אילן שפיגלמן, אורקל ישראל: "השרשרת ספק IT-מנמ"ר-לקוח ארגוני לא תעבוד בלי המצוינות"
"ה-IT הארגוני מיועד לסייע לארגון בהיבט העסקי, והמטרה הזו מושגת באמצעות טיפול טוב יותר במידע וניתוח שלו בצורה חכמה ושונה, כך שדרגי ההנהלה השונים יוכלו לקבל החלטות ניהוליות ועסקיות טובות יותר", אמר שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק של אורקל (Oracle) ישראל ● לדבריו, לשם יצירת מצב זה "צריך לטפל במידע באופן מהיר ועליו להיות זמין, בעל אמת ארגונית אחת ומאובטח"
"כל ייעודו של ה-IT הארגוני הוא לסייע לארגון בהיבט העסקי. המטרה הזו מושגת באמצעות טיפול טוב יותר במידע וניתוח שלו בצורה חכמה ושונה, כך שדרגי ההנהלה השונים יוכלו לקבל החלטות ניהוליות ועסקיות טובות יותר", אמר אילן שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק של אורקל (Oracle) ישראל, בתחרות מצטייני המיחשוב ITAwards 2011. לדבריו, "האירוע מתקיים תחת כותרת המצוינות והשרשרת ספק IT-מנמ"ר-לקוח ארגוני לא תעבוד בלעדיה".
שפיגלמן היה בין נציגי ספקיות ה-IT שנשא דברים באירוע. טקס הכרזת הזוכים בתחרות, שהתקיים ביום ה' האחרון, נערך זו השנה התשיעית, בהפקת אנשים ומחשבים. הטקס התקיים כחלק מוועידת Closing The Year, שנערכה במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מנמ"רים, מקצועני IT בכירים ומנכ"לי ספקיות המיחשוב בארץ. מנחה האירוע היה פלי הנמר, נשיא קבוצת אנשים ומחשבים.
לשם יצירת מצב זה, אמר שפיגלמן, "צריך לטפל במידע באופן מהיר. כמו כן, המידע צריך להיות זמין ובעל אמת ארגונית אחת וכן להיות מאובטח. אלא שמנגד, במחצית השנייה של העשור שעבר גדל המידע בנפחים עצומים, ולעתים נוצר מצב שבו מנמ"רים לא מספיקים לטפל בו ולהעביר אותו מנותח לצרכנים – המנהלים בארגון, והם נאלצים מייד לארכב אותו. כך נוצר פרדוקס שבמסגרתו מערכות המידע הארגוניות משמשות כמחסן לנתונים שלא נעשה בהם שימוש כלשהו".
לדבריו, "הלקוחות הארגוניים נמצאים תחת לחצים ואתגרים רבים. השוק נע במהירות קדימה, עולם המיחשוב חווה תהפוכות רבות ובראשם השילוב של החומרה עם התוכנה – תחום שאנחנו באורקל מובילים". "אין לכם זמן להשתעשע עם פרויקטים שלא מניבים ערך עסקי מהר", פנה שפיגלמן למשתתפים באירוע. "קצב השוק מכתיב שימוש והטמעה מהירים של המוצרים. הלקוחות הארגוניים נדרשים לקפיצת מדרגה עסקית, מבוססת טכנולוגיה".
התועלות שבענן
יובל שטרן, מנהל המגזר הפיננסי במיקרוסופט (Microsoft) ישראל, אמר ש-"השנה האחרונה התאפיינה בהתעניינות יתר של גופים ארגוניים בענן, ולעומק. הם חדלו מלאחוז בתפיסה שלפיה ענן הוא וירטואליזציה והבינו שאין להתעלם מהשכבות האחרות שמהן הוא מורכב: פלטפורמה, תוכנה ויישומים. המיקוד כיום בשכבת היישומים נעשה יותר ויותר משמעותי".
לדברי שטרן, "ארגונים מתחילים להבין את התועלות הטמונות במיחשוב הענן הציבורי ולבחון האם ליישם ענן פרטי או ציבורי". הוא הוסיף, כי "כל ארגון יכול למצוא את עצמו עם יישומים בענן הציבורי".
"אנחנו, במיקרוסופט, מתייחסים לכלל ההיבטים בענן – החל מכיסוי מלא מרמת התשתית עבור בפלטפורמה וכלה ביישומים, לרבות השימוש בהם בשני סוגי העננים, כיוון שלשם העולם הולך", סיכם שטרן.
תגובות
(0)