מאיה קומרוב, בלאט לפידות: "אנו בעיצומה של המהפכה החברתית – וארגונים נדרשים לשינוי דרמטי"
"הרשתות החברתיות חודרות במלוא הכובד לארגונים ועליהם, כמו גם על המנמ"רים, לשנות באופן דרמטי את האופן בו הם עובדים", אמרה קומרוב, מנכ"לית בלאט לפידות ● לדבריה, "בתוך כמה שנים, הרשתות החברתיות יהיו אמצעי התקשורת השני בחשיבותו מבין כלל אמצעי המדיה"
"עולם ה-IT הארגוני עבר שלבים רבים. כעת אנחנו מצויים בעיצומה של מהפכת העידן החברתי, הרשתות החברתיות חודרות במלוא הכובד לארגונים. בשל כך, על הארגונים, ובתוכם המנמ"רים, לשנות מהותית את האופן בו הם עובדים", כך אמרה מאיה קומרוב, מנכ"לית בלאט לפידות יישומים ארגוניים.
קומרוב פתחה את הוועידה השנתית של החברה ושל Salesforce.com, שבלאט לפידות משמשת נציגתה בישראל מזה שש שנים. הוועידה התקיימה היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. הגיעו אליה מאות מלקוחות החברה, והנחה אותה איש הטלוויזיה לובו ויזנר.
בדבריה הביאה קומרוב דוגמה לשינויים המתחוללים בתקשורת בשל העידן החברתי. "לפני כמה חודשים אירעה רעידת אדמה במחוז סצ'ואן שבסין. מיד כשהיא אירעה, משפחות סיניות העלו תמונות של בתים רועדים לרשת החברתית הסינית. BBC ו-CNN, לעומתן, דיווחו עליה חצי שעה אחרי הציוצים בטוויטר (Twitter)", אמרה. "לעומת רעידת אדמה זו, השלטונות בסין אישרו קיומה של רעידת אדמה קודמת רק שלושה חודשים אחרי שקרתה".
"כיום מדווחים בזמן אמת", הוסיפה קומרוב. "שיטת התקשורת שלנו משתנה והדבר משפיע על הארגונים. העולם משתנה: ארגונים רוצים תקשורת חברתית, גלובלית וזולה, תקשורת דו כיוונית ולא חד כיוונית כבעבר. נוצר מצב מטורף ואמיתי בו כל אחד יכול להתקשר עם כל אחד, כל אחד יכול ליצור תוכן בעצמו. זה מצב חסר שליטה ואינסופי". עוד היא אמרה, כי "בתוך כמה שנים, הרשתות החברתיות יהיו אמצעי התקשורת השני בחשיבותו מבין כלל אמצעי המדיה".
קומרוב ציינה שבלאט לפידות היא שותפת הזהב היחידה של Salesforce.com בישראל וכי יש לחברה יותר מ-1,000 לקוחות בארץ, מתוכם יותר מ-400 הם של בלאט לפידות. עוד היא אמרה שבלאט לפידות כבר ביצעה יותר מ-600 פרויקטים.
לדבריה, "Salesforce.com הביאה תחילה את בשורת ה-CRM, לאחריה את ה-CRM בתצורת SaaS, אחר כך את ה-CRM בענן וכיום היא מספקת פלטפורמה לפיתוח יישומים בענן. השלב הבא הוא העידן החברתי בארגונים, ה-Social Enterprise". היא הוסיפה ש-"Salesforce.com מספקת יכולת למצות את המהפכה החברתית שארגונים נדרשים לעבור על מנת להיות ארגונים חברתיים. זה נעשה על בסיס מערכת ה-CRM, פלטפורמת הפיתוח ותשתית השיתופיות. שילוב הפתרונות הוא שיביא לארגון הצלחה עסקית בעידן המיחשוב החברתי".
"לא שיערנו שנגיע לכאלה ממדים"
נתן גביש, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של Salesforce.com בישראל, ציין ש-"כשהתחלנו את הפעילות של החברה בארץ, לפני שש שנים, לא שיערנו שנגיע לכאלה ממדי פעילות". הוא הוסיף שרוב הלקוחות הם לקוחות של חברות ישראליות, לצד 60 חברות גלובליות, שההחלטה על הטמעת Salesforce.com בהן לא הייתה החלטה מקומית.
גביש אמר, כי החברה גאה בפעולתה לטובת תרומה לקהילה וכי יש בארץ כ-200 מלכ"רים (ר"ת מוסד ללא כוונת רווח) שקיבלו ממנה רישיונות בחינם. בישראל, ציין, כמות המלכ"רים המשתמשים בשירותי Salesforce.com היא השלישית בעולם. לדבריו, התפלגות הלקוחות בארץ השתנתה: "אם בעבר היו לנו לקוחות בעיקר ממגזר ההיי-טק, הרי שכיום הם באים מכלל מגזרי המשק, ובכל הגדלים – מהקטן עד אנטרפרייז, ביניהם נייס (Nice), אמדוקס (Amdocs), חברת החשמל, שילב וצ'ק פוינט (Check Point)".
הוא אמר ש-Salesforce.com מייחסת חשיבות רבה לשוק בישראל ולטכנולוגיה ישראלית. "ב-2009 החלה התמיכה הראשונה המלאה בעברית, ובשנה שעברה רכשה Salesforce.com את הסטארט-אפ Navajo, שפיתחה אפשרות לארגונים לשמור נתונים מוצפנים בארגון ולא להעבירו לענן. על בסיס הרכישה, הוקם בארץ מרכז מו"פ של Salesforce.com. לפני כמה שבועות רכשנו את Blue Tail, העוסקת בכריית מידע. אני צופה שהמכירות בארץ ימשיכו לגדול".
אחריו עלה לדבר יונתן שניר, מנהל תפעול השיווק של נייס מערכות, שתיאר את הטמעת הרשת החברתית הארגונית צ'אטר בחברה. שניר אמר, כי בארגון גדול כמו נייס, שמונה אלפי עובדים ופועל באופן גלובלי, לא ניתן לבצע שיחות מסדרון והתייעצויות ללא מערכות המידע. "הטמעת צ'אטר מהווה, למעשה, תחליף מקוון לשיחות המסדרון, מה שמתאים לארגון גלובלי וגדול דוגמת נייס", הוסיף. שניר ציין ש-"הכלי מביא להגדלת יעילות שיתוף המידע הארגוני ולהפחתה של תעבורת הדואר האלקטרוני בין עובדי החברה".
תגובות
(0)