לארי אליסון ולארי פייג' העידו בפתיחת הדיונים בתביעה של אורקל נגד גוגל

אליסון טען בעדותו שגוגל בחרה שלא לחתום על אחד מבין שלושה הסכמי הרישוי של שפת ג'אווה, על אף שנתבקשה לעשות זאת כשהשתמשה בה כדי ליצור את מערכת אנדרואיד ● הפרקליט של אורקל הציג למנכ"ל גוגל מסמך שנשלח מצוות אנדרואיד בו צוין ש-"חובה לרכוש רישיון לג'אווה מסאן" ● פייג' אמר בתגובה, כי דרישה זו "אינה מתיישבת עם ההבנה שלי ביחס לשפת ג'אווה"

לארי אליסון, מנכ"ל אורקל (Oracle), ולארי פייג', המקביל שלו מגוגל (Google), העידו שלשום (ג'), בפתח היום השני של הדיונים בתביעה שהגישה אורקל נגד גוגל באוגוסט 2010, בטענה להפרת זכויות יוצרים בשפת ג'אווה (Java).

אליסון בן ה-67 טען בעדותו, שהתנהלה בפני אולם מפה לפה, שגוגל בחרה שלא לחתום על אחד מבין שלושה הסכמי הרישוי של שפת ג'אווה, על אף שנתבקשה לעשות זאת כשהשתמשה בה כדי ליצור את מערכת ההפעלה למכשירים ניידים אנדרואיד (Android). בדיווח שהתפרסם ברויטרס (Reuters) נמסר, כי אליסון טען בתגובה לטענתה של גוגל, כי עשתה שימוש רק בחלקים של שפת ג'אווה שקוד המקור שלהם פתוח, ש-"גם אם קוד המקור של תוכנה מסוימת פתוח, אינך יכול לעשות בו ככל העולה על רוחך".

לארי בויס, הפרקליט של אורקל, המשיך לעסוק בסוגיה זו גם בעדותו של מנכ"ל גוגל. בויס הציג לפייג' מסמך שנשלח מצוות אנדרואיד של גוגל, בראשותו של אנדי רובין, בו צוין ש-"חובה לרכוש רישיון מסאן (Sun)". בתגובה השיב פייג' בן ה-39, כי דרישה זו "אינה מתיישבת עם ההבנה שלי ביחס לשפת ג'אווה".

בויס ניסה לצבור נקודות כאשר חזר בתמיהה על תשובתו של פייג', שמסרב לכאורה להודות במשמעות הברורה של הדברים שנכתבו במסמך. "לא זכור לי ששאלתי אי פעם", השיב פייג' בתגובה לשאלתו של בויס האם ניסה לברר אם הקוד של ג'אווה הועתק במהלך הפיתוח של אנדרואיד.

בחקירה הנגדית של אליסון התמקדו פרקליטי גוגל בטענה שהוא בחר לתקוף אותה רק מפני שהחברה שלו ניסתה בעבר לפעול בשוק הטלפונים החכמים, אך כשלה. אליסון הודה שבעבר שקלה אורקל לרכוש את RIM, היצרנית של מכשירי בלקברי (BlackBerry), או את פאלם (Palm), שנרכשה לבסוף על ידי HP. "שקלנו את הרעיון (של טלפון מתוצרת אורקל) אבל הגענו למסקנה שזהו רעיון גרוע", הודה אליסון על דוכן העדים.

המושבעים במשפט יצטרכו לקבוע אם הם מקבלים את עמדתה של אורקל, כי יש במערכות אנדרואיד משום הפרת זכויותיה של אורקל בקניין רוחני בטכנולוגיית ג'אווה, או את עמדתה של גוגל, שטוענת שזכויותיה של אורקל לא הופרו ושלא ניתן להגן בפטנטים על חלקים מסוימים משפת ג'אווה. ההערכות הן שהמשפט, שמתנהל בפני השופט ויליאם אלסופ, יימשך לפחות שמונה שבועות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים