הערכות: הקרב על הסגרתו של מייסד Megaupload לארצות הברית עתיד להיות מורכב וממושך

קים דוטקום, אזרח גרמניה בן 38 ששמו המקורי הוא קים שמיץ, יואשם בהפרה של זכויות יוצרים והלבנת כספים ● הוא יוחזק במעצר עד 22 בפברואר, אז ייערך בבית המשפט בניו זילנד דיון בבקשת ארצות הברית להסגירו לידיה ● "המאבק עשוי להיות ממושך מאוד", אמר גרנט אילינגוורת, פרקליט בכיר מניו זילנד ● לדבריו, שני הצדדים רשאים להגיש ערעורים ובקשות לבחינה מחודשת של הנהלים

המאבק על ההסגרה של הדמות הבולטת ביותר שמאחורי אתר Megaupload מניו זילנד לארצות הברית עתיד להיות מורכב וממושך, מעריכים מומחים משפטיים. קים דוטקום, אזרח גרמניה בן 38 ששמו המקורי הוא קים שמיץ, יואשם בהפרה של זכויות יוצרים והלבנת כספים. הוא יוחזק במעצר עד 22 בפברואר, אז ייערך בבית המשפט בניו זילנד דיון בבקשת ארצות הברית להסגירו לידיה.

על פי הרשויות בארצות הברית הניב האתר של דוטקום, Megaupload, הכנסות של 175 מיליון דולרים מאז שהוקם בשנת 2005, באמצעות העתקה והפצה של קובצי מוזיקה, סרטים ותכנים נוספים שמוגנים בזכויות יוצרים ללא אישור. פרקליטיו של דוטקום טוענים, כי האתר הציע אך ורק נפח אחסון והודיעו כי יתנגדו לבקשת ההסגרה.

"המאבק עשוי להיות ממושך מאוד", אמר גרנט אילינגוורת, פרקליט בכיר מניו זילנד. לדבריו, שני הצדדים רשאים להגיש ערעורים ובקשות לבחינה מחודשת של הנהלים. על פי חוקי ניו זילנד, ייעתר בית המשפט לבקשת ההסגרה רק אם התביעה תוכיח כי הצטברו ראיות משמעותיות כנגד דוטקום ושאר הנאשמים, אשר מוכיחות כי הם עברו על החוק המקומי המגן על זכויות יוצרים. "השופט צריך לקבוע אם הראיות שהצטברו מצדיקות להעמיד את האדם לדין", הסביר אילינגוורת.

ביחד עם דוטקום נעצרו שלושה בני אדם נוספים שהיו קשורים להפעלת האתר. הארבעה נעצרו בפשיטה שערכה משטרת ניו זילנד על אחוזתו של דוטקום, שנחשבת לבית היקר ביותר בניו זילנד, בעקבות בקשה שהועברה מה-FBI בארצות הברית. על פי אמנת ההסגרה שנחתמה בשנת 1970 בין ארה"ב לניו זילנד, אפשר להגיש בקשת הסגרה תוך 45 ימים מאז המעצר. חוק ההסגרה משנת 1999 מעניק בניו זילנד מעמד מועדף לבקשות הסגרה שמגישה ארצות הברית.

השופט סירב לשחרר את דוטקום בערבות אך ציין, כי אינו יכול עדיין לדעת אם הראיות שהצטברו בארצות הברית כנגד דוטקום מצדיקות את הסגרתו, או אם עומדת לדוטקום הגנה טובה. "אני יכול רק לומר שנראה כי אפשר להתווכח עם הטיעונים של ההגנה, לפחות בסעיף של הפרת זכויות יוצרים", כתב השופט דייוויד מק'נוטון בהחלטתו.

הפרה של זכויות יוצרים נחשבת בניו זילנד לעניין אזרחי, אך במקרים חמורים ניתן להגיש כתב אישום פלילי ואף לקבוע עונש מאסר של עד חמש שנים. עם זאת, קיימים מספר הבדלים בין החוק הניו זילנדי לחוק האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים