מפלה לתובעים מארה"ב: קים דוטקום שוחרר מהכלא בניו זילנד למעצר בית

שחרורו של מייסד אתר Megaupload עורר ספקות באשר לסיכויים שבית המשפט בניו זילנד אכן ייענה לבקשה של הרשויות בארה"ב להסגיר את דוטקום לידיהן ● דוטקום לא יורשה להתגורר במהלך מעצר הבית באחוזה היקרה ששכר, אלא בבית קטן סמוך אליה ● הוא חויב לענוד צמיד מעקב אלקטרוני ונאסר עליו להתרחק מהבית

בית המשפט בניו זילנד הורה היום (ד') לשחרר את קים דוטקום, מייסד אתר Megaupload, למעצר בית. במקביל אסר בית המשפט על דוטקום להשתמש באינטרנט. השחרור עורר ספקות באשר לסיכויים שבית המשפט אכן ייענה לבקשה של הרשויות בארה"ב להסגיר את דוטקום לידיהן.

"אני שמח לשוב הביתה, לשלושה הילדים הקטנים שלי ולרעייתי ההרה", אמר דוטקום, בן 38, בחיוך כשיצא מאולם בית המשפט, מלווה בפרקליטיו ובקומץ מעריצים. לבוש כהרגלו בחולצת T ובמעיל, הבטיח דוטקום להיאבק בבקשת ההסגרה לארצות הברית, שם הוא צפוי לעמוד לדין על פגיעה בזכויות יוצרים, סחיטה והלבנת כספים.

דוטקום לא יורשה להתגורר במהלך מעצר הבית באחוזה היקרה ששכר, אלא בבית קטן סמוך אליה. הוא חויב לענוד צמיד מעקב אלקטרוני ונאסר עליו להתרחק מהבית. כן אסר השופט על נחיתה או המראה של מסוקים – אמצעי התחבורה האהוב על דוטקום – בשטח הסמוך לביתו.

המאבק על ההסגרה של הדמות הבולטת ביותר שמאחורי אתר Megaupload מניו זילנד לארצות הברית עתיד להיות מורכב וממושך, העריכו בחודש שעבר מומחים משפטיים. האתר של דוטקום, אזרח גרמניה ששמו המקורי הוא קים שמיץ, הניב על פי הרשויות בארצות הברית הכנסות של 175 מיליון דולרים מאז שהוקם בשנת 2005, באמצעות העתקה והפצה של קובצי מוזיקה, סרטים ותכנים נוספים שמוגנים בזכויות יוצרים ללא אישור. פרקליטיו של דוטקום טוענים כי האתר הציע אך ורק נפח אחסון והודיעו כי יתנגדו לבקשת ההסגרה.

ביחד עם דוטקום נעצרו שלושה בני אדם נוספים שהיו קשורים להפעלת Megaupload. הארבעה נעצרו בפשיטה שערכה משטרת ניו זילנד בעשרים בינואר על אחוזתו של דוטקום, שנחשבת לבית היקר ביותר בניו זילנד, בעקבות בקשה שהועברה מה-FBI בארצות הברית. על פי אמנת ההסגרה שנחתמה בשנת 1970 בין ארה"ב לניו זילנד, אפשר להגיש בקשת הסגרה תוך 45 ימים מאז המעצר. חוק ההסגרה משנת 1999 מעניק בניו זילנד מעמד מועדף לבקשות הסגרה שמגישה ארצות הברית.

הפרה של זכויות יוצרים נחשבת בניו זילנד לעניין אזרחי, אך במקרים חמורים ניתן להגיש כתב אישום פלילי ואף לקבוע עונש מאסר של עד חמש שנים. עם זאת, קיימים מספר הבדלים בין החוק הניו זילנדי לחוק האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים