מיקרוסופט: חלונות 8 תציע תמיכה מתקדמת יותר בצגי מגע

על פי ענקית התוכנה, בממשק Metro יוחלף כפתור "התחל" המוכר מגרסאות קודמות של חלונות בסרגל המכונה Charms, ויציע אפשרויות לשיתוף, חיפוש וניהול התקנים באמצעות העברת אצבע בשולי המסך ● עוד נמסר, כי מערכת ההפעלה חלונות 8 תפעל היטב גם במכשירים שתוכננו עבור חלונות 7 ● מיקרוסופט: "נפעל להבטיח שכל פיקסל של צגי המגע יהיה מדויק ויפעל היטב"

במיקרוסופט (Microsoft) פועלים בשיתוף הדוק עם יצרניות החומרה כדי להבטיח שמחשבי ה-PC ומחשבי הלוח, שיצוידו במערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8), יעניקו תמיכה טובה בהרבה בצגי מגע בהשוואה למערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7) – כך על פי הענקית מרדמונד. הדבר כולל, בין היתר, את שולי הצג, שם בדרך כלל יכולת הזיהוי של הנגיעות נמוכה יותר.

"המטרה העיקרית היא להקל על השימוש ולרכוש את אמון המשתמשים", כתבו מנהלי הממשק ג'רי קוה וג'ף פירה, בהודעה משותפת שפרסמו בבלוג של מיקרוסופט. לטענתם, מערכת ההפעלה חלונות 8 תפעל היטב גם במכשירים שתוכננו עבור חלונות 7, אך כדי ליהנות ממלוא היכולות בתחום המגע יהיה צורך בחומרה שתוכננה במיוחד עבורה.

בממשק Metro, ציינו השניים, יוחלף כפתור "התחל" המוכר מגרסאות קודמות של חלונות בסרגל המכונה Charms. הוא יציע, בין היתר, אפשרויות לשיתוף, חיפוש וניהול התקנים באמצעות העברת אצבע בשולי המסך. "זהו שינוי משמעותי בתפישה המקובלת בצגי מגע, משום שבדרך כלל יצרניות החומרה לא הקדישו תשומת לב רבה לשולי הצג, והשקיעו בעיקר במרכז. אולם, העברת אצבע בשולי הצג תהיה חלק מרכזי בחוויית השימוש במערכת ההפעלה חלונות 8", פירטו מנהלי הממשק.

מערכת ההפעלה חלונות 8 תכלול יותר נקודות לזיהוי מגע לעומת חלונות 7. למרות שתפקודים בסיסיים ניתן יהיה לבצע בשתי אצבעות, הרי שתפקודים מורכבים יבוצעו בעזרת עד חמש אצבעות. כך, לתפישתם של המפתחים, "נפתחות אפשרויות חדשות ליישומים מרובי נגיעות".

כדי להבטיח תמיכה מלאה ביכולות אלה, מתכוונים במיקרוסופט לבדוק ולסנן את תוכניות החומרה של יצרניות OEM, ולהעניק אישורים והסמכות על תמיכה בחלונות 8. "נפעל להבטיח שכל פיקסל של צגי המגע יהיה מדויק ויפעל היטב", כתבו קוה ופירה בהודעה.
ממיקרוסופט לא נמסר עד כה תאריך יעד רשמי להשקת מערכת ההפעלה החדשה, אך מספר יצרניות חומרה רמזו כבר על כוונה להציע מכשירים ראשונים שיצוידו במערכת חלונות 8 בחודש אוקטובר הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים