המטה הקיברנטי הלאומי יתקין רגולציות לתחום הסייבר "בתוך חודש-חודשיים"

"תחום הרגולציה יטופל בקרוב ולצד זאת, אנחנו פועלים להסמכה של חברות אבטחת מידע לתחום", כך חשף רמי אפרתי, ראש אגף בכיר למגזר האזרחי-פרטי במטה הקיברנטי הלאומי שבמשרד ראש הממשלה ● לדבריו, "בסייבר יש מימדים של איום ביטחוני, ריגול צבאי וריגול תעשייתי, והוא עלול לפגוע במשולש ביטחון-כלכלה-חברה" ● הוא כינה את הסייבר "נשק של חלשים" ואמר ש-"פגיעה בגורם אחד יכולה להיות בעלת השפעה ישירה על הכלכלה הישראלית"

המטה הקיברנטי הלאומי פועל להתקנת רגולציות לתחום הסייבר – כך חשף רמי אפרתי, ראש אגף בכיר למגזר האזרחי-פרטי במטה, המהווה חלק ממשרד ראש הממשלה. לדבריו, "תחום הרגולציה יטופל בתוך חודש-חודשיים ולצד זאת, אנחנו פועלים להסמכה של חברות אבטחת מידע לתחום".

אפרתי היה בין הדוברים בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ועסק בנושא הסייבר. הכנס נערך אתמול (ג') במשרדי המכון בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-300 בכירים מהמשק וממגזרי הצבא, הביטחון, התעשייה והכלכלה. הנחה אותו ד"ר גבי סיבוני, ראש התוכנית ללימודי סייבר במכון.

לדברי אפרתי, "אם בעבר דיברנו על מערכות ממוחשבות, הרי שהעולם השתנה ועבר למערכות מקושרות, והן תותקפנה בסייבר. האיום על ליבת הביטחון של מדינות השתנה. בסייבר יש מימדים של איום ביטחוני, ריגול צבאי וריגול תעשייתי, והוא עלול לפגוע במשולש ביטחון-כלכלה-חברה".

הוא ציין, כי "העלות של מתקפת סייבר נמוכה. ניתן לרכוש בסייבר יכולות תקיפה בצורה פשוטה". לדבריו, "יש קשר חדש בין פשיעה קיברנטית וטרור קיברנטי. הסייבר מהווה במקרים רבים נשק של חלשים, זה כבר לא מאבק בין-גושי, כמו בין ארצות הברית לברית המועצות או לסין. יש עוד מדינות מעורבות ועוד יחידים שנמצאים בסייבר. זה עימות בנושא הידע, שהפך להיות מנוע חשוב במרחב הקיברנטי".

עוד אמר אפרתי, כי "ישראל מחוברת רשתית ומאוד מפותחת רשתית ומיכונית. לכן, היא יותר פגיעה. יחד עם זאת, אנחנו מדינה קטנה ולכן, פגיעה בגורם אחד יכולה להיות משמעותית ובעלת השפעה ישירה על הכלכלה. בנוסף, מימד הסייבר הביא לגידול בכמות האויבים הפוטנציאליים". עוד הוא אמר ש-"עברנו מאבטחת מידע לאבטחת סייבר. כיום, להגנת הסייבר יש גישה לאומית". אפרתי ציין את הגופים הפיננסים כ-"גורם מוביל בטיפול בנושא הסייבר בישראל".

הסייבר כהזדמנות
עם זאת, אפרתי הוסיף, כי "הסייבר מהווה הזדמנות עבור מדינת ישראל. האקדמיה מובילה, ההיי-טק מוביל ויש להדק את השילוב בין כלל הגורמים העוסקים בתחום: האקדמיה, התעשייה והצבא. זה מנוע צמיחה ואנחנו מעודדים אותו. תפקידנו לקדם תעשיות ולא רק סטארט-אפים, אם כי עלינו לעזור לסטארט-אפים שאחרי שנה נגמר להם הכסף. התחלנו בפעילות עם המדען הראשי לכינון תוכנית אסטרטגית לבניית מאגרי עילית לתחום, עם תקציב של 50 מיליון שקלים. תהיל"ה תשמש רפרנס לטכנולוגיה הישראלית".

"תפיסת הגנת הסייבר הלאומית חייבת להיעשות תוך שיתופי פעולה בינלאומיים", אמר אפרתי. "מרחב הפעילות המדינתי כולל ניהול אירועים, גילוי תקיפות מתקדמות, רגולציה והסדרה תמונת מצב לאומית, שיתופי פעולה וידע". הוא סיכם באמרו, כי "נפעל לשיתופי פעולה ברמת האקדמיה והתעשיות. לא ניתן לפתח פתרונות לעולם הסייבר לבד, כי אם בשיתוף עם גורמים בינלאומיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים