באתי, ביקרתי, דיברתי

פרנק כהן, נשיא סאפ (SAP) לאזור EMEA, ביקר בשבוע שעבר בישראל. במהלך הביקור השתתף כהן במסיבת עיתונאים, וסיפר כי חברתו המציאה את עצמה מחדש בזכות הבשלתן של שלוש טכנולוגיות במקביל: ניידות, מיחשוב בתוך הזיכרון וענן. לדבריו, שלושת התחומים הללו תרמו לצמיחה המהירה של החברה. הטיימינג לא יכול להיות טוב יותר, שכן רק השבוע, טרם המועד המתוכנן, הודיעה סאפ לבורסה על התוצאות שהשיגה ברבעון השני של 2012 – תוצאות שהתעלו על ציפיות האנליסטים בשוק.

פרנק כהן גדל בשדרות לאחר שעלה עם הוריו מאלג'יר ב-1960. בהמשך היגרו הוריו לצרפת, אך בגיל 17 הוא שב לארץ, חי בקיבוץ חורשים בשרון, שירת בצנחנים ושיחק כדורגל בהפועל כפר סבא. הוא למד הנדסת חשמל ואלקטרוניקה באוניברסיטת תל אביב, ולאחר שסיים את המסלול המפרך פצח בקריירה בינלאומית – והחל לעבוד ב-Intentia השוודית, יצרנית תוכנת ERP בשם Movex. בהמשך עבר לארה"ב ועבד ב-Lawson, שמיזגה את Intentia לתוכה. הוא הצטרף לסאפ באירופה ב-2009 כמנהל התפעול שלה, ובמהירות רבה נסק לעמדת נשיא EMEA

לדברי כהן, סאפ תמשיך להתקדם בחמש קטגוריות: CRM, יישומים ו-ERP; אנליטיקה, בוודאי לאחר הרכישה של ביזנס אובג'קטס; מובייל, בעיקר בזכות רכישת סייבייס; מיחשוב ענן, לאור רכישות שונות בתחום, דוגמת SuccesFactors, זירת המסחר B2B וחלוצת התוכנה Ariba, וכן הודות ליצירתה של סאפ - SAP By Design; ובסיסי נתונים וטכנולוגיה, בעיקר HANA, החלוצה בניהול בסיסי נתונים בתוך הזיכרון In-Memory, כחלופה לניהולם בדיסקים האיטיים בשלושה סדרי גודל

כהן מאמין בהצלחה על ידי הגדלת נתח השוק שלך במקביל לחדשנות. כדי להיות מוביל בהיי-טק אתה צריך לחדש ולהמציא את התקן התעשייתי של מחר. סאפ מצליחה בכך משום שהיא מתמקדת בחדשנות מבוססת משתמש. כהן מספר, כי סאפ הגדילה את נתח השוק מול כל המתחרים בשוק הארגוני, וגם בשוק העסקים SMB. לדבריו, "חתמנו ברבעון אחד על 1,200 עסקאות עם ארגונים שעוברים אלינו. נתח השוק שלנו מלקוחות חדשים - New Name Accounts, הוא ברמה גבוהה ביותר של 20%". צמיחה משמעותית

תשובה לשאלת אנשים ומחשבים הפתיע כהן כשאמר, כי המתחרה העיקרית של סאפ אינה חברה בעלת מותג כלשהו, אלא הפיתוחים הפנימיים של המשתמשים בארגונים עצמם. כך, הבולטים בפיתוח עצמי הם בנקים וחברות ביטוח, שמשתמשים בחבילות של סאפ רק לצרכי ניהול משרד אחורי, בעוד שזו מנסה לשכנע אותם לעבור לחבילות יישומיות ומוכחות בתחומם, במקום להסתכן בפיתוח עצמי

בסיסי הנתונים היחסיים (מבוססי SQL) כבר בני 30 שנה, ולא מסוגלים לטפל ב-Big Data המציף את העולם בנתונים - מידע שברובו הוא לא מובנה כלל. HANA, פתרון In-Memory משולב תוכנה וחומרה, אשר פותח במעבדות סאפ (חלקו גם בישראל) בשיתוף פעולה עם יצרניות החומרה הבכירות בעולם (יבמ, HP, דל, פוג'יטסו ואחרות) - מספק ביצועי שיא בניהול Big Data, בשלושה וארבעה סדרי גודל. כיום, סאפ במקום הרביעי בנתח שוק בסיסי הנתונים, ואף סימנה לעצמה למטרה להגיע למקום השני עד 2015. במילים אחרות, זה אומר לעבור את יבמ ומיקרוסופט...

פרנק כהן עם מיקי מגדל (משמאל), מנכ"ל סאפ ישראל. "מדי שנה אנחנו מקיימים תחרות פנימית, שבה נבחרת היחידה העסקית של השנה במדדים של הכנסות, רווחיות וצמיחה, וכן לפי הדרך שבה היא מנהלת את המכירות שבצנרת ושביעות רצון הלקוחות. אני שמח שהשנה הישראלים זכו בתחרות", אמר כהן

פרנק עם סתוית נבון, מנהלת תפעול ראשי והמשנה למנכ"ל סאפ ישראל. לדבריו, "יש לנו נוכחות חזקה בארץ בכל המגזרים, החל מחברות גדולות, שם אנחנו מובילים, וכלה בשוק הבינוני. מוצרים חדשים רבים של סאפ פותחו במעבדות בישראל"

נצפו במסיבת העיתונאים. מימין: ארנון דים - דירקטור מכירות ארגונים גדולים, SAP ישראל; מיקי מגדל, מנכ"ל סאפ ישראל; פרנק כהן, נשיא אזור EMEA בסאפ; וסתוית נבון, מנהלת תפעול ראשי והמשנה למנכ"ל סאפ ישראל

מימין: פרנק כהן, נשיא EMEA בסאפ; יריב העליון - מנהל לקוחות, סאפ ישראל; יוסי שנק, מנמ"ר חברת החשמל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים