מיקרוסופט נכנסת לעולם הטאבלטים: השיקה שני מחשבים חדשים

שני הטאבלטים יישאו את השם Surface ● אחד מהם מבוסס על מעבד ARM מתוצרת Nvidia והשני מבוסס על מעבד Core i5 מסדרת מעבדי ה-Ivy Bridge החדשה של אינטל ● סטיב באלמר, מנכ"ל החברה, אמר ש-"רצינו להעניק לחלונות 8 ליווי של מוצר חומרה חדשני משל עצמה"

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה הלילה (ג') על כניסתה לתחום ייצור הטאבלטים ומסרה שבמקביל להשקת מערכת ההפעלה החדשה שלה, חלונות 8 (Windows 8), היא משיקה שני טאבלטים שיישאו את השם Surface. אחד מהם מבוסס על מעבד ARM מתוצרת Nvidia והשני מבוסס על מעבד Core i5 מסדרת מעבדי ה-Ivy Bridge החדשה של אינטל (Intel).

עם ההכרזה הזו מיקרוסופט בעצם מיישרת קו עם הנחת העבודה של אפל (Apple) בכל מה שקשור לייצור ה-iPad ולוקחת שליטה מלאה על החומרה והתוכנה של הטאבלטים. עם זאת, להבדיל מיריבתה, אין בכוונת החברה למנוע את מערכת ההפעלה שלה מיצרניות אחרות.

"תמיד היינו חברת חומרה", אמר סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסה החברה. "בין שאר הדברים, אנחנו מייצרים עכברים, מקלדות, מצלמות אינטרנט וכמובן את ה-Xbox. הדברים עובדים טוב יותר כשהחומרה והתוכנה מתוכננים מראש ביחד, ובדיוק כמו שחלונות 1.0 הייתה זקוק לעכבר, רצינו להעניק לחלונות 8 ליווי של מוצר חומרה חדשני משל עצמה".

שני הטאבלטים יציעו מסך בגודל 10.6 ברזולוציית HD מלאה (1,920 על 1,080) והם יכילו כיסוי מובנה עם רגלית אותו מכנה החברה VaporMg. עם זאת, יש שורה של הבדלים בין שני המכשירים, כשהבולט בהם הוא גרסת חלונות 8 שתותקן בכל אחד מהם: Windows RT תותקן בטאבלט המבוסס על מעבד ה-ARM ו-Windows 8 Pro תותקן בזה שמבוסס על המעבד של אינטל.

ההבדלים הנוספים הם בעובי ובמשקל של כל אחד מהטאבלטים (9.3 מ"מ ו-676 גרם של ה-Surface שמבוסס על מעבד ה-ARM, לעומת 13.5 מ"מ ו-903 גרם של זה שמבוסס על אינטל), בנפח הסוללה (42 וואט/שעה בטאבלט האינטל לעומת 31.5 וואט/שעה) וכן בחיבורים השונים שיציע כל טאבלט. למחשב הלוח שמבוסס על המעבד של אינטל יש יתרון בולט בתחום הזה: תמיכה ב-USB 3.0, ולא רק 2.0, תמיכה בכרטיס microSDXC, ולא רק ב-microSD, וכן יציאת micro DisplayPort, שמקלה על החיבור למסכים מודרניים. הוא גם יתמוך בשימוש בחרט.

המחשב שמבוסס על המעבד מתוצרת Nvidia יכלול, פרט ל-Windows RT, ערכת אופיס (Office) מלאה, Home & Student Office 2013 RT Edition. כמו כן, הוא יוצע בגרסאות של 32 ו-64 ג'יגה-בייט, בעוד הטאבלט שמבוסס על המעבד של אינטל יציע גרסאות של 64 ו-128 ג'יגה-בייט.

מיקרוסופט לא סיפקה פרטים לגבי המחירים ומועד ההשקה המדויק של הטאבלטים החדשים. לעומת זאת, היא חשפה במסיבת העיתונאים מקלדת שמתחברת למחשב באופן מגנטי ומציעה גם משטח עכבר שתומך בריבוי מגע, כך שאפשר יהיה לעבוד עם הטאבלט בדיוק כמו כל מחשב נייד שיהיה מבוסס על חלונות 8. המקלדת תוצע בצבעים רבים.

במקביל השיקה מיקרוסופט אתר חדש שמציג את ה-Surface..

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים