מק'אפי: ישראל, שבדיה ופינלנד – המדינות המוגנות ביותר מפני מתקפות קיברנטיות

שלוש המדינות זכו לציון 9 במחקר מקיף שערכה ענקית אבטחת המידע ● ישראל מדורגת גבוה יותר מארצות הברית ומדינות מרכזיות באירופה, שקיבלו את הציון 8 ● על פי מק'אפי, "שבדיה, פינלנד וישראל הרשימו את המומחים, אף על פי שזו האחרונה סופגת מדי דקה יותר מאלף מתקפות קיברנטיות" ● רוב מוחץ של המשיבים רואה במתקפות סייבר איום לאומי ויותר ממחציתם סבור שמתנהל מרוץ חימוש קיברנטי, בדומה לזה שאירע בין ארצות הברית לברית המועצות

ישראל, שבדיה ופינלנד הן המדינות המוגנות ביותר מפני מתקפות קיברנטיות – כך עולה ממחקר חדש של ענקית האבטחה מק'אפי (McAfee). החוקרים מסרו, כי ישראל זוכה לציון זה אף שהיא חווה אלף מתקפות קיברנטיות בדקה.

אף מדינה לא קיבלה את הציון 10. ישראל, פינלנד ושבדיה קיבלו את הציון 9. דנמרק, אסטוניה, צרפת, גרמניה, הולנד, ספרד, בריטניה וארצות הברית זכו לציון 8. אחריהן נמצאות אוסטרליה, אוסטריה, קנדה ויפן, שקיבלו 7; סין, איטליה, פולין ורוסיה, שחולקות בציון 6; ברזיל, הודו ורומניה עם ציון 5; ומקסיקו, שסוגרת את הרשימה עם ציון 4.

המחקר נערך בשיתוף SDA (ר"ת the Security & Defence Agenda ), גוף ייעוץ לנושאי צבא וביטחון היושב בבריסל. השתתפו בו 330 אנשי ביצוע ומקבלי החלטות במגזר הציבורי והביטחוני, מומחי אבטחת מידע ובכירי אקדמיה מ-35 מדינות. המומחים נשאלו לגבי מצב ההגנה הקיברנטית במדינה שממנה הם באים, מהם הפערים וכיצד נדרש לפעול בתחום. הממצאים יועברו לראשי ממשלות, שרי ביטחון וראשי גופי הביון וההגנה במדינות השונות.

המתודולוגיה לבחינת המוכנות וההיערכות של מדינות למתקפות קיברנטיות פותחה על ידי רוברט לנץ, נשיא ומנכ"ל ארגון אסטרטגיות ביטחון דיגיטליות (Cyber Security Strategies) ולשעבר מנהל אבטחת המידע במשרד ההגנה האמריקני.

מהמחקר עולה, כי 84% מהמשיבים רואים במתקפות סייבר איום ביטחוני לאומי. 57% מהם סוברים, כי מתקיים בימים אלה בעולם "מרוץ חימוש" קיברנטי, בדומה למרוצי החימוש שנערכו בין ארצות הברית וברית המועצות במחצית השנייה של המאה ה-20. 36% דירגו את אבטחת המידע הקיברנטית כנושא חשוב יותר לטיפול מאשר הגנה מפני טילים. 45% העריכו כי אבטחה קיברנטית היא תחום הפעילות החשוב ביותר בעולם אבטחת המידע. 43% זיהו את האפשרות להרס מערכות מיחשוב של תשתיות קריטיות כאיום שעלול להביא לפגיעה בכלכלת המדינה הנפגעת. נתון זה מהווה עלייה של 6% לעומת ממצאי סקר דומה שנערך לפני שנה.

משתתפי המחקר העריכו שנדרש להעמיק את שיתוף המידע בזמן אמת בתחום הסייבר בין מדינות, על מנת להכיר ולהעריך טוב יותר את האיומים. עורכי המחקר ממליצים להעניק לגורמי האכיפה יותר כוח וסמכויות לטובת טיפול בנושא. עוד הם ממליצים להעניק תמריצים כספיים לארגונים במגזר הפרטי והציבורי, על מנת לשפר את התשתיות הלאומיות הקריטיות שלהם.

ראג' סמאני, CTO מק'אפי, ציין ש-"ניקוד גבוה בדו"ח מתבסס על שימוש באמצעים בסיסיים כמו הגנת פיירוול ואנטי וירוס לצד מדדים יותר מורכבים, דוגמת רמת המידע שיש לממשלה וחינוך המשתמשים בתחום. שבדיה, פינלנד וישראל הרשימו את המומחים, אף על פי שזו האחרונה סופגת מדי דקה יותר מאלף מתקפות קיברנטיות".

אלוף (מיל') פרופ' יצחק בן ישראל, שעמד בראש הוועדה שהמליצה לראש הממשלה על הקמת גוף סייבר לאומי, צוטט בדו"ח כמי שאמר ש-"ההאקטיביסטים מקבוצת אנונימוס (Anonymus) ביצעו פריצות רבות – אבל לא גרמו לנזקים רבים". פרופ' בן ישראל ציין, כי המדינה הקימה כוח משימה מיוחד לענייני סייבר שיעריך את האיומים על תשתיות קריטיות במדינה, כגון חשמל ומים.

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים