סאפ ממשיכה להמר על הענן: רוכשת את אריבה תמורת 4.3 מיליארד דולרים

בכך מגבירה ענקית היישומים הגרמנית את התחרות שלה מול אורקל ● אריבה היא ספקית חשובה של פתרונות רשת ותוכנות למסחר אלקטרוני ● העסקה אושרה על ידי מועצת המנהלים של אריבה ובסאפ מעריכים, כי היא תיסגר סופית ברבעון השלישי השנה

ענקית התוכנה הגרמנית סאפ (SAP) תרכוש את חברת התוכנה האמריקנית אריבה (Ariba) תמורת 4.3 מיליארד דולרים. העסקה אושרה על ידי מועצת המנהלים של אריבה ובסאפ מעריכים, כי היא תיסגר סופית ברבעון השלישי השנה, בכפוף לאישורי הרגולטורים ולאישור בעלי המניות של הנרכשת.

העסקה תיערך לפי שער של 45 דולרים למניה, שמשקף פרמיה של כ-20% ביחס לשער בתום המסחר בארצות הברית ביום ב', וסכום גבוה פי 6.9 מההכנסות הצפויות של החברה ב-2013. סאפ תממן את העסקה ממזומנים פנויים הנמצאים בקופתה וכן מהלוואה המוחזרת בתשלום בודד, בסכום של 2.4 מיליארד יורו. אריבה תוסיף לפעול כחטיבה עסקית עצמאית שתאגד תחתיה שירותי ענן נוספים של סאפ.

אנליסטים העריכו שרכישת הענק נועדה להגביר את התחרות של סאפ בזירה הצומחת של מיחשוב ענן מול אורקל (Oracle), יריבתה בעולם היישומים. בדומה לאורקל, הספקית השנייה בגודלה בעולם של תוכנות לניהול עסקים, מנסה סאפ להדביק את הפער מול Salesforce.com, המובילה בתוכנות המסופקות במתכונת של שירותי ענן.

אריבה, שהוקמה ב-1996, יושבת בסאניוול שבקליפורניה. היא שגשגה בעידן של בועת הדוט.קום, ומאז המציאה את עצמה מחדש כספקית חשובה של פתרונות רשת ותוכנות למסחר אלקטרוני. החברה נחשבת למובילה בתחום מיחשוב הענן מבוסס מסחר והיא ספקית שירותי הענן השנייה בגודלה במונחי הכנסות. אריבה מתמקדת ברכישות, ניהול הוצאות וגילוי ספקים.

מספר העובדים של אריבה עומד על 2,600 והמחזור השנתי שלה מגיע ל-444 מיליון דולרים. ב-2011 חוותה החברה צמיחה משמעותית – של 38.5%. אריבה היא שותפה עסקית של שתי ענקיות ה-ERP סאפ ואורקל, וכן של יבמ (IBM) ו-Salesforce.com.

העסקה לרכישת אריבה מצטרפת לסדרה של רכישות שביצעה סאפ בתקופה האחרונה, בניסיון להזין את הגידול בהכנסות. זוהי הרכישה השנייה של סאפ בתחום הענן תוך מספר חודשים, לאחר שבדצמבר רכשה את SuccessFactors תמורת 3.4 מיליארד דולרים.

האנליסטים חלוקים באשר לסכום הרכישה
קירק מטרנה
, אנליסט מחברת Evercore, העריך שהסכום שסאפ משלמת משקף את הערך המלא של אריבה וציין שהיא "נכס ייחודי שמשתלב היטב באסטרטגיית מיחשוב הענן של סאפ". לעומתו, ריצ'רד וויליאמס, אנליסט מ-Cross Research, סבור שסאפ שילמה פחות מהשווי האמיתי של אריבה וכי קרוב לוודאי שתוגש "הצעה נגדית שתעלה את מחיר היעד עד ל-50 דולרים למניה".

"הענן שינה משמעותית את האופן בו אנשים פועלים ומתקשרים", אמרו ביל מקדרמוט וג'ים הגמן סנאבה, מנכ"לים משותפים בסאפ. "ההשפעה של הענן על ארגונים תהיה גדולה והיא תשנה את הדרך בה ארגונים פועלים, משתפים מידע, מתקשרים – במגוון צורות. השינוי יובחן בכל הרמות: מול העובדים, הלקוחות, השותפים והספקים".

השניים הוסיפו, כי "שיתופיות מבוססת ענן מגדירה מחדש את החדשנות והקשרים בארגון, ואנחנו תופסים את הגל הזה מוקדם. התוספת של אריבה תהווה את השלד והבסיס לרשת העסקית הארגונית בעתיד, והיא תניב ערך עסקי מיידי ללקוחות שלנו. כמו כן, היא תהיה דלק במסע שלנו לצמיחה באמצעות הענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים