בעקבות הביקורת: אפל מגדילה רמת השקיפות במפעלי הייצור שלה

בדו"ח שפרסמה החברה נטען, כי מספר הביקורות שהיא מבצעת במפעלי הייצור שלה גדל ב-2011 ב-80% וכי היא מתמקדת בחיסול העסקת קטינים בהם ● החברה העבירה ליותר ממיליון עובדים בשרשרת האספקה שלה הדרכות לגבי הזכויות שלהם ותאפשר לנציגי איגוד העבודה ההוגנת לערוך ביקורות במתקני הייצור שלה

מסתבר שהגיהנום קיים גם במלזיה. מפעל פוקסקון שבסין

הביקורת הציבורית והתקשורתית עשתה, ככל הנראה, את שלה: אפל (Apple) הודיעה שהיא מגדילה את רמת השקיפות שלה לגבי האופן שבו מיוצרים מוצריה ומצב העסקת עובדי הייצור במפעלים.

החברה הנפיקה דו"ח שמפרט את נהלי הביקורת שלה. נקבע בו שמספר הביקורות שנערכו במהלך 2011 גדול ב-80% מאלה שנערכו ב-2010.

אפל ציינה שאחד ההיבטים שטופל באופן ממוקד היה העסקת קטינים, ש-"צומצמה באופן משמעותי". עם זאת, בדו"ח נכתב ש-19 מקרים של העסקת קטינים עדיין נחקרים. עוד ציינה אפל, כי היא העבירה הדרכות ליותר ממיליון עובדים בשרשרת האספקה שלה בדבר זכויות התעסוקה ותנאי העבודה שלהם.

הדו"ח שפורסם כולל רשימה כמעט מלאה של הספקים מולם אפל עובדת, נתונים לגבי חריגה ממכסת שעות עבודה נוספות בקרב הפועלים, הפרות עמידה בתקנים סביבתיים ודרכי טיפולה במפעלים מזהמי אוויר.

עוד ציינה אפל, כי היא תרשה לנציגי איגוד העבודה ההוגנת (Fair Labor Association) לערוך ביקורות במתקני הייצור שלה. הארגון בוחן ומדווח על מניעת זכויות עובדים וניצולם בקרב חברות שמספקות מוצרים לשוק האמריקני.

"אנחנו גאים להיות חברת הטכנולוגיה הראשונה המבוקרת על ידי הארגון", אמר ג'ף וויליאמס, סגן נשיא אפל לתפעול. "בשנה שעברה ערכנו 200 ביקורות בקרב ספקינו סביב העולם. נמשיך להנהיג שיפורים לעובדים ולספק שקיפות רבה יותר לתוך שרשרת האספקה שלנו".

אפל פרסמה את הדו"ח מספר ימים לאחר שפורסם, כי בתחילת החודש 300 עובדים באחד ממפעלי פוקסקון (Foxconn), קבלן הייצור הראשי של אפל, איימו בהתאבדות המונית אחרי שנודע להם שרומו במהלך משא ומתן על פיצויי פיטורים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים