ארצות הברית: בית משפט הוציא צו המונע מבכיר ב-EMC לעבור ל-HP

הצו ניתן בעקבות סעיף "אי-מעבר למתחרים", שעליו חתם דיוויד דונאטלי, לשעבר נשיא חטיבת האיחסון של EMC, בחוזה עם החברה ● במקביל, הגיש דונאטלי תביעה בבית משפט בקליפורניה, בבקשה לשחרר אותו מהחוזה ולאפשר את המעבר ● ב-EMC סירבו להגיב להחלטה, ומ-HP נמסר, כי "אנו מאוכזבים מהקביעה, שמשמעותה היא הצרת צעדיו של דונאטלי ועיכוב בהתחלת עבודתו בחברה"

בית משפט במסצ'וסטס, ארצות הברית, הוציא בסוף השבוע צו מניעה זמני, האוסר על תחילת עבודתו של דיוויד דונאטלי, לשעבר בכיר ב-EMC, בחברה המתחרה – HP. זאת, לאחר ש-EMC הגישה תביעה לבית המשפט במסצ'וסטס במטרה לאכוף עליו את סעיף "אי-מעבר למתחרים", שעליו חתם דונאטלי בחוזה עמה. סעיף זה אוסר עליו לעבור לחברה שכזו במשך שנה מיום עזיבתו את EMC. בסוף השבוע האחרון קבע בית המשפט, כי דונאטלי אינו יכול להתחיל בתפקידו החדש ב-HP, עד ששתי החברות תפתורנה את המחלוקת המשפטית ביניהן לגבי תנאי העסקתו, כמו גם לגבי הפרשנות של הסעיף האמור. EMC הגישה את התביעה במסצ'וסטס יממה לאחר שדונאטלי הגיש תביעה בעניין זה לבית המשפט בקליפורניה, על מנת שישחרר אותו מהסעיף.

דונאטלי, שעד לפני שבועיים שימש כנשיא חטיבת האיחסון של EMC, הודיע על עזיבתו את החברה באופן פתאומי. הוא מונה לסגן נשיא בכיר לפתרונות שרתים, איחסון ותקשורת ארגוניים ב-HP. דונאטלי עבד ב-EMC עשרים שנים, ובשלוש השנים האחרונות השתכר יותר מ-17 מיליון דולרים

EMC סירבה להגיב על החלטת בית המשפט, אולם ציינה, כי "החברה מודעת להחלטתם של השופטים". דובר מטעם HP אמר, כי "אנו מאוכזבים מהקביעה, שמשמעותה היא הצרת צעדיו של דונאטלי ועיכוב בהתחלת עבודתו ב-HP. למרות זאת, יש לזכור, כי המדובר בהחלטה תקדימית". הדובר הוסיף, כי "אנו משוכנעים שבסופו של דבר, דונאטלי יקבל את האישורים הנדרשים".

הדיון בבית משפט בקליפורניה צפוי להתקיים השבוע. בבקשתו לבית המשפט טען דונאטלי, כי יש שוני רב בין התפקיד שאותו ביצע ב-EMC לבין זה שאותו הוא צפוי למלא ב-HP. במסמכים שהגישו לבית המשפט עורכי דינו נכתב, כי "רק 20% מהתפקיד החדש שלי ב-HP דומים למה שעשיתי ב-EMC. רוב התפקיד שאליו מוניתי נוגע לטיפול בשיווק ובמכירת שרתים ופתרונות תקשורת ארגוניים – ולא לעולם האיחסון".

השוני במיקום שתי התביעות נובע מכך שבתי המשפט בקליפורניה ידועים בליברליות שלהם כלפי עובדים ובכך שהם נוטים שלא לאשרר את סעיפי "אי-המעבר למתחרים". לעומת זאת, בתי המשפט של מסצ'וסטס מחמירים יותר. פרשנים משפטיים הסבירו ל-InformationWeek, כי בסיס המחלוקת הוא האופן שבו יש לפרש את מה שמכונה בשדה המשפט האמריקני "דוקטרינת החשיפה, הגילוי הבלתי נמנע". השאלות הנובעות מפירוש דוקטרינה זו הן האם מותר לבכיר במעמדו של דונאטלי לעבור לחברה מתחרה. זאת כאשר בשל תפקידו הרם, מצויים ברשותו סודותיה המסחריים של החברה אותה עזב. מנגד, הסבירו הפרשנים, עומדת לעובדים השכירים, בכל רמות הבכירות שלהם, הזכות ל-"ניידות תעסוקתית".

בכל מקרה, ציינו הפרשנים, "EMC לא תדע מה עלה בגורל סודותיה המקצועיים שהפקידה בידי דונאטלי עד ש-HP תתחיל לשחרר מוצרים חדשים לשוק, בעוד כמה חודשים. אז החתול ייצא כבר מן השק, ולא תהיה לדיונים המשפטיים חשיבות מעשית כלשהי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים