המושבעים העניקו ניצחון לאפל: סמסונג תשלם פיצויים בסכום של 1.05 מיליארד דולרים

סמסונג הפרה את זכויותיה של אפל בארבעה פטנטים, בעוד שאפל לא הפרה את זכויותיה של סמסונג באף פטנט - קבעו המושבעים ● במקום להסתכן במפלה דומה לזו שספגה סמסונג, יעדיפו כעת יצרניות מתחרות לשמור "מרחק ביטחון" הולם מהעיצוב של אפל - מעריכים מומחים משפטיים

לאחר ששמעו הסברים סבוכים מעדים מומחים בתחומי העיצוב והפטנטים, שקיבלו תמורת עדותם סכום כולל של מיליוני דולרים, לא נזקקו המושבעים בארצות הברית ליותר משלושה ימים של דיונים כדי להסכים על פסק דין חד משמעי וגורף לטובתה של אפל (Apple): המושבעים קבעו, כי סמסונג (Samsung) הפרה את זכויותיה של אפל בארבעה פטנטים, בעוד שאפל לא הפרה את זכויותיה של סמסונג באף פטנט. עוד קבעו המושבעים, כי על סמסונג לשלם לאפל פיצויים בסכום של 1.05 מיליארד דולרים – פחות מהסכום המקורי שתבעה אפל, שעמד על בין 2.5 מיליארד דולרים ל-2.75 מיליארד.

"זהו ניצחון מהדהד, לא רק עבור אפל ומערך הקניין הרוחני שלה, אלא עבור המעצבים והזכויות על העיצובים בכלל. פסק הדין מחזק את הזהות העיצובית של אפל, שאולי נפגעה עם כל מכשיר חדש שהגיע לשוק בעיצוב שמזכיר את זה שלה", אמר כריסטופר קרני, יושב ראש הוועדה לזכויות בעיצוב של American Bar Association. הוא הוסיף, כי הזכייה של אפל במשפט תאלץ יצרניות אחרות להציע עיצובים ייחודיים משלהן. במקום להסתכן בתביעה מצד אפל, הן יעדיפו לשמור "מרחק ביטחון" הולם מהעיצוב של החברה.

אף על פי שמומחים העריכו, כי חבר המושבעים ידון בסוגיה במשך שבוע לפחות, הרי שהמושבעים הסתפקו, כאמור, בפחות משלושה ימים של דיונים – מיום ד' בבוקר עד יום ו' בבוקר. חבר המושבעים, שכלל שבעה גברים ושתי נשים, כולם מאזור סן חוזה שבקליפורניה, השתכנע מעל לכל ספק, כי אפל השקיע סכומי עתק בביסוס הזהות והמאפיינים הייחודיים שלה, כפי שהם באים לידי ביטוי בממשק המשתמש של מכשירי iPhone ומחשבי iPad. בנוסף, הפרקליטים של אפל הצליחו לשכנע את המושבעים שסמסונג הפרה את זכויותיה של אפל בכסות המסחרית, ברושם הכללי ובמראה המוצר, שנהנה מזהות ייחודית בשוק.

סמסונג היא ספקית של חברות סלולר גדולות ומנהליה הודו, כי לאחר ההשקה של מכשירי ה-iPhone הופעלו עליהם לחצים להציע מכשירים דומים, שיוכלו להתחרות מול המוצרים המבוקשים של אפל. נראה שפרקליטי סמסונג חשו לקראת סיום המשפט לאן נושבת הרוח וצ'רלס ורהובן, הפרקליט הראשי של סמסונג, טען בנאום הסיכום שלו כי אפל ניפחה את סכום הפיצויים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים