גוגל: המשתמשים יוכלו לשלוט על איסוף הנתונים ועל השימוש שייעשה בהם

בשבוע שעבר הכריזה ענקית החיפוש על איחוד של מדיניות הפרטיות כמעט בכל האתרים שהיא מפעילה, כשלאחר האיחוד תנהל את כל הנתונים במאגר אחד משותף שישמש לפרסום ממוקד ● המדיניות המקיפה, שתחליף את המדיניות הספציפית של כל מוצר, תאפשר "להסביר את ההתחייבויות שלנו למשתמשים במוצרים אלה במספר מלים נמוך ב-85%" טען פבלו צ'בז, מנהל למדיניות ציבורית בחברת גוגל ● לדבריו, "מדיניות הפרטיות החדשה שלנו אינה מתירה איסוף של נתונים מסוגים חדשים או רבים יותר מכפי שאנו אוספים היום"

גם בעקבות השינויים המתוכננים במדיניות הפרטיות של גוגל (Google), שכבר לכדו את תשומת ליבם של מחוקקים בארצות הברית, לא תישלל מהמשתמשים היכולת לשלוט על איסוף הנתונים ועל השימוש שייעשה בהם – הבטיחו מנהלי גוגל בהודעה שפורסמה בבלוג ביום ג'.

בשבוע שעבר הכריזה גוגל על איחוד של מדיניות הפרטיות כמעט בכל האתרים שהיא מפעילה – 60 במספר – ובכלל זה שירות הווידיאו יו-טיוב (YouTube), שירות הדואר האלקטרוני ג'י-מייל (Gmail) וכמובן מנוע החיפוש הפופולארי. לאחר האיחוד תנהל גוגל את כל הנתונים במאגר אחד משותף שישמש לפרסום ממוקד.

המדיניות המקיפה, שתחליף את המדיניות הספציפית של כל מוצר, תאפשר "להסביר את ההתחייבויות שלנו למשתמשים במוצרים אלה במספר מלים נמוך ב-85%" טען פבלו צ'בז, מנהל למדיניות ציבורית בחברת גוגל, בבלוג של החברה העוסק במדיניות ציבורית.

במכתב משותף ששלחו ביום ה' שבוע שעבר לגוגל תהו שמונה מחוקקים משתי המפלגות בארצות הברית, אם במסגרת המדיניות החדשה יוכלו המשתמשים להורות שנתוניהם לא ייכללו במערכת החדשה לשיתוף נתונים, והביעו חששות באשר לאבטחת הנתונים של המשתמשים.

במכתב ששלח ביום ב' השיב צ'בז למחוקקים, כי "מדיניות הפרטיות החדשה שלנו אינה מתירה איסוף של נתונים מסוגים חדשים או רבים יותר מכפי שאנו אוספים היום". בגוגל טוענים, כי האיחוד של מדיניות הפרטיות יאפשר להעניק למשתמשים חוויית שימוש טובה יותר, והוסיפו כי במילא, גם מדיניות הפרטיות הנפרדת של המוצרים השונים התירה במרבית המקרים לשתף מידע בין קווי מוצרים כאשר המשתמשים פותחים חשבונות בשירותי גוגל.

עם זאת, ציין צ'בז, המדיניות הקודמת לא התירה לגוגל להמליץ, למשל, למשתמש רשום על סרטונים שעוסקים באפיית עוגיות, לאחר שאותו משתמש חיפש במנוע החיפוש של גוגל מתכונים להכנת עוגיות. "אנו רוצים לשנות זאת, על מנת ליצור חוויית שימוש אחידה ואינטואיטיבית יותר בשירותים השונים של גוגל", כתב צ'בז.

עוד הדגיש צ'בז, כי ניתן להוסיף ולהשתמש במוצרי גוגל גם מבלי להירשם או להיכנס לחשבון. בכלים של הגדרות הפרטיות יכולים המשתמשים לערוך את המידע המאוחסן לגבי החשבון שלהם, לשנות את ההעדפות וההתאמה האישית של הפרסומות ולשלוט באופן האיסוף של הנתונים ובשימוש שייעשה בהם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים