  ההשקעות הקיימות, שיפור יכולת  קבלת ההחלטות של ההנהלה, ושיפור איכות ה-IT".

הפרויקט: מערכת לניהול תרחישי איום, עיריית גבעתיים
תיאור הפרויקט: "המדובר בתוכנית ייחודית המשלבת מערכות GIS אינטגרטיביות, עם אלגוריתם ייחודי המאפשר להנהלת העיר להיערך ולהתמודד עם אירוע חירום ברשות, של פגיעות בנפש ורכוש למשך 30 ימי לחימה. המדובר בעבודה על פי תרחיש הייחוס לעיר, שנתקבל מפיקוד העורף.  הפרויקט גרם גם ליישור אסטרטגי בין פעילות ה-IT לבין היעדים העסקיים של העירייה, והביא לשיפור מהירות התגובה לשינויים בסביבה העסקית, לייעול מפעל התוכנה של הארגון ולחיסכון בעלויות".

הפרויקט: מערכת  לניהול ובקרת טאטוא רחובות, עיריית חיפה
תיאור הפרויקט: "בעיריית חיפה פותחה מערכת טאטוא רחובות, הראשונה בארץ, והיא מאפשרת בקרה סלולרית ואינטרנטית על ביצוע הטאטוא והניקיון של 900 רחובות ברחבי העיר. מנהלי העבודה יכולים לדווח ישירות מהשטח באמצעות טלפון סלולרי על ביצוע העבודה, בהתאם לתוכנית עבודה מסודרת שיש לכל אחד מהם. תושבי הרחוב יכולים לצפות ברשת ברמת הניקיון של רחובם ולדווח מייד לעירייה על כל חריגה".

הפרויקט: ניהול שינויים, בנק  לאומי
תיאור הפרויקט: "הפרויקט הביא להעלאת הזמינות העסקית והשליטה התפעולית של המערכות בבנק, תוך כדי ראייה מערכתית של כל השינויים בייצור וברובד התהליכי והתפעולי. הפרויקט תרם לאיחוד כלל מערכות ותהליכי ניהול השינויים בייצור והביא לכדי מערכת אחת, המאפשרת קבלת תמונה מלאה, ניתוח סיכונים על  בסיס המצב בשטח ועבודה בתהליך מסודר מבוססת ITIL לכל סוגי השינויים באגף הייצור".

צבא וביטחון

הפרויקט: מהפכת אתרי האינטרנט האזרחיים של הצבא, צה"ל
תיאור הפרויקט: "הפרויקט הביא להאחדה ויזואלית ותכנית של כל אתרי האינטרנט האזרחיים בצה"ל. נוצר פורטל ארגוני המשייך אליו  את כלל האתרים. הפרויקט כלל פיתוח תשתית אפליקטיבית גנרית, לצד שדרוג שרתי סביבת הפיתוח והייצור. עיקר חשיבותו של הפרויקט הוא שיפור ניכר בתדמית החיצונית של צה"ל אל מול המצב הקודם.  הפרויקט נבנה ביוזמה מקומית ושילב טכנולוגיה, או"ש והתייעלות כלל ארגונית, וכל זאת תוך שמירה על הקיים".

הפרויקט: "אביר לבן", מערכת פו"ש למערך הנייד, שירות בתי הסוהר
תיאור הפרויקט: "יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר מונה כ-1,200 לוחמים, ומלווה כ-1,800 כלואים בכל יום. עד להקמת המערכת, הפעילות התנהלה על בסיס תיקים עבי כרס מנייר. אלה הכילו את כלל המידע על הכלואים, עובדה שיצרה בעיות של אבטחת מידע, ניירת מיותרת ולא רלבנטית, ונוצר מצב של חוסר שליטה מרכזי על תהליך הליווי.  מערכת אביר לבן נועדה ליעל את פעילות מערך הליוויים, על ידי סידור עבודה וניהול מקוון של כלל המערך הנייד, איתור והצגת מידע חיוני וממוקד, כולל הנחיות וידיעות בזמן אמת והפסקת השימוש בתיקי הנייר".

הפרויקט: מיטב – רישום מידע וניהול משאבי אנוש, בקו"ם-מינהל גיוס, צה"ל
תיאור הפרויקט: "הפרויקט הביא לשיפור האפקטיביות בניהול משאבי האנוש בצה"ל, באמצעות יישום טכנולוגיות מדף אינטגרטיביות. הפרויקט הנו צעד ראשון בתוכנית ליישום ERP בעולם משאבי האנוש, בתחום תהליכי המיון, הגיוס והשיבוץ לצה"ל. הוא מבוסס על פלטפורמת פיתוח מתקדמת להחלפת כלל מערכות הליבה בעולם משאבי האנוש בצבא. הפרויקט כלל יצירת מערכת אחת כוללת, יצירת תשתית עתידית לממשקים בין יתר המערכות הצה"ליות, ביטול התיק האישי הפיזי של המועמדים לשירות ביטחון וצמצום התלות בכלים מיושנים".

הפרויקט: קונסולידציות מערכות איחסון וגיבוי, חיל האוויר
תיאור הפרויקט: "המסגרת הפרויקט הוחלפו מערכות גיבוי ואחסון ישנות בחיל האוויר, במערכות חדשות של נט-אפ (NetApp). הפרויקט הביא לשיפור יעדי הכשירות להתאוששות מאסון, DRP, לצמצום תקורות התחזוקה למערכות הקיימות ולשיפור חוויית משתמשי קצה. זהו אחד הפרויקטים הגדולים שבוצעו בארץ, בלוח זמנים קצר, עםפ החזר השקעה גבוה ומובהק, תוך חשיבה טכנולוגית מבצעית".

הפרויקט: מערכת בקרת-על אינטגרטיבית לניהול מערכת התקשורת, מעו"ף, ממר"ם, חושן – צה"ל
תיאור הפרויקט: "מערכת הבקרה שהוטמעה מספקת כלים לניהול שליטה וניטור   אינטגרטיביים של מערכות התקשורת הצה"ליות ושירותי התקשורת המופעלים  באמצעותן. המערכת מנתחת ומציגה תמונה מערכתית של כל הרכיבים והשירותים המופעלים ברחבי הרשת ומאפשרת לכוח אדם שאינו טכנולוגי לתפעל את הרשת. זאת, תוך צמצום היקפי כוח האדם המתפעלים את המערכות".

תפעול ותשתיות IT

הפרויקט: הקמת DRP למערכות המידע, בזק
תיאור הפרויקט: "הפרויקט מנטרל את אחד הסיכונים הגדולים ביותר שעומדים בפני כל חברה מודרנית כיום – נפילת אתר המיחשוב. במסגרת הפרויקט נוצרה יצירת מערכת DR של כלל מערך המיחשוב בחברה גדולה, ללא יוצא מן הכלל. נערך תרגול ייחודי של פעילות החברה למשך יום עבודה מלא מאתר הגיבוי, פותחה מתודולוגיה ייחודית ויעילה לשליטה במערך הפעילות המורכב לתרגיל ותחזוקה למצב אמת".

הפרויקט: מיחשוב תשתיות ענן לחברות בנות ושלוחות בחו"ל, בנק לאומי
תיאור הפרויקט: "זהו פרויקט פורץ דרך ביישום תשתיות ענן. ייחודיותו היא בראייה גלובלית של כל שלוחות הבנק בארץ ובחו"ל. הפרויקט יישם ארכיטקטורת וירטואליזציה של VMware בכל רמות הפתרון, במטרה להביא לאספקת תשתיות מיחשוב ותקשורת על פי דרישה, כשירות לשלוחות הבנק בחו"ל ולחברות הקבוצה בארץ. הפרויקט הביא למיקסום של ניצולת המשאבים, לצמצום עלויות ניהול ותפעול התשתיות".

הפרויקט: Backup To Disk, סלקום
תיאור הפרויקט: "במסגרת הפרויקט בוצע מעבר משיטת הגיבוי המסורתית לקלטות, לשיטה של כתיבה למערכת מבוססת דיסקים. זאת תוך הטמעת טכנולוגיה למניעת שכפול מידע, דה-דופליקציה, המאפשרת חיסכון של עד 97% מנפחי הגיבוי המקוריים. זהו  פרויקט הגדול ביותר בתחומו בארץ  וגם הראשון בישראל בו הוטמעה תצורת GDA של דטה דומיין (Data Domain) של EMC".

הפרויקט: שדרוג תשתיות והגירה של מערכת סאפ, זוגלובק
תיאור הפרויקט: "ליבת הפרויקט הינה הגירה של מערכת הסאפ מפלטפורמת AS/400  למערכת Microsoft SQL. הפרויקט הוא רוחבי ואינטגרטיבי, ובוצע על ידי כמה ספקים. בין היתר, בוצעו הרחבת חדר השרתים הקיים והקמת תשתית חדשה. הפרויקט הוגדר כפרויקט הדגל של זוגלובק לשנת 2011, כחברה שחרטה על דגלה להיות חברת מזון מובילה בתחומה ברמה העסקית והתדמיתית".

הפרויקט: וירטואליזציה של תחנות קצה, VDI, התעשייה האווירית
תיאור הפרויקט: "בפרויקט בוצע מעבר של כ–80% מתחנות הקצה בחטיבה, מתחנות פיזיות לתחנות וירטואליות, ללא תלות בציוד הקצה, תוך הבאת  כל התועלות של חיסכון, ייעול, ושדרוג התשתיות הקיימות. הפרויקט כלל גם רכיב של פיתוח והתאמה ייחודית של מערכת הפעלה מבוססת קוד פתוח, המועברת לזיכרון המחשב בעת עלייתו, ומייתרת את הצורך בדיסק, ומפעילה את ממשק המשתמש בקלות".

ERP

הפרויקט: הנחת כבל תת-ימי, בזק בינלאומי
תיאור הפרויקט: "כספק וכצרכן קיבולת הגדול בישראל, לבזק בינלאומי יש אינטרס להבטיח את שרידות ובטיחות של התקשורת הבינלאומית של ישראל, אשר מתבססת היום על ספק יחיד ותשתית אחת. הכבל התת-ימי החדש שבזק בינלאומי הניחה יפתח בפני הגולש הישראלי אפשרויות חדשות. נפח וקיבולת התקשורת המירבית היוצאת את ישראל ישולש ויבטיח מענה לביקושים הגדלים לרוחב פס באינטרנט ל-25 השנים הבאות. הונח כבל באורך 2,196 ק"מ, בפרויקט בעלות 100 מיליון דולרים".

הפרויקט: מערכת דוכיפת, מתף, הבנק הבינלאומי
תיאור הפרויקט: "הפרויקט מהווה פלטפורמת מסחר רב ערוצית ללקוחות מוסדיים ופרטיים בקבוצת הבינלאומי. הוא תומך במסחר בשוק ההון הישראלי בכל האפיקים וכן במסחר בחו"ל באותה המערכת. ככזה הוא מהווה One Stop Shop ללקוח ונותן לו אמצעים לחישוב השקעותיו. הוא גם מאפשר לבנק בקרת אשראי מתאימה. המערכת מספקת מערכת מסחר כחלופה למערכות מסחר חיצוניות אחרות, שעלותן ללקוח ולבנקים גבוהה".

הפרויקט: TEVA EXCHANGE, טבע
תיאור הפרויקט: "בטבע העולמית עברו במהלך תשעת החודשים 36,000 משתמשים מ- 53 מדינות לאאוטלוק 2007 ול–OCS Instant Messaging. 70 חוות שרתים ברחבי בעולם אוחדו לשתי חוות שרתים גלובליות. הפרויקט כלל המרת מידע והיסטוריה של כל פריטי המייל מ-לוטוס נוטס (Lotus Notes) לתצורת MS Outlook. נבנו שתי חוות שרתים מרכזיות, בישראל ובארה"ב, בוצעו מיפוי ושדרוג קווי תקשורת, על מנת לתמוך בקונסולידציה של המערכות. נבנה תהליך טכני למעבר עם מינימום השלכות על העובדים, כולל שימור כל ההיסטוריה".

הפרויקט: הנגשת מערכת CRM לעבודה עם עיוורים, עיריית הוד השרון
תיאור הפרויקט: "הפרויקט כלל הנגשת חלק מתוכנות המוקדים העירוניים של עיריית הוד השרון לטובת עובדים בעלי מוגבלות ראייה ועיוורים. המידע על הצגים של עובדים אלו הוסב לכתב ברייל. הפרויקט מבוסס על מוצר חברת CRM-C  ובוצע על ידי  חברת One1. זהו ללא ספק פרויקט ייחודי שנותן מענה לאפשרויות תעסוקה רחבות יותר לאוכלוסיה חשובה במדינת  ישראל, שיכולה לתרום מכישוריה ומיכולותיה בעזרת השקעה ומחשבה נכונות".

הפרויקט: מיקסום מכירות באמצעות העברת מסרים ממוקדים בזמן ללקוח, ללא  שימוש בנייר, קבוצת שטראוס
תיאור הפרויקט: "הפרויקט, הראשון מסוגו בענף הקמעונאות בישראל, מאפשר להציג ללקוח הצעות בזמן אמת, בנקודת המכירה, בהתאם להתנהגותו והעדפותיו. זאת, ללא תלות במערכות מידע וללא צורך בהדפסת ניירת לכל סניף וסניף. מתקבלת שליטה מלאה של מטה השיווק על הנעשה בנקודות המכירה בכל רגע נתון".

אות המערכת

פרויקט: YV CRM, מוסד יד ושם

תיאור הפרויקט: "הוטמעה מערכת CRM ביד  שם ככלי ניהולי ליישום מודולים ותהליכים עסקיים. התקבל מיכון של תהליכים מרכזיים במוסד: טיפול בתורמים, יצירת רשימת תפוצה אחודה וטיפול בפניות ציבור. כעת יש להנהלת המוסד יכולת לבצע מעקב ובקרה בזמן אמת במערכת רוחבית אחת".

הפרויקט: יישום מערכת ERP ו-CRM, נגב קרמיקה
תיאור הפרויקט: "הפרויקט כלל יישום מערכות ERP ו-CRM בכל יחידות החברה.  הפרויקט הוגדר כאסטרטגי והיווה את אחת ההשקעות הגדולות שעשתה  החברה בתחום תשתיות ה-IT בשנים האחרונות. במקביל  בוצע  פרויקט הסבת נתונים היסטוריים, גדול בכל קנה מידה שנעשה בישראל – וזאת לאור הצורך לשמר את היסטוריית הפעילות העסקית של החברה מול לקוחותיה וספקיה".

הפרויקט: מיחשוב בתי הדין השרעים, משרד המשפטים
תיאור הפרויקט: "בפרויקט הוצע מיחשוב כולל של תהליכי העבודה בבתי הדין השרעים, המייעל את  העבודה בבתי הדין ומשפר את  השירות לאזרח. בסיס הנתונים הראשוני של המערכת נוצר מתיקי הנייר ההיסטוריים, שנסרקו. המערכת היא דו לשונית – פועלת בעברית ובערבית".

הפרויקט: הקמת מסלקת תחבורה ציבורית, בנק הדואר
תיאור הפרויקט: "המסגרת הפרויקט הוקמה מסלקה מרכזית עבור משרד התחבורה, להסדרת החיובים וההעברות  הכספיות בין מפעילי התחבורה הציבורית בירושלים, כולל הרכבת הקלה. אין ספק כי מדובר באחד הפרויקטים היותר ייחודיים שנעשו בישראל. הצלחתו אפשרה את הנעת כל  הרפורמה של התחבורה הציבורית בישראל והוקמה מסלקה כמו בכל המדינות המתוקנות. בנק  הדואר הצליח להקים את המסלקה בלוח זמנים קצר ביותר, לאחר שבמשך שבע שנים ניסתה מדינת ישראל לעניין גופים רבים, ביניהם בחו"ל – להקים את המסלקה, אבל ללא הצלחה. בנוסף, הפרויקט יביא לשיפור השירות לנוסעים בתחבורה הציבורית, ויחסוך עשרות מיליוני שקלים מתקציב המדינה".

אות המערכת

שם הפרויקט: Transformation, פרטנר
תיאור הפרויקט: "במסגרת הפרויקט הוטמעו מערכות אחסון וגיבוי של EMC על מנת לתת מענה לדרישות העסקיות הגדלות של החברה, מענה לצורכי הגידול בנפח הנתונים, ולשפר את ביצועי מערכות הליבה – ERP, CRM ובילינג. פרויקט שדרוג והחלפת תשתיות האחסון בפרטנר הוא מהגדולים והמשמעותיים ביותר שנעשו עד כה בישראל – ברמת המורכבות והאתגר הטכנולוגי, נפחי האחסון והעמידה בלוח זמנים קצר".

אות המצויינות

"אות המצוינות מוענק לחברת טלדור על ארכיטקטורה פורצת דרך במגזר הבנקאות ובמגזר הקמעונאי. החברה ביצעה בין היתר פרויקט מעבר דורות מבנק למשכנתאות לבנק קמעונאי, בבנק ירושלים, הטמיעה מוצר של אינפוסיס (Infosys) בבנק דיסקונט במסגרת פרויקט רב ערוציות. היא שולטת על 95% משוק עמדות המידע במגזר הבנקאי לשירות עצמי,  והייתה הראשונה להחדיר מכשירים אוטומטיים להפקדת מעות בבנק הפועלים. כל אלו מהווים, לדעת המערכת, תהליכים חלוציים, פורצי דרך, המיישמים ובונים את הארכיטקטורה החדשה של הבנקאות הרב-ערוצית בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים