גיל זעירא, אדוונטק: "פרויקטי BI נכשלים בגלל פוליטיקות ארגוניות והעדר תמיכת ההנהלה"

"יש צורך למדוד כל הזמן את הביצועים ולהשוות בין האסטרטגיה, המטרות והיעדים העסקיים שנקבעו לבין הביצוע בפועל", אמר זעירא, הסמנכ"ל האחראי על פתרונות ה-BI באדוונטק ● לדבריו, "מערכות בינה עסקית מפיקות מידע משמעותי לארגון", אמר. "הצורך הוא לתת ללקוחת את המידע הדרוש בזמן ובמקום המתאימים, ברזולוציה ועם פיסות המידע הרלוונטיות למשתמש"

"60% מיישומי ה-BI נכשלים או אינם מצליחים כפי שציפו מהם ו-50% מהמשתמשים אינם מרוצים – כך לפי גרטנר (Gartner). הסיבות לחוסר שביעות הרצון הן שיטת התכנון והמדידה, פוליטיקה ארגונית והעדר תמיכת ההנהלה", כך אמר גיל זעירא, הסמנכ"ל האחראי על פתרונות ה-BI באדוונטק, בהרצאתו במסגרת מסלול BI ופורטל ב-ISUG 2012, כנס משתמשי הסאפ (SAP), שנערך השבוע בהפקת אנשים ומחשבים.

לדבריו, "יש צורך למדוד כל הזמן את הביצועים ולהשוות בין האסטרטגיה, המטרות והיעדים העסקיים שנקבעו לבין הביצוע בפועל". "מערכות בינה עסקית מפיקות מידע משמעותי לארגון", אמר. "הצורך הוא לתת ללקוחות את המידע הדרוש בזמן ובמקום המתאימים, ברזולוציה ועם פיסות המידע הרלוונטיות למשתמש".

זעירא הוסיף, כי "הפתרון הטכנולוגי כולל שכבות של מקורות נתונים, מחסן נתונים, יישומים (מובייל, דו"חות) ומעליהם שכבה של מידע פיננסי, ניהול אסטרטגי ועוד".

איליה רובינסקי, שותף מנהל בחברת Skywind Consulting. צילום: ניב קנטור"אנחנו רוצים להגיע למצב שהלקוחות ירצו לצרוך מאיתנו מידע", ציין. "יש דברים כמו תמיכת הנהלה או פוליטיקה ארגונית שאינם בשליטתנו, אך יש דברים שנמצאים בשליטתנו, כגון: קלות השימוש, עד כדי כך שמשתמש הקצה פועל בשירות עצמי, גמישות לשינויים ותיאום ציפיות, ממשק מעוצב, ערך מוסף למשתמש, חסכון בזמן אינטגרציה של מידע ובקרת איכות נתונים".

אביחי אפרתי, מיישם בכיר בחברת אוקפי יועצים. צילום: ניב קנטורהוא אמר, כי עולם ביזנס אובג'קטס (Business Objects) מביא עימו הרבה כלים, שיטות ויכולות. "השאלה היא איך נעשה את הדברים קצת אחרת בעזרת אוסף הכלים. באמצעות מחסן הנתונים אנחנו יכולים לתת מענה לריבוי תפקידים וריבוי תהליכים – בלי להעמיס יותר מדי על המשתמשים. כך נוכל לתרום לארגון להגיע לביצועים טובים יותר מול האסטרטגיה, הטקטיקה ועוד. מדובר בפתרון מונחה תפקיד למול תהליכים עסקיים ובאוסף של ממשקים".

אביעד ריבלין מצוות הפורטל ב-SAP Labs. צילום: ניב קנטוראיליה רובינסקי, שותף מנהל בחברת Skywind Consulting, הציג את שולחנות העבודה האנליטיים. הוא אמר, כי "שולחנות עבודה אלה מאפשרים יצירת חלל מידע אחיד, שפת תקשורת עסקית אחודה בין ה-IT והעסק ובין המחלקות השונות בעסק". הוא הדגים שולחן עבודה שהוקם עבור חברת סונול.

ערן שפר מצוות הפורטל ב-SAP Labs. צילום: ניב קנטור

אביחי אפרתי, מיישם בכיר בחברת אוקפי יועצים, הציג מערכת לתכנון תקציב שהוטמעה בחברה שאת שמה לא ציין. הוא אמר, כי המערכת פועלת כבר כשנתיים.

אביעד ריבלין מצוות הפורטל ב-SAP Labs הציג את הפיתוחים החדשים במערכת הפורטל Netweaver של סאפ. "כיום, התהליכים לא אינטואיטיביים למשתמשי קצה, ולכן פותחה המערכת המאפשרת לתת למשתמשי הקצה יכולת לייצר תוכן בצורה אינטואיטיבית ולחשוף אותו למשתמשים אחרים", אמר.

רנן פייגין, יועץ בחברת אוקפי. צילום: ניב קנטור

ערן שפר, אף הוא חבר אותו הצוות, הציג את Enterprise Workplaces. "זהו המוצר המשלים שלנו לניהול ידע (KM)", אמר, "והוא פותח ביחד עם חברת אופן טקסט. הרעיון הוא לתת למשתמשים לא טכניים לבזר אליהם את יצירת המידע בפורטל. הסביבה של המוצר היא מאוד WySIWyG". לדבריו, "אין הרבה מוצרים בשוק שמאפשרים לנהל את מערכות ה-BI, ואנחנו יכולים לעשות את זה עם Portal Site Management ועם  SAP Portal".

עינת ארביב, יועצת בחברת אוקפי. צילום: ניב קנטור

רנן פייגין ועינת ארביב, יועצים בחברת אוקפי, הציגו אינטגרציה של כלי תכנון תקציב בשירותי בריאות כללית המאפשרים, בנוסף למעקב אחר ביצוע התקציב, תכנון וביצוע של פרויקטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים