יבמ רכשה את וורקלייט הישראלית תמורת 70 מיליון דולרים

הטכנולוגיה של וורקלייט מאפשרת לבנות, לנהל ולאבטח יישומים ניידים במגוון סביבות הפעלה בתהליך חד-פעמי, ללא צורך בכתיבה מחדש לכל פלטפורמה בנפרד ● החברה הוקמה על ידי שחר קמיניץ ובין משקעיה נמנה גם שלמה קרמר - ממקימי צ'ק-פוינט ● וורקלייט, נמסר מהענק הכחול, "צפויה להפוך לחלק מרכזי באסטרטגיית הניידות של יבמ, ולהציע ללקוחות פלטפורמה פתוחה, שתאיץ את תהליכי הפריסה והאספקה של יישומים ניידים, קיימים וחדשים כאחד, על גבי מגוון מערכות קצה"

יבמ (IBM) רכשה את וורקלייט (Worklight) הישראלית, המפתחת כלים לבניית יישומים למכשירים ניידים. פרטיה הכספיים של העסקה לא פורסמו, אולם היקפה מוערך בכ-70 מיליון דולרים. העסקה צפויה להסתיים עד סוף הרבעון הראשון השנה.

וורקלייט פועלת בתחום ה-MEAP (ר"ת  Mobile Enterprise Application Platform), הנמצא בצמיחה משמעותית בשנים האחרונות, ומספקת פלטפורמת תוכנה לארגונים גדולים לפיתוח והרצת יישומים ניידים. הטכנולוגיה של וורקלייט מאפשרת לבנות, לנהל ולאבטח יישומים ניידים במגוון סביבות הפעלה בתהליך חד-פעמי, ללא צורך בכתיבה מחדש לכל פלטפורמה בנפרד. כך, המוצר מאפשר לפתח יישום פעם אחת בשפת HTML 5, ולהתאים אותו בקלות לסוגי המכשירים השונים, תוך שימוש ביכולות המיוחדות של כל מכשיר (מסך מגע, מצלמה, GPS וכו').

כמו כן, מאפשר המוצר להפיץ את היישומים דרך חנויות היישומים או ישירות למכשירים של עובדי הארגון ולאבטח את היישומים והחיבור שלהם למערכות הארגוניות, תוך הצפנת המידע על המכשיר וברשת, זיהוי המשתמש ונטרול יישומים על מכשירים שנגנבו או אבדו. בנוסף, ניתן באמצעות הטכנולוגיה של וורקלייט לדחוף עדכוני תוכנה והודעות למכשירים ולאסוף נתונים וסטטיסטיקות על השימוש ביישומים השונים.

וורקלייט מספקת ללקוחות יכולות במגוון רחב של תחומי תעשייה, ובכלל זה לתחומי הקמעונאות, השירותים הפיננסיים, הטכנולוגיה, הנסיעות והתיירות, הייצור, התחבורה ועוד. החברה משרתת כמה עשרות לקוחות ברחבי העולם, רובם ארגונים גדולים בעלי מיליוני לקוחות או אלפי עובדים וביניהם כמה מהבנקים הגדולים בעולם, חברות ביטוח, אנרגיה, תעשיה ותחבורה. הכנסותיה של החברה, כך דווח, צמחו בשנתיים האחרונות ביותר מ-100% מדי שנה.

וורקלייט היא חברה פרטית שהוקמה בשנת 2006 על ידי שחר קמיניץ. מרכז הפיתוח שלה נמצא בקיבוץ שפיים, ומטה החברה שוכן בניו-יורק. בחברה הושקעו במצטבר 21 מיליון דולרים, על ידי קרנות ההון סיכון ג'נסיס פרטנרס, פיטנגו ואינדקס ונצ'רס. משקיע נוסף בוורקלייט הוא שלמה קרמר, מנכ"ל אימפרבה וממקימי צ'ק-פוינט (Check Point).

עם השלמת הרכישה תשולב פעילות וורקלייט במסגרת מעבדת התוכנה של יבמ בישראל, בראשות ד"ר דני ילין. בשל הרכישה, היצע הכלים של יבמ יכסה את כל שלבי הפיתוח, השילוב, האבטחה והניהול של יישומים למכשירים ניידים. וורקלייט, נמסר מהענק הכחול, "צפויה להפוך לחלק מרכזי באסטרטגיית הניידות של יבמ, ולהציע ללקוחות פלטפורמה פתוחה, שתאיץ את תהליכי הפריסה והאספקה של יישומים ניידים, קיימים וחדשים כאחד, על גבי מגוון מערכות קצה. הכלים שפותחו על ידי וורקלייט יאפשרו גם תקשורת מאובטחת בין יישומים הפועלים על גבי טלפונים חכמים ומכשירי טאבלט ובין מערכות המידע הארגוניות".

מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל, אמר כי "על מנת להמשיך ולהוביל את עולם הטכנולוגיה, יבמ מקפידה לעדכן בהתמדה את תחומי הפעילות ואת סל המוצרים שלה, הן על ידי השקעות רחבות היקף במחקר ופיתוח במעבדות החברה והן על ידי רכישת טכנולוגיות".

לדבריו, "רכישת וורקלייט מוכיחה שוב כי ישראל היא מקור לחדשנות טכנולוגית, הנשענת על שילוב של יזמות, חזון וכוח אדם איכותי במיוחד. אני שמח שמרכיבים אלה ישתלבו שוב, כמו בעת הרכישות הקודמות של יבמ, במערך הפיתוח שלנו בארץ". הוא סיים בציינו, כי "רכישת וורקלייט ממצבת את יבמ היטב בעמדה המאפשרת לה לסייע ללקוחותיה להפוך לארגונים ניידים חכמים יותר, ולהגיע לשווקים חדשים".

לדברי שחר קמיניץ, מנכ"ל וורקלייט ומייסד החברה, "בשנה האחרונה חזינו בביקוש גובר מכיוונם של ארגונים הנדרשים לפתרונות ניידים, שיתמכו באתגר הייחודי אותו מציבים הטלפונים החכמים החדשים ופלטפורמות הטאבלט. לאחר ניסיון בעבודה משותפת של וורקלייט עם יבמ, הרכישה תרחיב ותשפר את היצע הפתרונות הרחב של יבמ לתחום הנייד. מעתה, יהיה ללקוחות קל יותר מאי-פעם להציע יישומים מאובטחים ומקושרים ללקוחותיהם שלהם, לשותפים עסקיים ולעובדים במסגרת הארגון".

רכישת וורקלייט היא הרכישה ה-11 של חברה ישראלית על ידי הענק הכחול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים