בני לנדא ממציא מחדש את הדפוס הדיגיטלי: פיתח דיו חדשה שתתחרה בדפוס הקונבנציונלי

היתרון המרכזי של הטכנולוגיה החדשה, הנקראת ננוגרפיה, הוא השימוש בדיו מבוסס מים, שהופך אותה לזולה וידידותית לסביבה ● ההדפסות הננוגרפיות הנן בעובי של 500 ננומטרים בלבד – כמחצית מעוביו של הצבע במוצרי דפוס האופסט ● בסוף השבוע הכריז לנדא שיתוף פעולה עם ענקית הדפוס היפנית קומורי, שייחשף בתערוכת הדפוס הבינלאומית, Drupa 2012

ממציא הדפוס הדיגיטלי, ומי שייסד את חברת אינדיגו (Indigo), פורץ דרך שוב בענף הדפוס: בני לנדא יכריז בתערוכת הדפוס הבינלאומית Drupa 2012, על מכונת דפוס דיגיטלית המבוססת על טכנולוגיה חדשה בשם ננוגרפיה. הטכנולוגיה מיושמת כרגע באופן בלעדי על ידי ענקית הדפוס היפנית, קומורי. בסוף השבוע הכריזו שתי החברות על שיתוף פעולה, שייחשף כאמור לראשונה בתערוכת הדפוס הבינלאומית Drupa 2012, שתיפתח ביום ה' הקרוב בדיסלדורף שבגרמניה.

היתרון המרכזי של הננוגרפיה הוא השימוש בדיו מבוסס מים, ההופך את הטכנולוגיה לזולה וידידותית לסביבה. הטכנולוגיה משלבת את התכונות המוכרות של הדפוס הדיגיטלי, עם התכונות והמהירות של דפוס האופסט – שילוב שצפוי להגביר את התחרות מול הדפוס הקונבנציונלי, ולייתר במרבית המקרים את השימוש בדפוס האופסט.

הדפוס הננוגרפי של לנדא עושה שימוש במזרקי דיו ליצירת הדמות הדיגיטלית על גבי מצע ההדפסה, בתהליך הפועל במהירויות גבוהות במיוחד ומייצר מוצר מודפס בעל עמידות גבוהה יחסית לשחיקה ולשריטות. יש לציין בעיקר את יכולת ההדפסה שלו על גבי כל מצע מן המדף, החל מנייר מצופה או בלתי מצופה, דרך קרטון ממוחזר, עיתונים וכלה בחומרי אריזה גמישים מפלסטיק – כל זאת ללא צורך בטיפול מקדים או בציפוי מיוחד וללא צורך בייבוש בסוף התהליך. ההדפסות הננוגרפיות הנן בעובי של 500 ננומטרים בלבד – כמחצית מעוביו של הצבע במוצרי דפוס האופסט. כך, ניתן לייצר באמצעות הדיו הננומטרי של לנדא מוצר מודפס בעלות נמוכה ביותר לדף.

לנדא, שמכר את אינדיגו ל-HP לפני כעשר שנים והקים את מעבדות לנדא ברחובות כפרויקט פילנתרופי, עוסק מאז בפיתוח טכנולוגיות חדשות לעולם הדפוס הדיגיטלי. כבר לפני כשנה שכר שטח של אלפי מטרים בתערוכת Drupa, אולם עד לסוף השבוע שמר בסודיות רבה מה הוא עומד להציג שם. כוונתו של לנדא להציג באירוע הולידה גל שמועות בענף, בעיקר בקרב היצרניות הגדולות בתחום הדפוס, הרואות ב-Drupa כמקום המרכזי להכרזות.

"קומורי היתה הראשונה שנחשפה לטכנולוגיה שלנו והראשונה שחלקה את החזון שלנו", אמר לנדא. "על כן, אני שמח במיוחד שקומורי הוכרזה כשותף הגלובלי הראשון שאתו נחלוק את ההזדמנויות העצומות בשוק הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים