איראן: מועמד לנשיאות ביקר את החלטת הממשלה לחסום את פייסבוק לקראת הבחירות

המועמד, מהדי קרובי, לשעבר יושב ראש הפרלמנט של איראן, אמר שמדובר בהחלטה שגויה, וכי יש לגלות סובלנות כלפי אתרי אינטרנט "במיוחד בתקופה רגישה מבחינה פוליטית" ● גורמים הקוראים לרפורמה במדינה אמרו, כי באמצעות החסימה, רוצה הממשלה לגרום לציבור לקבל את המידע אך ורק מאמצעי התקשורת הרשמיים ולהיחשף לסיקור אוהד לנשיא, מחמוד אחמדינג'אד ● הבחירות לנשיאות איראן יתקיימו ב-12 ביוני

החלטת ממשלת איראן לחסום את השימוש ברשת החברתית פייסבוק גורמת תרעומת רבה במדינה, במיוחד לאור העובדה, כי החסימה נעשתה מספר שבועות לפני הבחירות, שיתקיימו ב-12 ביוני. אחד מאלה שהביעו ביקורת על ההחלטה הוא מהדי קרובי, לשעבר יושב ראש הפרלמנט של איראן. הוא אמר, כי יש לגלות סובלנות כלפי אתרי אינטרנט, "במיוחד בתקופה רגישה מבחינה פוליטית". קרובי הוסיף, כי "בעבר הפעילו השלטונות סינון מסיבות מוסריות, אך ההחלטה לסנן את פייסבוק תקופה קצרה לפני הבחירות היא שגויה".

גורמים במפלגות הקוראות לרפורמה באיראן אמרו, כי הממשלה מבקשת לאלץ את תושבי המדינה לצרוך אך ורק מידע המתפרסם באמצעי התקשורת שבשליטתה, על מנת להבטיח שהציבור ייזון מסיקור אוהד לנשיא, מחמוד אחמדינג'אד.

הגישה לפייסבוק, כמו גם לאתרי אינטרנט רבים שעוסקים בחדשות, פוליטיקה וזכויות אדם, נחסמה על ידי השלטונות האיראניים בסוף השבוע. במהלך מסע הבחירות עשו המועמדים המתונים, ובמיוחד ראש הממשלה לשעבר, מוחסיין מוסאווי, שימוש נרחב באתרים דוגמת פייסבוק. באחד הדפים של תומכי מוסאווי נרשמו למעלה מ-5,200 חברים. למעלה מ-150 אלף תושבי איראן חברים ברשת החברתית הפופולרית, רבים מהם צעירים, שמוסאווי מבקש לפנות אליהם. הצעירים נחשבים באיראן לכוח פוליטי משמעותי. תמיכתם במוחמד חתאמי סייעה לו לזכות בבחירות בשנים 1997 ו-2001. כיום, תומך חתאמי במועמדותו של מוסאווי.

זו אינה הפעם הראשונה שבה חוסמת איראן אתרי אינטרנט. גורם משפטי במדינה מסר, כי השלטונות חסמו אשתקד את הגישה ליותר מחמישה מיליון אתרים, בשל מה שכונה "סיבות חברתיות, פוליטיות, כלכליות ומוסריות". בנוסף, נכנסה איראן לרשימת המדינות "אויבות האינטרנט" של ארגון עיתונאים ללא גבולות, לצד מדינות כסין וצפון קוריאה.

יצוין, כי גם הודעות SMS ממלאות תפקיד חשוב במסע הבחירות. תומכי אחמדינג'אד הגישו תלונה רשמית בטענה שמתנגדיו מפיצים באמצעי זה בדיחות על חשבונו. סוכנות הידיעות האירנית הרשמית מסרה, כי משרד התובע הכללי יחקור את הנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים