לקראת הצבעה בכנסת: אדם שיפיץ סוסים טרויאניים למטרת גניבת מידע יישלח לעד חמש שנות מאסר

הצעת החוק של ח"כ רוחמה אברהם-בלילא אושרה בוועדת חוק, חוקה ומשפט לקריאות שנייה ושלישית ● אם תעבור, תאסור ההצעה על עריכת והפצת תוכנה שנועדה להעביר מידע ממחשב אחד לאחר ועל עריכת או הפצת תוכנה שמטרתה האזנת סתר או פגיעה בפרטיות ● לעומת זאת, החוק לא יאסור על פעולות מחשב שלפי מקורות זרים יש לישראל חלק בהן

קמעונאים, היזהרו! צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת אישרה היום (ד') לקריאות שנייה ושלישית הצעה לתיקון חוק המחשבים, שלפיה אדם שיערוך או יפיץ תוכנות שמטרתן גניבת מידע או חדירה לפרטיות יישלח לכלא לתקופה שבין שלוש לחמש שנים.

החוק הקיים אוסר עריכת או החדרת תוכנת מחשב שמטרתה גרימת נזק או שיבוש למחשב או למידע האגור בו, אולם הוא לא אוסר הפעלת סוסים טרויאניים. הצעת החוק החדשה מבקשת להרחיב את האיסור גם לסוסים טרויאניים, כך שיחול בנוסף על עריכת והפצת תוכנת מחשב שנועדה להעביר מידע הקיים במחשב אחד למחשב אחר ללא רשות. כמו כן, הצעת החוק אוסרת עריכת או הפצת תוכנה שמטרתה האזנת סתר או פגיעה בפרטיות.

אם תתקבל ההצעה, לא ניתן יהיה לערוך ולהפיץ תוכנות משבשות וכן תוכנות העלולות לגרום למחיקת, שיבוש או שינוי מידע הקיים במחשב, או לגרימת פעולה שתוצאתה יצירת מידע כוזב.

תיקון נוסף שנמצא בהצעה נועד לאפשר לישראל להצטרף לאמנת בודפשט, אמנת מועצת אירופה בדבר פשעי מחשב. התיקון יאסור הפצת סיסמה או קוד גישה למחשב, לתוכנה או לאתר שהגישה אליהם מותנית בתשלום או באמצעות סיסמה אישית.

עם זאת, החוק לא יאסור עריכת תוכנה שנועדה לבחינת עמידותו של אתר אינטרנט או תוכנת מחשב בפני פריצת האקרים.

ח"כ רוחמה אברהם-בלילא, שיזמה את הצעת החוק, אמרה בדיון ש-"הגיע הזמן לעשות סוף להשתוללות הקיימת בענף המחשבים ולאסור בחוק גניבת מידע באמצעות מחשבים. אני שמחה שמדינת ישראל נותנת מענה הולם להגנת הפרטיות ולהגנה על מידע ממוחשב בעידן של התפתחות טכנולוגית".

לשאלת יושב ראש הוועדה, ח"כ דוד רותם, ענה נציג משרד המשפטים, עו"ד חיים ויסמונסקי, שהחוק פוטר אדם מביצוע פעולות מחשב שלפי מקורות זרים יש למדינת ישראל חלק בהם. עו"ד אביטל בגין ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים הוסיפה ואמרה, כי ההוראות החלות במקרים אלה מוסדרות בחוק האזנות סתר ובחוק הגנת הפרטיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים