ניצחון לגוגל בשלב השני של המשפט מול אורקל

חבר המושבעים קבע שגוגל לא הפרה את זכויותיה של אורקל בפטנטים הקשורים לשפת ג'אווה ● גוגל הביעה שביעות רצון על ההחלטה בעוד שנראה שאורקל מסרבת להכיר בתבוסה ● כעת על השופט לקבוע האם ניתן להחיל חוקים של זכויות יוצרים על ממשקי API

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

המושבעים במשפט שמנהלת אורקל (Oracle) מול גוגל (Google) קבעו, כי גוגל לא הפירה את זכויותיה של אורקל בפטנטים הקשורים לשפת ג'אווה (Java). ההחלטה ניתנה במסגרת השלב השני לדיונים בתביעה שהוגשה באוגוסט 2010, ובמסגרתם כבר העידו, בין השאר, המנכ"לים של שתי החברות – לארי אליסון מאורקל ולארי פייג' מגוגל.

גוגל הגיבה על ההחלטה בשביעות רצון. "ההחלטה של חבר המושבעים, שקבע שאין במערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) משום הפרת זכויותיה של אורקל בשפת ג'אווה, היא ניצחון לא רק לגוגל, אלא לכל המערכת האקולוגית של אנדרואיד", מסר דובר החברה.

באורקל, עם זאת, לא ממהרים להכיר בתבוסה. "אורקל הציגה במשפט ראיות מכריעות לכך שבגוגל ידעו שהם עומדים לגרום נזק לשפת ג'אווה", על פי הדובר. הוא הוסיף, כי "בכוונתנו להוסיף ולפעול להגנה על תשעה מיליון המפתחים בשפת ג'אווה ועל הקהילה שתלויה בתמיכה בשפה זו".

נוכח ההתפתחויות במשפט, ספק אם אורקל, שתבעה בתחילה פיצויים בסכום של שישה מיליארד דולרים, תצליח בכלל לקבל מגוגל אפילו כיסוי של הוצאות המשפט.

לאחר שהמושבעים השלימו את הדיונים בסוגיות של זכויות היוצרים והפטנטים, הכדור עובר אל השופט ויליאם אלסופ, שיצטרך להכריע האם ניתן להחיל חוקים של זכויות יוצרים על ממשקי API. זאת, לאחר שהמושבעים לא הצליחו להגיע לתמימות דעים בסוגיה זו בשלב הראשון של המשפט.

יצוין, כי בית המשפט של האיחוד האירופי קבע בתחילת החודש שלא ניתן להחיל זכויות יוצרים על תפקודים של תוכנות מחשב או על תצורות של קבצי נתונים. ג'ולי סמואלס, פרקליטה של ארגון Electronic Frontier Foundation, קראה אף היא שלא להחיל זכויות יוצרים על ממשקי API.  "הגנה על ממשקי API בזכויות יוצרים עלולה להעניק לחברות כוח מסוכן לחסימה של תפקודים לתמיכה הדדית להם זקוקים המפתחים והמשתמשים מדי יום", כתבה סמואלס בהודעה שפרסמה בבלוג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים