הטלפון החכם הראשון שמבוסס על מעבד אינטל יושק מחר

המכשיר, Xolo X900, מבוסס על פלטפורמת ה-Medfield שמציעה אינטל לסביבת הטלפונים החכמים שמצוידים במסך מגע ● במרכז הפלטפורמה הזו נמצא מעבד האטום החדש Z2460, שפועל במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ ● מדובר במעבד בעל ליבה אחת, אולם הוא תומך בעבודה בריבוי נימים, כך שהוא יכול לתמוך בשני תהליכים בו זמנית ● המדינה הראשונה בה יושק המכשיר היא הודו

הטלפון החכם הראשון בעולם שמבוסס על מעבד של אינטל (Intel) יתחיל להימכר באופן רשמי מחר (ב'). המדינה הראשונה בה הוא יושק היא הודו.

הטלפון, Xolo X900, הוא המכשיר הראשון שנושא את הכיתוב Intel Inside. הוא מיוצר על ידי החברה ההודית לבה (Lava) ויימכר בתחילה על ידי שתי הספקיות ההודיות זולו (Xolo) וקרומה (Croma). לאחר זמן מה הוא יגיע גם לחנויות, למכירה חופשית. מדובר בטלפון החכם הראשון שמוצע עם מעבד ראשי שאינו מבוסס על ורסיה של הטכנולוגיה שמציעה ARM לטלפונים חכמים ולטאבלטים.

ה-X900 מבוסס על פלטפורמת ה-Medfield שמציעה אינטל לסביבת הטלפונים החכמים שמצוידים במסך מגע. במרכז הפלטפורמה הזו נמצא מעבד האטום החדש Z2460, שפועל במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ. ה-Z2460 הוא מעבד בעל ליבה אחת, אולם הוא תומך בעבודה בריבוי נימים (Multi Threading), כך שבעיקרון, הוא יכול לתמוך בשני תהליכים בו זמנית. לפי אינטל, השבב הגרפי שמשובץ במעבד תומך בעיבוד והצגה של סרטים ותמונות באיכות HD מלאה (1080i). מעבר לכך, הוא מצויד במסך מגע בגודל 4.03 אינץ' ומצלמה באיכות 8 מגה-פיקסלים שתומכת, בין השאר, במצב בו ניתן לצלם עד 10 תמונות במהלך שנייה אחת בודדת.

המכשיר יגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) בגרסה 2.3 (Gingerbread), אך לפי אינטל, היא תעבור שדרוג לגרסה 4.03 1(Ice Cream Sandwich) זמן קצר לאחר השקתו של הזולו. זמני העבודה הרשמיים עליהם מדברים בחברה הם חמש שעות גלישה באינטרנט באמצעות 3G, שעות שעות שיחה ו-45 שעות האזנה למוזיקה.

המחיר של המכשיר החדש אמור להיות 22,000 רופי (כ-1,600 שקלים), כך שלפחות מבחינת מחיר, הוא משויך למעמד הביניים של הטלפונים החכמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים