בכירים במיקרוסופט יוצאים נגד השינויים במדיניות הפרטיות של גוגל

במיקרוסופט מנסים לצבור נקודות בעקבות הביקורת על השינויים המתוכננים במדיניות הפרטיות של גוגל ● הם טוענים, כי איחוד המדיניות ביחס לשירותים שונים הוא "אסון לפרטיות"

במיקרוסופט (Microsoft) לא מבזבזים זמן וממהרים לצאת למתקפה, בניסיון לצבור נקודות בעקבות הביקורת המושמעת נגד התוכנית של גוגל (Google) לשנות את מדיניות הפרטיות.

במסגרת התוכנית שעליה הכריזה גוגל בשבוע שעבר מתכוונת החברה לאחד את מדיניות הפרטיות כמעט בכל האתרים שהיא מפעילה – 60 במספר – ובכלל זה ביו-טיוב (YouTube), ג'י-מייל (Gmail) וכמובן מנוע החיפוש הפופולרי. לאחר האיחוד תנהל גוגל את כל הנתונים במאגר אחד משותף שישמש לפרסום ממוקד.

"השינויים שעליהם הכריזה גוגל יקשו על המשתמשים – ולא יקלו עליהם – לשלוט על הנתונים שלהם", כתב פרנק שואו, הדובר הראשי של מיקרוסופט, בהודעה שפרסם בבלוג הרשמי של ענקית התוכנה. לדבריו, "הגישה שלנו שונה: אנחנו פועלים לשמור על הבטיחות והביטחון באינטרנט, להעניק שליטה על הנתונים, ולהציע לכל משתמש אפשרות לבחור אם הנתונים יישמרו במחשב המקומי שלו או בענן".

שואו ציין, כי בניגוד לחלק מהגרסאות של מוצרי גוגל, הנתונים של מי שמשתמש בשירותים דוגמת הוטמייל (Hotmail) ואופיס 365 (Office 365) של מיקרוסופט אינם מועברים למפרסמים. עוד הזכיר שואו, כי באינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) קיים מנגנון מובנה למניעת מעקב.

במקביל, פרסמה מיקרוסופט מודעות בעיתונות בארצות הברית ובהן ציינה, כי "אנחנו מציבים את האנשים בראש". במודעות מסבירה מיקרוסופט ש-"השינויים במדיניות הפרטיות של גוגל מוסווים במילים דוגמת 'שקיפות', 'פשטות' ו-'אחידות'", בעוד שלמעשה, יש להם "מטרה אחת ויחידה: להקל על גוגל ליצור קשרים בין כל הפעילויות שמבצעים בשירותים השונים שלה – מחפשים, מתכתבים, משוחחים או צופים".
המדיניות המקיפה, שתחליף את המדיניות הספציפית של כל מוצר, תאפשר "להסביר את ההתחייבויות שלנו למשתמשים במוצרים אלה במספר מילים נמוך ב-85%", טען פבלו צ'בז, מנהל למדיניות ציבורית בגוגל, בבלוג של החברה שעוסק במדיניות ציבורית.

עם זאת, ציין צ'בז, המדיניות הקודמת לא התירה לגוגל להמליץ, למשל, למשתמש רשום על סרטונים שעוסקים באפיית עוגיות, לאחר שאותו משתמש חיפש במנוע החיפוש של גוגל מתכונים להכנת עוגיות. "אנחנו רוצים לשנות זאת, על מנת ליצור חוויית שימוש אחידה ואינטואיטיבית יותר בשירותים השונים של גוגל", כתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים